Gå til innhold

Gammel og stygg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anusnym skrev (På 22.8.2025 den 20.37):

Ikke vær overvektig, og ikke ha kort kjerringhår. Rynker og slik er ikke så fryktelig viktig

Altså, jeg er ikke TS, men ble da mobbet og kalt stygg og andre lignende ord da jeg var ung, med modellkropp og langt, fyldig hår. Det er det stygge trynet som ødelegger.

Anonymkode: de1dc...01d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 20.14):

Jeg har akkurat blitt 45 år, og sliter så med å være sosial. Grunnen er at jeg føler meg så utrolig stygg. Jeg har alltid vært den mindre pene jenta og nå har jeg i tillegg fått mange rynker og slapp hud i ansiktet. Synes alle jeg kjenner eldes så pent, mens jeg ser ut som jeg er minst 10 år eldre enn jeg er. Har ikke råd til å fikse på utseendet mitt desverre, annet enn litt sminke. Vanskelig å sminke seg også nå, da sminken klumper seg i alle rynkene. Jeg klarer nå ikke lenger være sosial, fordi jeg føler at jeg er styggere enn alle andre, og det er rett og slett flaut. Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, men hvis noen har noen tips for hva man kan gjøre for å føle seg bedre tar jeg gjerne imot det.

Anonymkode: a5964...7d8

Det er mye du kan gjøre for å føle deg mer vel med deg selv, som ikke koster all verden, og en positiv utstråling betyr som regel mer enn utseendet alene. Men det må komme fra deg selv, så du må jobbe med å bli glad i deg selv som du er - og ikke minst stelle godt med deg selv og være snill med deg selv! 

Spis mat som gjør godt for kroppen, sørg for tilstrekkelig søvn og frisk luft. Trene kan du gjøre hjemme på stuegulvet, det finnes masse gratis treningsvideoer på f.eks. YouTube. Trening/mosjon er ikke bare bra for kroppen, det utløser også hormonene serotonin, dopamin og endorfiner, som alle gir en følelse av velvære. Trening gir faktisk også glød til huden som følge av økt oksygenopptak og blodgjennomstrømming. 

Selv om du ikke kan bli kvitt slapp hud og rynker kun med hudpleie, kan en hudpleierutine med riktige produkter for deg likevel forbedre huden. Du kan oppnå mer glød og spenst og bedre hudstruktur med ansiktsmassasje som øker blodsirkulasjonen, fukt som "plumper" opp huden litt og får rynker til å framstå som mindre tydelige, og antioksidanter/eksfoliering/retinoider som bedrer hudstruktur og hudtone. En velpleid hud vil også gi et bedre underlag for sminke. 

Det finnes mange bra og rimelige hudpleieserier med gode ingredienser, f.eks. The Ordinary og The Inkey List, for å nevne et par. Du trenger ikke "ørten" produkter heller, du kan oppnå gode resultater med noen ganske få, velvalgte produkter.

Og prøv å finne aktiviteter som gir deg mening i hverdagen, det gjør også godt😊

Skrevet

Kan du være i begynnende overgangsalder, TS? Jeg er 43, og kjente på noe av det samme som deg, følte meg rett og slett deprimert. Slet i tillegg med søvn, indre uro, hetetokter og lite energi.

Dro til gynekolog som tok ultralyd av eggstokkene, og konstaterte at jeg hadde få egg igjen og var på vei inn i overgangsalderen. Dette til tross for at jeg fremdeles har regelmessig og normal menstruasjon. Jeg begynte på østrogenspray og testosteron (testosteron måtte jeg spørre etter selv, etter å ha googla og lest at det hjelper mange) - og jeg føler meg bedre enn på lenge! 

Sånn ellers vil jeg råde deg til å være mye ute i naturen (det er godt for psyken, og ingen sminke gir så fin glød som høstlufta), pleie vennskap eller andre interesser, være fysisk aktiv og sette pris på hva kroppen din klarer, avfølge influencere/kontoer som bare gjør at du sammenligner deg selv med uoppnåelige ideal og generelt gi deg selv litt slack.

Du er ikke mindre verdt som menneske fordi du selv føler deg stygg. Så lenge mine venner har humor, varme og intelligens så bryr jeg meg katta om hvordan de ser ut..! 

Når du tenker at det ikke er verdt å leve til du blir 50 tenker jeg at depresjon er hovedproblemet ditt, ikke utseendet ❤️ håper du undersøker dette med overgangsalder 🤞🏻

Anonymkode: 44cd3...080

• Nyttig 1
Skrevet
GlutheaMaxima skrev (På 23.8.2025 den 11.51):

Det bør ikke være nødvendig å være pen for å ha venner. Hva man bidrar med som person er en million ganger viktigere. 

Hater at verden er så utseendefokusert 😞 

Nei, det burde ikke. Men all forskning viser at pene mennesker har flere venner, får lettere jobb og ellers mer velvillighet fra dem rundt. Det er fordi hjernen vår er skrudd sammen slik at vi forbinder det pene med det gode. Dessverre. 

Anonymkode: de1dc...01d

• Nyttig 1
Skrevet

Hei du!

Her tenker jeg du må snu tankesettet ditt..  Rent konkret ; følg enkleste tips når det gjelder utseende ved å være "velstelt". Dvs gå til frisør og få en frisyre og farge du kler. Bruk en ansikstkrem med lett selvbruning (brun uten sol fra Cosmica feks  -koster rundt 80 kr) Kle deg så du føler deg vel. Fjern ansiktshår. De enkle tingene som ikke koster mye penger. Og aksepter at rynker og løsere hud er endel av det å bli eldre. Tren litt -  gå turer og vær aktiv -  helst ute!

Når det er sagt: Det mest attraktive hos mennesker er smil, godt humør og en positiv holdning og personlighet. Møt folk med et smil. Møt folk med nysjerrighet og positive tanker. Vær positiv og nyt dagen.

Om du tenker deg om; tenk hvor mange som ville gjort hva som helst for å bytte med deg! Folk som akkurat nå ligger på sykehus med alvorlg kreftsykdom - uten hår og full avcellegift, alle de som pga sykdom ikke engang kommer seg opp av sengen. Du derimot; Du kan gå ut; nyte solen i ansiktet, fuglene som kvitrer, den friske luften etter regn, de vakre høstfargene osv osv.  SNU TANKESETTET DITT!

Det er en kollega av meg som man lett vil si er "mindre pen". Skjeve tenner, litt overvekt, rynker og litt pløsete ansikt. Bollemage. Men herregud -  ingen er en større solstråle enn henne! Man blir i godt humør bare man eri samme rom! Hun stråler livsglede -  ler høyt og mye -  alltid positiv - alltid nysjerrig på de rundt seg. Hun er så vakker på innsiden at det ytre betyr ingenting. Hun er veldig populær og en som alle på jobb gjerne vil bruke tid med, sitte med i lunsjen osv.

Jeg tenker at dette er en fordel når man blir eldre; Utseende betyr mindre og personlighet og livsglede mye mer. Og helt ærlig; Livet blir bedre når man lærer seg å verdsette alt det fine livet tross alt kan være -  ting vi alle tar for gitt til den dagen ulykken/sykdommen treffer oss.

Så smil, lær deg å tenke positivt både om deg selv og det rundt deg. Dropp å studere deg selv i speilet -  aldri sammenlign deg med andre. Utseende er en overfladisk ting -  mens din personlighet er det som "setter seg" hos andre.

God klem fra meg!

Skrevet

Jeg trener. Tar botox og restylan😊45 år 

Anonymkode: 8b2ed...846

Skrevet

Alle som er heldige nok blir gamle og stygge...alternativet er en tidlig død. Nyt livet og alt det har å by på mens du kan! Jeg setter pris på hver dag jeg er frisk....

Anonymkode: 2f098...4d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 21.44):

Mindre sminke enn før? Jeg har aldri brukt mer sminke enn mascara. Bør jeg altså slutte med mascara nå fordi jeg er 45, og heller se ut som en død kanin?

Anonymkode: bae0e...39e

Kanskje bruke mer da? Sminke er vel det enkleste å bruke for å se penere ut.  Og da tenker jeg ikke masse øyesminke men en lett foundation med en anelse mørkere tone enn huden din. Du vil ikke sminke deg som et lik dersom du har veldig lys hud. Så kan man jo gjøre noe mer ut av håret, en balayage eller litt mer fin hårklipp. Moteriktige klær og trene og spise sunt (dersom du ikke gjør det). Både trening og sunt kosthold gjør mye godt for det mentale selv om du ikke har utseende som en supermodell.

Har ikke lest hele tråden men for rynkete hud bør du starte en god hudpleierutine og husk solfaktor året rundt i ansiktet. Er ikke fan av botox. Synes man ser eldre ut med det. Til tross for glatt hud. 

Anonymkode: 222da...bf6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 20.14):

Jeg har akkurat blitt 45 år, og sliter så med å være sosial. Grunnen er at jeg føler meg så utrolig stygg. Jeg har alltid vært den mindre pene jenta og nå har jeg i tillegg fått mange rynker og slapp hud i ansiktet. Synes alle jeg kjenner eldes så pent, mens jeg ser ut som jeg er minst 10 år eldre enn jeg er. Har ikke råd til å fikse på utseendet mitt desverre, annet enn litt sminke. Vanskelig å sminke seg også nå, da sminken klumper seg i alle rynkene. Jeg klarer nå ikke lenger være sosial, fordi jeg føler at jeg er styggere enn alle andre, og det er rett og slett flaut. Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, men hvis noen har noen tips for hva man kan gjøre for å føle seg bedre tar jeg gjerne imot det.

Anonymkode: a5964...7d8

Skulle kanskje tenkt på ting og tatt action litt før, siden du mener at du alltid har vært stygg. 

Anonymkode: 3bf17...02d

Skrevet

Jeg er eldre enn deg, og har blitt ekstra tykk og eldre på grunn av sykdom og medisiner, men det forhindrer meg på ingen måte angående å være sosial, og det er absolutt ingen venner eller familie som er blitt mindre glad for å være sammen med meg. 

Nå har jeg riktig nok vært så syk at jeg en lang periode glipp av mye på grunn av det, og det setter ting litt i perspektiv for å si det slik. Min verdi for både meg selv og andre ligger ikke i mitt utseende, men at jeg KAN være med. Er frisk nok til det. 🥰

Anonymkode: 7d3da...5d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...