Gå til innhold

Gammel og stygg

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken tannbleking bruker du?

Anonymkode: 2eb4f...b56

Ikke meg du spør, men jeg bruker Opalescence. Ti dagers innledende behandling, og deretter vedlikehold 1-2 dager i året.

Anonymkode: 0efb3...ce7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør ikke være nødvendig å være pen for å ha venner. Hva man bidrar med som person er en million ganger viktigere. 

Hater at verden er så utseendefokusert 😞 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
GlutheaMaxima skrev (6 minutter siden):

Det bør ikke være nødvendig å være pen for å ha venner. Hva man bidrar med som person er en million ganger viktigere. 

Hater at verden er så utseendefokusert 😞 

Men man bør jo ta vare på seg selv. Hvis ikke TS bryr seg og egen velferd så er det i hvert fall ingen andre som gjør det. Jeg er i jo ikke interessert i å omgås noen som har kaffebrune tenner og dårlig ånde, for det sender signaler om at man ikke er helt i vater mentalt. Man kan gjøre mange småting som forbedrer egen velvære og dermed det uttrykket man gir utad. Det er ingen som forventer at du skal operere nesa for å få venner liksom.

• Nyttig 2
Skrevet
Anusnym skrev (15 timer siden):

Ikke vær overvektig, og ikke ha kort kjerringhår. Rynker og slik er ikke så fryktelig viktig

Synes du det er så fint med langt hår på folk som har fått tynnere hår med alderen?

Anonymkode: 5ebe9...8f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har akkurat blitt 45 år, og sliter så med å være sosial. Grunnen er at jeg føler meg så utrolig stygg. Jeg har alltid vært den mindre pene jenta og nå har jeg i tillegg fått mange rynker og slapp hud i ansiktet. Synes alle jeg kjenner eldes så pent, mens jeg ser ut som jeg er minst 10 år eldre enn jeg er. Har ikke råd til å fikse på utseendet mitt desverre, annet enn litt sminke. Vanskelig å sminke seg også nå, da sminken klumper seg i alle rynkene. Jeg klarer nå ikke lenger være sosial, fordi jeg føler at jeg er styggere enn alle andre, og det er rett og slett flaut. Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, men hvis noen har noen tips for hva man kan gjøre for å føle seg bedre tar jeg gjerne imot det.

Anonymkode: a5964...7d8

Du er sikkert ikke så ille. Vi er ofte selv de værste kritiker mot oss selv.  Gi huden din gode kremer nok søvn . Kan hende du gjør det men sunn mat få nok frisk luft🍏🍊🥒🙂

Anonymkode: d3723...9a8

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men man bør jo ta vare på seg selv. Hvis ikke TS bryr seg og egen velferd så er det i hvert fall ingen andre som gjør det. Jeg er i jo ikke interessert i å omgås noen som har kaffebrune tenner og dårlig ånde, for det sender signaler om at man ikke er helt i vater mentalt. Man kan gjøre mange småting som forbedrer egen velvære og dermed det uttrykket man gir utad. Det er ingen som forventer at du skal operere nesa for å få venner liksom.

Nå er jo ikke TS’ problem at hun stinker og lar seg selv forfalle totalt. Problemet hennes er at hun føler hun har rynker og slapp hud, og føler seg styggere enn de andre. Slike ting er ikke noe venner (bør) bry seg om. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Anbefaler sterkt å få seg andre interesser enn å studere seg selv i speilet. Det hjelper veldig på livsgleden. Oppsøk naturen, få deg hund, les bøker, lær et nytt språk, begynn i kor, lær deg å strikke eller engasjer deg i frivillig arbeid. Få fokuset bort fra eget utseende og du kommer til å bli mye mer fornøyd med livet :) 

Anonymkode: d710b...b40

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har akkurat blitt 45 år, og sliter så med å være sosial. Grunnen er at jeg føler meg så utrolig stygg. Jeg har alltid vært den mindre pene jenta og nå har jeg i tillegg fått mange rynker og slapp hud i ansiktet. Synes alle jeg kjenner eldes så pent, mens jeg ser ut som jeg er minst 10 år eldre enn jeg er. Har ikke råd til å fikse på utseendet mitt desverre, annet enn litt sminke. Vanskelig å sminke seg også nå, da sminken klumper seg i alle rynkene. Jeg klarer nå ikke lenger være sosial, fordi jeg føler at jeg er styggere enn alle andre, og det er rett og slett flaut. Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, men hvis noen har noen tips for hva man kan gjøre for å føle seg bedre tar jeg gjerne imot det.

Etter jeg begynte med bioidentisk transdermal hormontilskudd som 47 åring så har jeg fått mye mer glatt og glødende hud og mindre synlige rynker. For meg ble det som natt og dag. Man føler seg mer sterk i psyken også, det hjelper jo også på selvbilde☺️

Anonymkode: e5a0a...3a2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvilket vippeserum bruker du?:)

Anonymkode: d7e86...3ee

Iglow!

Anonymkode: d63d0...8d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 20.14):

Ikke bruk sminke på huden. Bruk litt brynsfarge, mascara, eyeliner og en leppestift som ikke er for knæsj. Fiks håret ditt slik at det ikke ser for gammeldags ut (hvis du har en sånn frisyre). Bruk skjerf i halsen og knyt det på en pen måte. Få hjelp på klesbutikker om hvilke plagg som passer sammen. 

Koster lite, men betyr mye. 

Skrevet

Dette er ikke noe som går over i løpet av natta og ville egentlig anbefalt deg terapi. Mest fordi det er noe du må jobbe strategisk med over tid. 

Er du heldig så vil du tenke akkurat det samme når du er kjempe gammel og livet går mot slutten, er du uheldig så innser du hvor dumt det er å bry seg om utseende i så stor grad. Det kan diskuteres om det er psykiatri eller ikke, det er det nok fagfolk som kan si noe om, men å være besatt av hvordan man selv og andre ser ut, er på ingen måte sunt, men også en uvane man fint kan legge fra seg om man prøver. For ja, er man opptatt av eget utseende, så er man også opptatt av andres; man sammenligner seg selv og kommer ut som taperen hver gang uansett, og/eller man tenker negativt om andre for å prøve å løfte seg selv opp. Sistnevnte tviler jeg på fungerer, har kjent noen som er slik, og de følte seg neppe bedre sånn innerst inne. 

Kan garantere deg at du er ikke så styggere enn andre som du tror. De fleste tenker ikke over sånt. Jeg tenker ikke over hvem av mine kollegaer som er styggest, hvem i blokka som er styggest. Og da har ikke jeg den beste selvtilliten selv heller. Det kan godt hende mange tenker mye negativt om meg. Men det bryr jeg meg ikke om. Det er deres tanker, som er irrelevante for meg. 

Folk har en tendens til å legge for mye vekt på hva andre tenker, og man er så arrogant at man tror man vet nøyaktig hva andre tenker. Det er ganske absurd. Tenk at du er på butikken, og så kommer det et menneske du ikke har sett opp til deg og sier "du tenker om meg at jeg er stygg, du!!", og du har egentlig bare tenkt på hvor stygg du selv er og hva du skal spise til middag, og den samtalen med noen du var glad i for 5 år siden der du kunne sagt noe annet. Du sier at "nei, det tenkte jeg ikke" men du er overrasket og litt brydd, så ansiktet ditt sier "ja, jeg har tenkt på at du er stygg", i følge denne personen. Der er ingenting du kan si for å overbevise dette mennesket, han trodde han visste best, mens sannheten var noe helt annet, du kan ikke bevise det. 

Det kommer ingenting godt av å bry seg om hva andre tenker. Det er løgn å si "ingen legger merke til deg uansett", for jo, skiller du deg veldig ut så kan du bli lagt merke til. Men du blir sannsynligvis like raskt glemt også. Og det har for øvrig ingenting å si, heller. I går når jeg var ute la jeg merke til en veldig overvektig dame som gikk med en kort topp og en tynn tights. Den tightsen var veldig gjennomsiktig, man kunne se alt av konturer på rumpe, lår og lignende, ganske masse cellulitter. Jeg tenkte at jeg lurer på om hun vet hvor "avslørende" tightsen er. Dette tok meg 2 sekunder å observere og tenke, og så ble jeg opptatt med mitt igjen. Eneste grunnen til at jeg husker det er fordi jeg tenker på dette temaet og prøver å huske når jeg la merke til noen på en "negativ" måte. Den dama så ikke meg, vet ikke om meg, hun vet ikke hva jeg tenkte. Det påvirket ikke hennes liv i det hele tatt. Den tanken min, betydde ingenting. Noen har kanskje sett meg og lurt på når sist jeg dusja, eller hvorfor jeg kler meg som en slask. Har ikke noe å si. 

Jobb med selvfølelsen din - vær i aktivitet, kle deg i klær som du føler deg vel i, vask ansiktet og bruk fuktighetskrem hver morgen, smink deg om du liker det, klipp og farg håret, lakk neglene. Jeg tenker om meg selv at jeg er både stygg og mindre pen, men jeg gjør slike ting for å føle meg bra likevel. Så selv om jeg er stygg så føler jeg meg i det minste bra, og jeg har lagt ifra meg tanken om at jeg er så mye styggere enn andre. Null nytteverdi i å tenke det. 

Anonymkode: 62227...550

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2025 den 8.31):

Hva i alle dager har man i solen å gjøre? Det er jo verre enn både røyk og alkohol til sammen.

Tror vedkommende mente at der er sunt å komme seg litt ut i dagslys og frisk luft. Er ikke snakk om å sitte ute i solstol og steke huden med sololje 😂 Smøre seg med solkrem så går det fint det. Ts skriver jo at hun ikke orker å være sosial. Mener du vi skal sitte isolert da fordi litt solstråler elder huden? Vi eldes alle sammen. Å få litt vitaminer gjennom sol og dagslys, samt få rørt litt på seg med små turer i sol og mark hadde bare vært godt for ts og selvfølelsen. 

Anonymkode: 14e72...091

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er sikkert mange bra ting du kan gjøre for huden din.

Til syvende og sist må du slutte å knytte selvfølelsen så mye til utseendet. Hvorfor betyr det så mye å se bra ut?

Prøv å legge merke til menn og kvinner som ser middels ut men allikevel har selvtillit og er sosiale. La det være forbildene.

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis utseendet ditt har såpass negativ innvirkning på livet ditt, så kan du gå inn for å spare penger til kosmetiske inngrep. Fillers og/eller Botox kan gjøre underverker for rynker. 

Anonymkode: 8a797...86a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis utseendet ditt har såpass negativ innvirkning på livet ditt, så kan du gå inn for å spare penger til kosmetiske inngrep. Fillers og/eller Botox kan gjøre underverker for rynker. 

Anonymkode: 8a797...86a

Det første jeg og alle andre tenker når jeg ser mennesker oppi åra med botox og fillerstryne er nettopp: dårlig selvtillit og elendig selvfølelse, eier ikke sin alderdom og er ikke stolt av alderen sin

Anonymkode: 14e72...091

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Botox.

Anonymkode: 6cf91...dea

• Hjerte 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2025 den 8.31):

Hva i alle dager har man i solen å gjøre? Det er jo verre enn både røyk og alkohol til sammen.

Fordi sol er bra for helsa.

• Liker 1
Skrevet

Du må få hjelp til å endre fokus. 

Anonymkode: 1178b...40a

Skrevet

Men la oss si at du er stygg da, det finnes på ekte mindre pene folk. Og så? Mindre pene folk blir alltid penere når du tilbringer tid med dem og de er hyggelige, morsomme og får deg til å føle deg vel. Mennesker du blir glad i blir automatisk mye vakrere. Så om du bruker all den energien du nå bruker på utseende på å heller være et bra menneske blir du nok både bedre likt, får et klokere fokus og et mer sosialt liv. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har samme opplevelse som deg. Jeg har alltid vært den stygge jenta, blitt kalt stygg og mobbet for utseendet hele livet, aldri hatt noe som helst drag på mannfolk, og de få menn som noen gang orket å være sammen med meg, var alle utro og drev med sexnekt et stykke ut i forholdet. Jeg synes heller ikke sminke hjelper noe særlig, ser alltid forferdelig ut på bilder, så jeg har svært få bilder av meg selv fra de siste ti årene. Jeg var tynn som ung, men nå har jeg i tillegg overgangsalder-mage, vitiligo og økt hårvekst. Altså, mer og mer stygg for hvert år. Kjenner at det hemmer meg i hverdagen.

Det store plusset er at jeg kan ha mange mannlige venner, siden de overhodet ikke er interessert i meg som dame. Slipper sjalu koner, kleine situasjoner og ødelagt vennskap på grunn av plutselig seksuell interesse fra den mannlige parten. Siden jeg er mye i mannsdominerte kretser både på jobb og privat, så passer dette kjempebra. I tillegg slipper jeg å bekymre meg for at "skjønnheten min falmer", siden den aldri har vært der. 

Så jeg kjenner godt hvordan du føler det. For min del har jeg funnet ut at jeg heller leser en god bok eller lager noe med symaskinen enn å dra på fest. Jeg lar fest være for de pene.

Anonymkode: de1dc...01d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...