Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
anonymLala skrev (23 timer siden):

Strengt tatt handler programmet ikke om dette da, men hvem som er Norges Tøffeste. Egentlig synes jeg det er et overfokus på dette ‘’samholdet’’ og kos i form av goder i hvert eneste program. Sikkert kjempebra for å kunne legge til rette for at fremtidige ‘’bloggere’’ skal kunne fremme seg selv i programmet, men det hadde vært mer interessant å faktisk se folk bli presset til det ytterste. 

Er så enig. Det blir i overkant mye kosemose, gråting og konfirmasjonsleir/leirskole assosiasjoner for min del. 
Ville likt å se disse deltakerne på f.eks. SAS: Who dears win. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker ikke jentene å vinne?? Hun skulle ha reddet Bertine. Send gutta ut.

#VilhadameVinner

Skrevet

Synes faktisk det var gøy at Odd tok et «egoistisk» valg, ikke bare «jeg tar den selv». Litt spill i det som faktisk er en konkurranse , hvis ikke blir dette bare kose-mose-folkehøyskole. Synes også det var bra at Solveig tok den med flest poeng når det var det hun hadde bestemt seg for, og fordi Odd velger som han gjør kan hun jo få ut en sterkere gutt. Solveig er jo uansett en sterkere allrounder enn Bertine, så Bertine er ikke en trussel mot Solveig i det lange løp, men det er gutta. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Ullvott skrev (På 30.8.2025 den 10.27):

Er det lov å si at produsenten tøyer ut tiden litt for mye? Jeg trodde virkelig vi skulle få triell i det programmet som ble lagt ut går, men neida; det kommer neste gang. Nå har det gått FIRE programmer uten at det har skjedd noe annet enn at det har blitt avgjort hvilke to personer som får lov til å komme inn på platformen. Vi fikk ikke engang se at de kom ombord. 😴 

Og når det gjelder hvilke to deltakere som skulle få komme tilbake, så dukket det plutselig opp en regel om at det skulle være en jente og en gutt. Det har de ikke sagt noe om i de tidligere episodene. Jeg heiet på de to jentene, da jeg synes begge framsto som mye tøffere enn de to guttene.

Og kan flere enn Hedda be Bertine om å holde kjeft snart? Den brølinga 🤫

Helt enig! Unødvendig uthaling av tid. Synes det er på høy tid at de bytter location nå: Albuskjell er oppbrukt og det er de samme konkurransene år etter år, bare nye folk🙄

• Liker 3
Skrevet (endret)

Egentlig kost meg med sesongen, syns vrien med å splitte gruppa istarten var spennende, og jeg liker mange av deltakerne. Men misliker at episodene videre ikke har et mer standard format med triell/utslagskonkurranse til slutt. Når de lager en cliffhanger og sparer utslagskonkurransen til neste uke så har jeg glemt av hele triellen innen neste episode. Det å starte dagens episode for å bli slengt rett inn i en triell jeg hadde helt glemt og rett og slett ikke var investert i, føltes meningsløst. Spolte derfor over det.

Videre til balansekonkurransen, som også ga veldig lite da den rett og slett var for tøff. De som vant skjønner jeg ikke hvorfor vant.. Burde de ikke vært diska som kasta og holdt i bjelka? Hauk og Solveig kasta jo stående og hun fanga den uten at noen hadde holdt i bjelka, men de falt jo.. Føltes ikke helt rettferdig mtp konsekvensen fra øvelsen. Jeg syns alle fire par burde måttet gå videre til neste øvelse.

Deretter ny cliffhanger hvor neste øvelse holdes igjen til neste episode. Det jeg sitter igjen med etter dagens episode er å ha sett deltakerne falle i vannet, og sove, spise og gå på do bundet sammen. Håper på en mer innholdsrik episode neste uke.

Endret av Lyre
  • Liker 7
Skrevet

Hadde vært gøy å se programlederne prøve seg på den balanseoppgaven 😎

• Liker 6
Skrevet

For mye kosmose og lite oppgaver. Litt langdradd. Lurer på om det er litt juks å være lenket? De er sminket og flettet på håret, og er ikke det litt vanskelig med 1 hånd? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg har nesten ikke sett NT siden sesong 1, hvor de sov i en gammel, fuktig bunker, ble vekket flere ganger hver natt for iskalde utedusjer og hadde så lite mat at de spiste fra søppelbøtta. Hva har egentlig skjedde med Norges Tøffeste? De bader jo i softis, sover i myke, varme senger og har det egentlig minst like koselig som på en hvilken som helst folkehøgskole? Er den tøffeste ungdommen nå til dags så ekstremt skjør at de ikke takler tøffe forhold? 

Og så utrolig mye banning, spesielt fra Bertine! 🤯 Helt uaktuelt å se på dette før 10- og 12-åringen har sovnet... 

Endret av Rastebenk
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Rastebenk skrev (4 timer siden):

Jeg har nesten ikke sett NT siden sesong 1, hvor de sov i en gammel, fuktig bunker, ble vekket flere ganger hver natt for iskalde utedusjer og hadde så lite mat at de spiste fra søppelbøtta. Hva har egentlig skjedde med Norges Tøffeste? De bader jo i softis, sover i myke, varme senger og har det egentlig minst like koselig som på en hvilken som helst folkehøgskole? Er den tøffeste ungdommen nå til dags så ekstremt skjør at de ikke takler tøffe forhold? 

Og så utrolig mye banning, spesielt fra Bertine! 🤯 Helt uaktuelt å se på dette før 10- og 12-åringen har sovnet... 

Forskjellene mellom de første og siste sesongene er så syk at de burde nesten ikke få lov til å sende det under samme navn. Jørgine var jo nede i hula selv, rart hun gidder å være ansikt utav for den "luksusen" deltakerne får nå. Noen av oppgavene virker steinharde, for all del, men det imellom er jo bare et noe primitivt opphold. Isolatet er ikke isolert engang.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
os Maxilla skrev (På 21.9.2025 den 20.51):

Forskjellene mellom de første og siste sesongene er så syk at de burde nesten ikke få lov til å sende det under samme navn. Jørgine var jo nede i hula selv, rart hun gidder å være ansikt utav for den "luksusen" deltakerne får nå. Noen av oppgavene virker steinharde, for all del, men det imellom er jo bare et noe primitivt opphold. Isolatet er ikke isolert engang.

Ja hva er egentlig greia med "isolatet"? De andre deltakerne kommer jo opp med masse tepper, dyner og puter, deilig varm middagsmat osv? 

Husker Aslak som måtte sove sittende på en liten pinnestol ute i vannet i ei mørk og fuktig grotte når han måtte være på isolat i en tidligere sesong. 

"Folkehøgskolen i havgapet" er en langt mer passende tittel på årets sesong. Det har ingen verdens ting å gjøre med å være tøff. 22 timer med kosemose folkehøgskole med softis, soving, kosing og varme dusjer, kun avbrutt av et par timer med fysisk konkurranse per døgn.

Deltakerne fra de første sesongene kan jo knapt kjenne igjen konseptet. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 7
Skrevet

Nå skjedde det mye på en episode! Enig i at de har mye bedre fasiliteter nå enn de første sesongene. Samtidig er det mørkt og kaldt og vått, og den ringspilløvelsen så helt forferdelig ut. 😅

Mine favoritter er Solveig, Sigrid, Hauk og Simon. Håper fortsatt på jente i år, og heier mest på Solveig! 😍 

Jeg synes det er en god gjeng og de er skikkelig snille med hverandre. Det er kjekt å se. Trenger ikke intriger for min del for at det skal bli god tv. 

Episk da Solveig traff blink!! 👏👏👏

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De to jentene som er igjen blir jeg dødsimponert av. De er både fysisk og mentalt sterke. Sigrid er jo maskin på en del øvelser (ikke som i maskin=følelsesløs, bare «går og går»). 
Tror nok også at det med fasiliteter kan handle litt om forsvarlighet. Sesong 1 var nok ikke helt innafor HMS-messig. Det virker som de nå generelt har mer overordnet fokus på forsvarlighet. Som at de to siste ble sendt i dusjen før siste runde, for å få varme osv. Man tester og kjører dem hardt, men uten å ta store sjanser. 
Ang isolatet så er jeg enig i kritikken. Er du på isolat så burde ikke de andre kunne komme dit med ting og prate etter at isolattiden har starta.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (1 time siden):

De to jentene som er igjen blir jeg dødsimponert av. De er både fysisk og mentalt sterke. Sigrid er jo maskin på en del øvelser (ikke som i maskin=følelsesløs, bare «går og går»). 
Tror nok også at det med fasiliteter kan handle litt om forsvarlighet. Sesong 1 var nok ikke helt innafor HMS-messig. Det virker som de nå generelt har mer overordnet fokus på forsvarlighet. Som at de to siste ble sendt i dusjen før siste runde, for å få varme osv. Man tester og kjører dem hardt, men uten å ta store sjanser. 
Ang isolatet så er jeg enig i kritikken. Er du på isolat så burde ikke de andre kunne komme dit med ting og prate etter at isolattiden har starta.

HMS er viktig, men softis og boblebad er på ingen måte livsnødvendig i en setting hvor de skal testes (ikke bare fysisk som nå, men psykisk også skulle msn tro?). Det er jo ikke én eneste en av de som virker å synes det er hardt å være der. Ingen vil kaste inn håndkleet, eller teller ned dagene. Det er ikke snakk om å holde ut noe som helst her, med unntak av sporadiske fysiske tester. Konkurransen burde het ‘’Norges overall best trente’’, ikke Norges Tøffeste.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
anonymLala skrev (6 timer siden):

HMS er viktig, men softis og boblebad er på ingen måte livsnødvendig i en setting hvor de skal testes (ikke bare fysisk som nå, men psykisk også skulle msn tro?). Det er jo ikke én eneste en av de som virker å synes det er hardt å være der. Ingen vil kaste inn håndkleet, eller teller ned dagene. Det er ikke snakk om å holde ut noe som helst her, med unntak av sporadiske fysiske tester. Konkurransen burde het ‘’Norges overall best trente’’, ikke Norges Tøffeste.

Helt enig i at enkelte ting er blitt vel luksus, mente mest sammenligningen mot sesong 1.

• Liker 1
Skrevet

Bra solveig gikk videre! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes at de er skikkelig tøffe alle sammen, og så syntes jeg fryktelig synd på Odd, som lå på gulvet og var helt kjørt.  Skjønner at de hatet den konkurransen, for det gjelder både flaks og styrke.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
anonymLala skrev (10 timer siden):

Noe disse deltakerne er milevis unna å være.

Skrevet (endret)
Ninaen skrev (23 timer siden):

Man tester og kjører dem ikke i det hele tatt.

Dette programmet er et hån mot f.eks. militærets spesialavdelinger og andre militære avdelinger med opptakskrav.

Alle deltakerne i dette programmet ville ha røket i løpet av noen få timer i et slikt opptak.

I et militært opptak ville ikke noen ha tenkt tanken på at noen skulle dusje før siste øvelse - selv uten våtdrakt og på dag 7 uten mat og søvn.

Det ser ut til at målet med dette tulleprogrammet er at deltakerne ikke skal fryse eller være sultne i det hele tatt. Og de skal selvsagt sove 8 timer i ei varm seng hver natt. De fysiske øvelsene varer akkurat så lenge at deltakerne ikke blir slitne.

Endret av Chupacabra
  • Nyttig 1
Skrevet
Chupacabra skrev (10 timer siden):

Dette programmet er et hån mot f.eks. militærets spesialavdelinger og andre militære avdelinger med opptakskrav.

Alle deltakerne i dette programmet ville ha røket i løpet av noen få timer i et slikt opptak.

I et militært opptak ville ikke noen ha tenkt tanken på at noen skulle dusje før siste øvelse - selv uten våtdrakt og på dag 7 uten mat og søvn.

Det ser ut til at målet med dette tulleprogrammet er at deltakerne ikke skal fryse eller være sultne i det hele tatt. Og de skal selvsagt sove 8 timer i ei varm seng hver natt. De fysiske øvelsene varer akkurat så lenge at deltakerne ikke blir slitne.

Dette er jo et familie-underholdningsprogram på tv, hvor nrk inviterer seere til å søke deltakelse  i  en realitykonkurranse,  og da kan vi ikke vente at topptrente yrkesmilitære skal  delta i slikt.   

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Chupacabra skrev (På 28.9.2025 den 0.21):

Det er jo ikke et militærprogram; da har du misforstått. Men det har blitt mer og mer koseklubb for hver sesong på Albuskjell.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...