Gå til innhold

Vask av vinduer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Prøver igjen jeg.

Jeg skal altså bestille et firma til å få vasket alle vinduene våre på utsiden.

Kan noen anbefale meg et firma som ikke har stigeskrekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde de jeg linket til stigeskrekk? :overrasket:

Vi brukte et skikkelig bra firma til å vaske ned leiligheten vår, men siden det var mannen som fikset alt så husker jeg ikke hva de het. Kan prøve å finne det ut.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja de kunne ikke stå på stige på utsiden. De måtte vaske alle vinduene fra utsiden, men som jeg påpekte går det ikke an å åpne alle vinduene. Så da kunne de ikke ta jobben :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Ifølge arbeidsmiljøloven er ikke stige over x ant meter noe man skal jobbe fra, men bruke til å komme seg til å fra f.eks en veranda, tak ol. Kan være det er så høyt hos deg at de kun vil jobbe fra lift.

Gjest Gjesta
Skrevet

Nå har jeg akkurat fått mail fra Citymaid, de vil heller ikke stå på stige. Hva skal man gjøre da, når man har vinduer som ikke kan åpnes ??*frustert*

Gjest Gjest
Skrevet

Vet det finnes vaskefirmaer med egen lift, men hva de heter er en annen sak... Prøv Gule Sider. Evt. Vaktmesterkompaniet ol.

Gjest Gjest
Skrevet
Nå har jeg akkurat fått mail fra Citymaid, de vil heller ikke stå på stige. Hva skal man gjøre da, når man har vinduer som ikke kan åpnes ??*frustert*

De har ikke lov til å stå på stige skjønner du. Firmaer i dette landet har en arbeidsmiljølov å følge.

Som gjesten over skriver, så vaskes det ved hjelp av lift.

Gjest Gjesta
Skrevet

Men når det ikke er mulig å komme til med lift da?

Skrevet

Hva med å kontakte noen klatrere da? Bare et forslag jeg hiver ut i luften, men de har jo vertfall det nødvendige sikringsutstyret...? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet
Men når det ikke er mulig å komme til med lift da?

Da er løsningen å kjøpe sort rullgardin. :ler:
Skrevet

Vet ikke hvor i landet du bor, men hvis atte om du tar kontakt med en klatreklubb og spør om de kan ta utfordringen med å vaske vinduene dine mot at klubben får betalt for det? Sikkert en eller annen liten klatreklubb som trenger litt cash i klubbkassen?

Jeg ble litt hekta på den ideen, jeg, for jeg synest den var så innmari god! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Vet ikke hvor i landet du bor, men hvis atte om du tar kontakt med en klatreklubb og spør om de kan ta utfordringen med å vaske vinduene dine mot at klubben får betalt for det? Sikkert en eller annen liten klatreklubb som trenger litt cash i klubbkassen?

Jeg ble litt hekta på den ideen, jeg, for jeg synest den var så innmari god! :ler:

Hva skal de klatre i? Skal de slå klatrebolter inn i panelen? Trokke det var noen god ide. :ler:

Skrevet
Hva skal de klatre i?  Skal de slå klatrebolter inn i panelen?  Trokke det var noen god ide. :ler:

De er sikkert så pass erfarne at de finner en løsning.

De kan for eks. klatre opp på taket, og heise seg ned til vinduene?

*idemyldrer litt*

Gjest Gjesta
Skrevet

Nå har jeg vært i kontakt med flere byråer, og det er faktisk ingen som vil ta på seg jobben. Så det ser ut til at jeg må leve med møkkete vinduer for alltid :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er det som gjør at det er så vanskelig å komme til med lift?

Gjest Gjesta
Skrevet

Måten huset står på, det er lange skrå bakker og VELDIG langt ned....

Gjest Gjest
Skrevet
Måten huset står på, det er lange skrå bakker og VELDIG langt ned....

Det må da gå an å løse dette. Hvordan skal dere gjøre det når dere skal male utvendig panel og vinduer da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...