AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Har de siste 10 årene hatt minerva spiral grunnet store blødninger. Mistet mens etter 3 mnd bruk-deilig. Er en kvinne i beg av 50 årene. Har hatt årlige gyn besøk i 10 år etter eget ønske(celleprøve og innvendig UL sjekk). I fjor ble det snakk om å fjerne spiralen ved årets kontroll. Kjenner jeg blir usikker på det, ønsker ikke de store blødningene til bake. Spiral må ut og evnt byttes-eller bare tas ut. Vil en kropp på min alder løpe en stor risiko for fortsatt mens og blødninger , eller er det nokså trygt nå. Noen på KG med erfaringer? Får hormonpreparat for symptomer for overgangsalder... Anonymkode: 37871...dcf
AnonymBruker Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Jeg er 51, og min holder i minst tre år til (var hos gynekolog denne uka). Da er jeg usikker på om jeg tenker at jeg trenger å sette inn ny. Men hvis det hadde vært aktuelt NÅ, og gynekologen mente det var lurt, så hadde jeg byttet spiral og beholdt den til den går ut... Da bør du jo være sikret, tenker jeg. Men dette er kun personlig mening, aner ikke medisinsk... Anonymkode: cbb6c...a7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå