AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Er også litt frysen i kroppen og har nedsatt allmenntilstand, men tenker at jeg kanskje kan klare jobb. Jobber i helsevesenet og skal på i morgen tidlig. Grunnen til at jeg ikke vil sykmelde meg er fordi jeg var syk for noen dager for 2-3 uker siden med streptokokkvirus. Og jeg vet hvor vanskelig det kan være å få tak i folk i helgene. Hva gjør jeg her? Anonymkode: 462a2...02e
AnonymBruker Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Feber er vel litt no-no? Men du burde vite bedre enn meg, siden du jobber i helsevesenet og jeg ikke gjør det. Anonymkode: 79dbb...093 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feber er vel litt no-no? Men du burde vite bedre enn meg, siden du jobber i helsevesenet og jeg ikke gjør det. Anonymkode: 79dbb...093 Dette er en gråsone. Derfor vanskelig for meg å vurdere. Med munnbind er man vel ganske trygg Anonymkode: 462a2...02e
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august Trodde innen helsevesenet en ikke skulle på jobb med feber Anonymkode: ff7a9...e86
Gaia Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august Man drar ikke på jobb når man kan smitte andre. I alle fall ikke i helsevesenet. 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er en gråsone. Derfor vanskelig for meg å vurdere. Med munnbind er man vel ganske trygg Anonymkode: 462a2...02e Jobber du ikke innen helsevesenet? Da burde du vel kunne lage deg en mental remse over de 20-40 mest sannsynlige årsakene til feber, hensyntatt nåværende utbrudd av diverse smittsomt på landsbasis, lokalt og i ditt, personlige, nettverk? Og så vurderer du om punktene på listen vil være sykdommer som påregnelig ikke smitter dersom du bruker munnbind korrekt. Og sist, men ikke minst, tar du en vurdering på egen evne til korrekt bruk av munnbind. Og denne mentale øvelsen deler du så naturligvis med din leder. Og så konkluderer dere. Anonymkode: 9f7a4...d96 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jobber du ikke innen helsevesenet? Da burde du vel kunne lage deg en mental remse over de 20-40 mest sannsynlige årsakene til feber, hensyntatt nåværende utbrudd av diverse smittsomt på landsbasis, lokalt og i ditt, personlige, nettverk? Og så vurderer du om punktene på listen vil være sykdommer som påregnelig ikke smitter dersom du bruker munnbind korrekt. Og sist, men ikke minst, tar du en vurdering på egen evne til korrekt bruk av munnbind. Og denne mentale øvelsen deler du så naturligvis med din leder. Og så konkluderer dere. Anonymkode: 9f7a4...d96 Nei, jeg kjenner ikke til de 20-40 forskjellige utenat, og må nok lese meg opp. Jeg er ikke sykepleier. Og jeg er ganske ung, derfor tenkte jeg det kunne være greit å spørre de eldre og klokere her inne. Har du flere råd? Anonymkode: 462a2...02e 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #8 Skrevet 22. august Gaia skrev (11 minutter siden): Man drar ikke på jobb når man kan smitte andre. I alle fall ikke i helsevesenet. Men det er vanskelig å få tak i folk, og hvis jeg bruker munnbind, så er jeg vel ikke smittsom. Jeg er god på hygiene. Anonymkode: 462a2...02e
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Skrevet 22. august Munnbind er ikke alltid like trygt. Du virker ikke helt på nett ang smittevern. Bruker du munnbind feil er det en større smittenombe enn å gå uten. Anonymkode: 1b4fd...f35
AnonymBruker Skrevet 22. august #10 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, jeg kjenner ikke til de 20-40 forskjellige utenat, og må nok lese meg opp. Jeg er ikke sykepleier. Og jeg er ganske ung, derfor tenkte jeg det kunne være greit å spørre de eldre og klokere her inne. Har du flere råd? Du kjenner din arbeidsplass best av oss her. Så du må vurdere selv. Kollegaene dine / Sjefen din forteller deg vel i morra om du gjorde feil eller rett vurdering når du tropper opp med munnbind og sier duhar litt feber. Anonymkode: 79dbb...093 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august Du, altså - jeg skjønner du prøver å ta hensyn til hvor vanskelig det er å finne folk i helgene, men det er faktisk ikke din jobb. Er du syk og har feber, så er du syk og har feber. Du gjør mer bjørnetjeneste enn en ekte tjeneste ved å stille opp redusert fordi det KAN være det er vanskelig å finne vikar denne helgen også. Korthuset ramler ikke rent faktisk sammen bare av at du må holde senga noen dager. Anonymkode: de850...3f3 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august Som pasient hadde jeg ikke likt at en åpenbart syk ansatt, med munnbind, var på jobb. Anonymkode: a8cc3...804 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #13 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Munnbind er ikke alltid like trygt. Du virker ikke helt på nett ang smittevern. Bruker du munnbind feil er det en større smittenombe enn å gå uten. Anonymkode: 1b4fd...f35 "Virker ikke helt på nett". Neivel. Typisk KG, kan ikke spørre om råd uten å få sånne svar. Anonymkode: 462a2...02e
AnonymBruker Skrevet 22. august #14 Skrevet 22. august Du blir hjemme. Du har feber, jobber i helse og «kan kanskje klare jobb». Du blir ikke mindre hverken smittsom eller utrivelig å være rundt, for både kollegaer og pasienter, av at du hadde streptokokker for noen uker siden. Ei heller blir du mer egnet for jobb av at det er en vanskelig bemanningskabal å legge for leder. Helt irrelevant. Ingen verdens ting å lure på. Anonymkode: 49864...c65 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #15 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Som pasient hadde jeg ikke likt at en åpenbart syk ansatt, med munnbind, var på jobb. Anonymkode: a8cc3...804 Helt enig, sist jeg var på sykehuset ble jeg veldig syk(var allerede innlagt med annen ikke smitsom sykdom), pga en sykepleier som kom å hjalp meg. Var bare en gang hun var der men det holdt det.. Please ikke la andre bli syk.. Anonymkode: 82ea5...cec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå