Gå til innhold

Birgitte Bardot tar den helt ut!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124291

Når jeg ser en slik plakat får i allefall ikke jeg lyst til å støtte Birgitte i hennes kampanjer.

Dette var ganske smakløst og over streken, og jeg kan tenke meg at hun ikke akkurat får sympatien hun er ute etter ved å lage slike bilder som dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Shadowlyn
Skrevet

Tviler på at det er hun som har laget bildet..

Gjest Gjest
Skrevet

Flisespikking. Du skjønner hva jeg mener.

Tviler på at bildet hadde blitt brukt dersom hun ikke hadde godkjent det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er flott at hun stiller opp for denne saken. Og plakaten taler for seg selv. :klappe:

Gjest Gjest
Skrevet

Hun har gått ut på dato og virker bare utslitt og slitt, akkurat som Benny Borg. Folk overser det.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg synes det er flott at hun stiller opp for denne saken. Og plakaten taler for seg selv.  :klappe:

Ahh... du er en av disse som heller ser at en "overbefolket" selbestand dør av sult?

Hurra.. :klappe:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes det er flott at hun stiller opp for denne saken. Og plakaten taler for seg selv.  :klappe:

SKal man lage bilde av en fisk som fisker et menneske opp i båten neste?

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette helt jeg. Er det bare seljakt de er motstandere av, eller gjelder det alle former for jakt? Hvis det er det første, hvorfor er det verre å drepe en sel, enn en elg? Er det fordi selen er søtere?

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg skjønner ikke dette helt jeg. Er det bare seljakt de er motstandere av, eller gjelder det alle former for jakt? Hvis det er det første, hvorfor er det verre å drepe en sel, enn en elg? Er det fordi selen er søtere?

Ofte er nok dyrets søthetsgrad ganske avgjørende for hvor grotesk folk synes slaktingen er ja...

Gjest Bodillen
Skrevet

Dette får meg virkelig til å seriøst vurdere å bytte avatar.... Men hun var søt en gang, da! Før hun ble feit og rynkete og måtte finne andre midler for å få oppmerksomhet i media...

Gjest Gjest
Skrevet
Ahh... du er en av disse som heller ser at en "overbefolket" selbestand dør av sult?

Hurra.. :klappe:

Jeg har større tro på at naturen ordner opp enn menneskene.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg har større tro på at naturen ordner opp enn menneskene.

Naturen ordner opp på sikt, men jeg synes fremdeles det er mer humant og slakte selen enn å la den sulte ihjel.

Men det er meg.

Gjest Gjest
Skrevet
Naturen ordner opp på sikt, men jeg synes fremdeles det er mer humant og slakte selen enn å la den sulte ihjel.

Men det er meg.

Måten det foregår på er alt annet enn human.

Gjest gjest1
Skrevet

Norsk Selfangst

Regler og kontroll

Norsk selfangst er underlagt et strengt og detaljert regelverk som omfatter fangstsesonger, kvoter, avlivningsmetoder, opplæring og trening av selfangere, godkjenning av fartøyer og kontroll.

Regelverket krever at dyrene skal avlives på en så rask, skånsom og smertefri måte som mulig. De eneste redskapene som norske selfangere kan bruke, er gevær og hakapik. Voksne sel skytes med gevær, mens selunger avlives med hakapik eller gevær. Hakapiken kan se primitiv ut, men den er et effektivt redskap som sikrer øyeblikkelig bevisstløshet og rask død.  Fangst av diende unger, dvs. unger som ikke er forlatt av moren, tillates ikke i norsk selfangst.

Hvert år må fangstfolkene gjennomgå kurs og skyteprøver før de drar på fangst. Alle skuter har inspektør ombord. Inspektøren er veterinær eller tilsvarende og rapporterer direkte til fiskerimyndighetene.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er for mange mennesker på jorden og mange sulter. Vi slakter ikke de i "humanitetens" navn.

La selene være.

Gjest gjest1
Skrevet

Jorden er ikke overbefolket, men vi har en sinnsyk feilfordeling av ressursene.

Vi i den vestlige verden forsyner oss med uforholdsmessig stor del av de totale ressursene denne lille kloden kan gi i forhold til hvor mange vi er.

og det gjøres helt bevisst - men det er en annen diskusjon.

Gjest Gjest
Skrevet
Jorden er ikke overbefolket, men vi har en sinnsyk feilfordeling av ressursene.

Vi i den vestlige verden forsyner oss med uforholdsmessig stor del av de totale ressursene denne lille kloden kan gi i forhold til hvor mange vi er.

og det gjøres helt bevisst - men det er en annen diskusjon.

Samme argument kan brukes på dyrebestander. Vi fisker ut havene og påvirker dermed resursene negativt der, noe som skaper problemer ikke bare for sel, men for hele miljøet.

Gjest gjest1
Skrevet

Skal ikke argumentere med deg på den der jeg, det er helt riktig det du sier.

men som sagt; det er en helt annen diskusjon.

Skrevet

Smakløs plakat.

Jeg er også svært glad i dyr, men jeg har inntrykk av at B.B har litt problemer med å skille dyr og mennesker, og at hun drar det vel langt.

Gjest Gjest
Skrevet
Smakløs plakat.

Jeg er også svært glad i dyr, men jeg har inntrykk av at B.B har litt problemer med å skille dyr og mennesker, og at hun drar det vel langt.

Det du sier er at å drepe seler er greit, men å drepe menneskebarn er ikke greit? Da er vi vel uenige, jeg synes ikke B.B. "drar det vel langt".

Nordmenn bryr seg ikke om dyrevelferd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...