AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Jeg har vært på andregangsintervju. Fikk beskjed i intervjuet at de tok kontakt om de ønsket referanser. Nå har de etterspurt referanser. Betyr det at jeg er innstilt eller ringer de ofte flere? Dette er i privat sektor. Anonymkode: 5f93f...aa9
AnonymBruker Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Sjekk med dine referanser om de har blitt kontaktet. Ikke ta gleden på forskudd. Anonymkode: 90584...3c5 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august Nei, det betyr det ikke. Men du ligger jo godt an. Anonymkode: 3528f...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjekk med dine referanser om de har blitt kontaktet. Ikke ta gleden på forskudd. Anonymkode: 90584...3c5 De skrev at referansene ble kontaktet🙃 Anonymkode: 5f93f...aa9
AnonymBruker Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De skrev at referansene ble kontaktet🙃 Anonymkode: 5f93f...aa9 Altså, blir (🙊) kontaktet. Anonymkode: 5f93f...aa9
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august Det betyr at det fortsatt er aktuelt å ansette deg, du er ikke ute av kampen. Trenger ikke bety at du er førstevalg, men det betyr i det minste at du ikke har snublet i denne runden heller. Anonymkode: be7ae...a55 4
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august Min erfaringer er at de ringer til max 2-3 kandidaters referanser, så sjansene dine er gode! Krysser fingrene for deg! Anonymkode: 6b5e5...ffc 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #8 Skrevet 22. august Jeg jobber i det private og ber om referanseliste fra alle som har vært på sistegangsintervju, men ringer kun referansene til førstevalget. Dersom referansene dine har blitt oppringt, så er det veldig lovende. Begynn å tenke på lønn, goder, hva du ønsker å forhandle på. Har du noe planlagt ferie? Har du spørsmål du trenger svar på før du kan takke ja? Osv. Anonymkode: 7fbe4...9ff
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber i det private og ber om referanseliste fra alle som har vært på sistegangsintervju, men ringer kun referansene til førstevalget. Dersom referansene dine har blitt oppringt, så er det veldig lovende. Begynn å tenke på lønn, goder, hva du ønsker å forhandle på. Har du noe planlagt ferie? Har du spørsmål du trenger svar på før du kan takke ja? Osv. Anonymkode: 7fbe4...9ff Det var det jeg trodde. Har en god venn som nylig byttet jobb, der ble han innstilt på 2/2 jobber hvor de ringte referanse. Jeg må ikke ha en ny jobb, har det i utganspunktet glimrende hvor jeg er i dag - men, lyst på nye utfordringer (som mange andre🙃). Anonymkode: 5f93f...aa9
AnonymBruker Skrevet 22. august #10 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det var det jeg trodde. Har en god venn som nylig byttet jobb, der ble han innstilt på 2/2 jobber hvor de ringte referanse. Jeg må ikke ha en ny jobb, har det i utganspunktet glimrende hvor jeg er i dag - men, lyst på nye utfordringer (som mange andre🙃). Anonymkode: 5f93f...aa9 "Innstilt" får det til å høres veldig statlig ut. Vi innstiller ikke i det private, vi bare velger den vi helst vil ha og gir et tilbud. Uansett, lykke til! Anonymkode: 7fbe4...9ff 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 time siden): De skrev at referansene ble kontaktet🙃 Anonymkode: 5f93f...aa9 Du blir nok innstilt da ja, men det er ikke sikkert du blir innstilt som nummer 1. At de ber om referanser betyr ikke at de faktisk kontakter referanser. Men om du snakker med referansene dine, så får du jo vite om de er kontaktet og hvordan de opplevde den potensielle arbeidsgiveren. Anonymkode: 3f2f5...aa2 1
Summeer Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august Jeg sjekker kun referanser på den/de jeg ønsker å gi tilbud. En gang var det så jevnt at jeg måtte sjekke referanser på begge for å kunne ta en avgjørelse.
AnonymBruker Skrevet 22. august #14 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva betyr innstilt? Anonymkode: 7597a...22f Jeg har aldri hørt begrepet innstilt i privat sektor. I statlig sektor er dette mer vanlig. Alle kvalifiserte søkere etter andregangsintervju skal innstilles. Det betyr at de er "kvalifisert" - men de blir stilt opp etter rekkefølge basert på hvem som er mest kvalifisert. Dersom den som er innstilt som nummer 1 takker nei, går tilbudet videre til nummer 2 osv. Anonymkode: 378f3...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #15 Skrevet 23. august Ikke ta gledene på forskudd. Jeg har vært i flere prosesser det siste året hvor referansene mine har blitt kontaktet og jeg har fått bekreftet fra referansene at det virket veldig positivt osv.. Men ender alltid opp å bli innstilt som kandidat nr 2 eller 3. Anonymkode: a05d3...73a 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #16 Skrevet 23. august Innstilt har jeg aldri hørt noen snakke om i privat sektor, Ansetter selv i en stor bedrift, og vi kaller inn de som er aktuelle til 2.gangs intervju hvis nødvendig. Så får de aktuelle kandidaten et tilbud. Vi ansetter den som er mest egnet, en trenger ikke ta hensyn til de andre søkerne og det gis heller ikke ut søkerliste Anonymkode: 10a52...5b9 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #17 Skrevet 23. august Jeg rekrutterer i privat sektor i et stort selskap. Vi innstiller på 1. Og 2. Plass og det behandles av et utvalg som vurderer om vi har fulgt retningslinjer underveis Anonymkode: 778e4...215 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå