AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Jeg inviterer samboer til å være med å besøke et familiemedlem av meg som holder på å dø. En trist sak, et relativt ungt menneske som lever på overtid. Jeg ventet for å se om han tilbød seg å være med meg, men det gjorde han ikke. Da jeg spurte, svarte han at han planla å sjekke børsen (han har ikke ludomani, bare så den er parkert). Eventuelt, om det var behov fra min side, så kunne han stille opp. Jeg er såret, og føler meg uvel over at penger kan bety så mye. Usikker på hvordan jeg håndterer dette. Hva ville dere sagt til han? Jeg klarer jo fint å dra dit alene, men jeg er lei meg over at han kan være så kald Anonymkode: f27b3...850 2 5
Virrevirrevapp Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Sjekke børsen tar da kort tid. Det er jo ikke derfor han ikke blir med. Tror du må være tydeligere og si: "Jeg ønsker å ha deg med". 6 3
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden): Sjekke børsen tar da kort tid. Det er jo ikke derfor han ikke blir med. Tror du må være tydeligere og si: "Jeg ønsker å ha deg med". Takk, ja, men også videre på aksjemarkedet Anonymkode: f27b3...850
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august En samboer er ikke en ektefelle. Feirer dere jul og høytider fra hverandre også? Anonymkode: df827...41b 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En samboer er ikke en ektefelle. Feirer dere jul og høytider fra hverandre også? Anonymkode: df827...41b Feirer sammen. Han blir alltid med til min familie, da han får mer oppmerksomhet der og sparer penger ved å ikke reise til sin familie Anonymkode: f27b3...850
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august Det er ditt familiemedlem, ikke hans. Og noen foretrekker å huske personen slik han/hun egentlig var, ikke den syke, innhule skyggen av et menneske. Og det er helt fair. Anonymkode: 6a6ae...18a 10 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august Han synes det er vanskelig og ubehagelig, men tør ikke si det høyt. Anonymkode: 6512c...4aa 8 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #8 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ditt familiemedlem, ikke hans. Og noen foretrekker å huske personen slik han/hun egentlig var, ikke den syke, innhule skyggen av et menneske. Og det er helt fair. Anonymkode: 6a6ae...18a Personen er ikke innhult, og er klar i hodet. Vil han ikke delta i familens nedturer, så kan han heller ikke forvente å bli inkludert i feiringer. Det er helt smakløst Anonymkode: f27b3...850 4 5 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han synes det er vanskelig og ubehagelig, men tør ikke si det høyt. Anonymkode: 6512c...4aa Nei, han er grådig. Han besøker ikke sin familie fordi han må betale for flyreise. Han tjener millioner i året. Han har Ikke sett sine gamle foreldre på 9 år. Men i dette tilfellet er det altså snakk om 30 min kjøring Anonymkode: f27b3...850 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. august #10 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, han er grådig. Han besøker ikke sin familie fordi han må betale for flyreise. Han tjener millioner i året. Han har Ikke sett sine gamle foreldre på 9 år. Men i dette tilfellet er det altså snakk om 30 min kjøring Anonymkode: f27b3...850 Har han noen positive egenskaper, eller er han bare veldig pen? Anonymkode: 1b34c...7fb 9 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har han noen positive egenskaper, eller er han bare veldig pen? Anonymkode: 1b34c...7fb Bare veldig pen. Når jeg tenker meg om. Hyggelig noen ganger Anonymkode: f27b3...850
Akhenaton Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, han er grådig. Han besøker ikke sin familie fordi han må betale for flyreise. Han tjener millioner i året. Han har Ikke sett sine gamle foreldre på 9 år. Men i dette tilfellet er det altså snakk om 30 min kjøring Anonymkode: f27b3...850 Han tjener millioner i året men tar seg ikke råd til se sine gamle foreldre på ni år? Sorry, men hva slags ubrukelig, forpult rasshøl er det du er samboer med? 4 2 11
AnonymBruker Skrevet 22. august #13 Skrevet 22. august Du vet nok selv hva du bør gjøre i denne situasjonen, TS. Det han gjør er utilgivelig. Ved å gjøre dette viser han at du og dine følelser og din families krise ikke betyr en dritt for ham. Når han i tillegg er så grådig som han er, og han ikke bryr seg om egen familie, da tror jeg du også ser at dette er en mann du aldri kan få et godt liv sammen med. Dra til din familie og sett pris på at du kommer fra en normal, oppegående familie som tar vare på hverandre, også i kriser. Din samboer kan du aldri stole på. Føler med deg i den situasjonen familien din nå står i hvor dere snart mister en dere står så nært! ❤️ Anonymkode: df60f...69b 3 2 3
AnonymBruker Skrevet 22. august #14 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bare veldig pen. Når jeg tenker meg om. Hyggelig noen ganger Anonymkode: f27b3...850 Ok, men da skjønner jeg. Da får man bare leve med at han stort sett oppfører seg som et r*sshøl. Anonymkode: 1b34c...7fb
Natu Skrevet 22. august #15 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, han er grådig. Han besøker ikke sin familie fordi han må betale for flyreise. Han tjener millioner i året. Han har Ikke sett sine gamle foreldre på 9 år. Men i dette tilfellet er det altså snakk om 30 min kjøring Anonymkode: f27b3...850 Han er kald. Han er grådig. Han er egoistisk. Her burde vel alarmen din snart ringe. 2 3
AnonymBruker Skrevet 22. august #16 Skrevet 22. august Natu skrev (1 minutt siden): Han er kald. Han er grådig. Han er egoistisk. Her burde vel alarmen din snart ringe. Ja, det gjør det nå. Han har alltid blitt med til min familie til jul og andre høytider. Men nå forstår jeg hvorfor. Det er ikke fordi han bryr seg, men fordi han ikke trenger å være alene - og sparer penger ved å ikke dra til sin familie, som bor lengre vekk. Hadde han virkelig brydd seg om min familie, hadde han ønsket å stille opp nå Anonymkode: f27b3...850 6
AnonymBruker Skrevet 22. august #17 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det gjør det nå. Han har alltid blitt med til min familie til jul og andre høytider. Men nå forstår jeg hvorfor. Det er ikke fordi han bryr seg, men fordi han ikke trenger å være alene - og sparer penger ved å ikke dra til sin familie, som bor lengre vekk. Hadde han virkelig brydd seg om min familie, hadde han ønsket å stille opp nå Anonymkode: f27b3...850 Uff, han drar ikkje heim til jul, for å spare pengar? Anonymkode: 94b2a...33c 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #18 Skrevet 22. august Kanskje han merker at du hater han, og dermed ikke gidder å gi så mye. Anonymkode: 8cb4f...2e6 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #19 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er ditt familiemedlem, ikke hans. Og noen foretrekker å huske personen slik han/hun egentlig var, ikke den syke, innhule skyggen av et menneske. Og det er helt fair. Anonymkode: 6a6ae...18a Man husker da hvordan folk var som friske selv om man stilte opp for dem på dødsleiet. Jeg kan forstå at noen synes døden er for vond og vanskelig å forholde seg til, men hvis man velger å ikke være der basert på hensyn utelukkende til egne minner, da er man bra egoistisk. Anonymkode: cdb9c...9b7 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #20 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje han merker at du hater han, og dermed ikke gidder å gi så mye. Anonymkode: 8cb4f...2e6 Jeg hater han ikke, men våre verdier kolliderer når det kommer til relasjoner og penger. Jo mer jeg blir klar over det, jo mindre liker jeg han, ja. Jeg skal dra til en venninne i helgen. Få tenkt litt. Takker for svar alle sammen TS Anonymkode: f27b3...850 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå