Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en tenåringssønn på 15 år som er veldig ensom.

Som mamma er det vondt å se på at han aldri er ute med jevnaldrende, og han sier selv også at han synes han ikke har noe liv, fordi han bare er hjemme. 

Det er ikke så mange aktiviteter her vi bor. Bare fotball, og det liker han ikke.

Han er heller ikke så glad i snapchat, synes det er vanskelig å snakke med jevnaldrende når de ikke møtes ansikt til ansikt.

Han liker å game. Men gamer alene. Prøver å få han til å game med andre, men vet ikke selv helt hvordan det fungerer...

Noen som vet om noen steder ungdom kan møtes over nettet? Som er en trygg møteplass?

Anonymkode: 9282d...fa2

• Liker 2
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som mamma er det vondt å se på at han aldri er ute med jevnaldrende, og han sier selv også at han synes han ikke har noe liv, fordi han bare er hjemme. 

Det er ikke så mange aktiviteter her vi bor. Bare fotball, og det liker han ikke.

Han er heller ikke så glad i snapchat, synes det er vanskelig å snakke med jevnaldrende når de ikke møtes ansikt til ansikt.

Han liker å game. Men gamer alene. Prøver å få han til å game med andre, men vet ikke selv helt hvordan det fungerer...

Noen som vet om noen steder ungdom kan møtes over nettet? Som er en trygg møteplass?

Sender deg en god klem❤️Mamma til 15 åring som også har vært ensom i perioder. Sønnen min spiller play station i hvert fall, tror han kommer litt i kontakt med folk der.

Anonymkode: 5e6b5...8ad

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere kulturskole der der bor??.

Min gutt var også slik,  gikk alene,  pratet med andre ungdommer, men var bare hjemme.  Så fant han musikken. Etter det fikk han et helt annet liv. 🙂

Anonymkode: 38550...d10

• Liker 1
  • Hjerte 4
Gjest jegerrinne
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor u Norge dere bor. Men prøv å finn andre arenaer. 

Her så har vi eks ung husflid hvor de har spike hjørne, snekker hjørne, dreiing  og annet håndarbeid, knivmaker klubb

Så har vi et klubb som de driver med biler, sveising, lakkering osv, og bilcross gruppe

Skytting er og en flott sport der kan du sjekke dfds,  mange lag der kan en få låne våpen og utstyr kan betaler en sum for skudd en skytter

Speider om det er i nærheten

Kamp sport gruppe

Er en del slike arenaer som ofte ikke kommer frem at er på steder. Eller en må regne med å kjøre. Vi kjører 1 time for at de skulle delta på bil klubbe 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har dere kulturskole der der bor??.

Min gutt var også slik,  gikk alene,  pratet med andre ungdommer, men var bare hjemme.  Så fant han musikken. Etter det fikk han et helt annet liv. 🙂

Anonymkode: 38550...d10

Vi har desverre ingen kulturskole her. Men skal sjekke om det finnes noen i andre byer i nærheten. Takk for godt tips💕

Skrevet
jegerrinne skrev (2 minutter siden):

Nå vet ikke jeg hvor u Norge dere bor. Men prøv å finn andre arenaer. 

Her så har vi eks ung husflid hvor de har spike hjørne, snekker hjørne, dreiing  og annet håndarbeid, knivmaker klubb

Så har vi et klubb som de driver med biler, sveising, lakkering osv, og bilcross gruppe

Skytting er og en flott sport der kan du sjekke dfds,  mange lag der kan en få låne våpen og utstyr kan betaler en sum for skudd en skytter

Speider om det er i nærheten

Kamp sport gruppe

Er en del slike arenaer som ofte ikke kommer frem at er på steder. Eller en må regne med å kjøre. Vi kjører 1 time for at de skulle delta på bil klubbe 

Vet bare om fotball her, men kan jo være grupper jeg ikke vet om. Takk for mange gode tips, skal sjekke det ut💕

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sender deg en god klem❤️Mamma til 15 åring som også har vært ensom i perioder. Sønnen min spiller play station i hvert fall, tror han kommer litt i kontakt med folk der.

Anonymkode: 5e6b5...8ad

Takk for klemmen💕 Den trengte jeg. Prøver å ikke vise hvor mye dette går inn på meg. I kveld har vi f.eks hatt filmkveld. Veldig koslig det, men blir med en klump i brøstet uansett, da han burde sett på film med venner og ikke bare mammaen sin. Sønnen min spiller på PC. Skal prøve å sette meg litt inn i hvordan en kan treffe andre via spill der. Sender en klem tilbake💕 Takk for at du tok deg tid til å svare.

• Hjerte 3
Gjest jegerrinne
Skrevet
Dame45 skrev (1 minutt siden):

Vet bare om fotball her, men kan jo være grupper jeg ikke vet om. Takk for mange gode tips, skal sjekke det ut💕

Vi viste heler ikke om disse tilbudene der vi bor før noen vi kjenner nevnte det.

Du kan eks gå inn å søke opp ung husflid å se om de har noe rundt der dere bor.

Speider har og side en kan se om det fins lokal grupper

Dfds er ofte på skytterbane, der og kan du gå inn på siden å se om det funs lokal lag, 

Sjekk spør inne på lokal Facebook side im noen vet om andre aktiviteter rundt

Skrevet
jegerrinne skrev (Akkurat nå):

Vi viste heler ikke om disse tilbudene der vi bor før noen vi kjenner nevnte det.

Du kan eks gå inn å søke opp ung husflid å se om de har noe rundt der dere bor.

Speider har og side en kan se om det fins lokal grupper

Dfds er ofte på skytterbane, der og kan du gå inn på siden å se om det funs lokal lag, 

Sjekk spør inne på lokal Facebook side im noen vet om andre aktiviteter rundt

Takk. Gode tips som jeg tar med meg💕

AnonymBruker
Skrevet
Dame45 skrev (6 minutter siden):

Takk for klemmen💕 Den trengte jeg. Prøver å ikke vise hvor mye dette går inn på meg. I kveld har vi f.eks hatt filmkveld. Veldig koslig det, men blir med en klump i brøstet uansett, da han burde sett på film med venner og ikke bare mammaen sin. Sønnen min spiller på PC. Skal prøve å sette meg litt inn i hvordan en kan treffe andre via spill der. Sender en klem tilbake💕 Takk for at du tok deg tid til å svare.

Se til at han spiller online da i hvertfall, har han venner så få han til å legge til dem. Om vennene spiller noe han ikke spiller så motiver han til å prøve å spille det de spiller. Er mye sosialisering i å spille . Kunne du prøvd å fått han til å invitere noen hjem til seg? 
går han i 10 ende? I så fall så vil verden åpne seg på nytt på videregående. 
men annen ting kan jo være treningssenter, min sønn er 16 men han er mye å trener på treningssenter med kompiser, min sønn er også mye alene( selv valgt, asosial type) . 

Anonymkode: 4fcca...524

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Dame45 skrev (18 minutter siden):

Kjenner meg igjen. Vi har jente da. Det er utmattende å bekymre seg.

Hun hadde heldigvis også musikk. Så kjøpte jeg henne et skateboard og meldte henne på kurs...i bursdagsgave. Hun ble helt frelst, og traff andre via det. Ikke alle like bra...men det er en annen historie.

Uansett. Du er en god mamma, og du skal bare kose deg med filmkveld med sønnen din. De aller fleste finner ut av det. Men litt hjelp, tanker på hva de vil engasjere seg i, er ikke dumt. 

En annen datter ble frelst på ridning i den alderen. Kanskje dere kan finne en interesse slik at han får noe i tillegg til gaming?

Har hørt en venninne sin unge fikk mange venner gjennom world of war...ett eller annet.

Anonymkode: f6cba...de4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke tro at han er den eneste. Det er så mange. Og ikke la han tro at det er noe feil med han. Bare vær der og ha det fint dere..

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vet ikke hvor ungdom kan møtes over nettet. 

Men skal fortelle om en bekjent/venn. Han var etter hva han fortalte svært ensom i ungdommen, da han ikke passet inn i det som var kult i lokalsamfunnet. 

Nå er han sjef for Thora kirurgi og hjertemedisin i en helseregion. Har en flott kone og nydelige barn. 

Støtt din sønn og gi han kjærlighet, livet er så mye mer enn ungdomskolen der dere bor. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åå my shayla ❤️ Sender en klem, love him

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Se til at han spiller online da i hvertfall, har han venner så få han til å legge til dem. Om vennene spiller noe han ikke spiller så motiver han til å prøve å spille det de spiller. Er mye sosialisering i å spille . Kunne du prøvd å fått han til å invitere noen hjem til seg? 
går han i 10 ende? I så fall så vil verden åpne seg på nytt på videregående. 
men annen ting kan jo være treningssenter, min sønn er 16 men han er mye å trener på treningssenter med kompiser, min sønn er også mye alene( selv valgt, asosial type) . 

Anonymkode: 4fcca...524

Takk for gode tips💕 Han har ingen venner desverre. Så ingen å invitere inn i spill. Men håper han kanskje kan treffe noen på nettet etterhvert. Han trener på treningssenter, sammen med meg da, men da får jeg han i det minste ut av rommet litt. Takk for at du tok deg tid til å svare, det betyr mye når man kjenner seg litt ensom I sitt💕

Skrevet
Fremmed fugl skrev (12 minutter siden):

Vet ikke hvor ungdom kan møtes over nettet. 

Men skal fortelle om en bekjent/venn. Han var etter hva han fortalte svært ensom i ungdommen, da han ikke passet inn i det som var kult i lokalsamfunnet. 

Nå er han sjef for Thora kirurgi og hjertemedisin i en helseregion. Har en flott kone og nydelige barn. 

Støtt din sønn og gi han kjærlighet, livet er så mye mer enn ungdomskolen der dere bor. 

Ååå, takk for at du forteller meg dette.💕 Prøver å si til meg selv også at mye kan forandre seg senere i livet... kan nesten ikke vente på at dette siste året på ungdomsskolen skal ta slutt, så han kan treffe nye ungdommer på videregående.

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis dere bor på et sted som er å lite at eneste fritidsaktivitet er fotball, og han ikke har  noen venner, kan det kanskje være en ide å flytte til et dtørre stesd der det er flere muligheter, hvis dere har mulighet til det

AnonymBruker
Skrevet

Men han er 15 og vet ikke hvordan man kan møte folk gjennom spill? Er ikke det litt rart? Han får begynne å spille WoW. Så er det jo også LoL eller Rocket League som er sosiale spill. og mange andre, så klart. 

Anonymkode: 82da0...f38

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bare ikke tro at han er den eneste. Det er så mange. Og ikke la han tro at det er noe feil med han. Bare vær der og ha det fint dere..

💕💕 takk for trøstende ord. De betyr mer enn du tror. Vi har det fint vi, og et veldig godt forhold heldigvis. Men vondt å vite at andre ungdommer er ute med venner, mens min gutt bare er hjemme. Tenker det du sier om at jeg ikke skal tro det er noe feil med han er så viktig. 

Skrevet

Er han ikke med noen i det hele tatt, eller spiller med folk han har møtt andre steder?

Her så sitter de mye å prater på nett mens de gamer, kanskje han kan spør noen i klassen som han vet spiller om de vil spille med han. Her så avtaler de ofte slikt når de går hjemover fra skolen. Snapchat er jo der de helst kommuniserer med hverandre på det må han nesten bare bli mer fortrolig med. 

Han går siste året så mest sannsynlig vil han jo treffe nye bekjentskaper neste år på vgs, men jeg tenker jo at kanskje han kunne blitt koblet til noen gjennom skolen nå, det blir jo et langt år om han ikke er med noen i det hele tatt? Kanskje skolen kunne blitt gjort litt obs på dette og prøvd å plassert han "tilfeldig" i gruppe med noen han kan passe med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...