fru Alving Skrevet 11 timer siden #121 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette er jo egentlig problemstillingen. Far blir nærmest terrorisert med daglige tlf samtaler på natten og dagen om datoen som er satt (før han flyttet) og det blir gjerne brukt i samtaler hvor barnet ønsker visse ting. Mange her må gjerne tenke at jeg tenker som jeg gjør fordi det er snakk om ett bonusbarn men jeg hadde aldri akseptert denne håndteringen ovenfor mitt eget barn og hadde vært svært så bekymret. Anonymkode: 9ceef...2ad Det er dessverre mange her inne som selv har erfaringer som de bærer på. Mange er mødre med barn fra tidligere forhold og har opplevd at barnas far går videre og får flere barn og da kanskje glemmer eller forsømmer barna han hadde fra før. Det er ikke like lett for en mor, siden hun svært sjelden ender opp med å ikke ha daglig omsorg. Og dette preger nok manges syn på bonusbarn, de ser automatisk deg som den "onde stemoren". Jeg merker det hver gang det er diskusjoner om mine og dine barn, at veldig mange ikke leser innleggene ordentlig og automatisk angriper bonusmor uansett hva det dreier seg om. 1
Raven.Writingdesk Skrevet 11 timer siden #122 Skrevet 11 timer siden (endret) fru Alving skrev (28 minutter siden): Det er dessverre mange her inne som selv har erfaringer som de bærer på. Mange er mødre med barn fra tidligere forhold og har opplevd at barnas far går videre og får flere barn og da kanskje glemmer eller forsømmer barna han hadde fra før. Det er ikke like lett for en mor, siden hun svært sjelden ender opp med å ikke ha daglig omsorg. Og dette preger nok manges syn på bonusbarn, de ser automatisk deg som den "onde stemoren". Jeg merker det hver gang det er diskusjoner om mine og dine barn, at veldig mange ikke leser innleggene ordentlig og automatisk angriper bonusmor uansett hva det dreier seg om. Jeg har bare skummet gjennom tråden, men det er slik en annen AB skriver, den dysfunksjonelle delen av stefamilier hvor man kjemper om oppmerksomheten og ulike roller/status innad i egen familie, som ikke forekommer like ofte/ til samme grad/ på samme måte - i «hel»familier. jada: jeg får sikkert hundrede sinte svar om at stefamilier også er «hel»familier og ikke minst steforeldre som vil fortelle om deres opplevelse som barn i hvor de følte seg i konkurranse med biologiske søsken og/eller ble behandlet dårlig av biologiske foreldre. Dette forekommer selvsagt også, det er dog vitenskapelig bevist at stebarn er ekstra utsatt for både vold, drap og alt mulig annet rart. Det er nærmest «fra naturens side» at det blir slik. Trådens tema er «krevende stebarn». Det som gjør TS sitt stebarn «krevende» - er at barnet er suicidal og roper om hjelp til sin far. Bare la det synke inn. Det sier egentlig nok. Endret 11 timer siden av Raven.Writingdesk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå