AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Et barn som er venner med mitt barn er veldig grov i språket, beskriver sex og snakker om det hele tiden. De er 7 år. Beskriver oralsex og andre sexuelle ting i detalj og kommer med de som trussler. "Om du ikke kommer hit med ballen lager jeg stiv tiss og tisser vitt i ansiktet ditt!" Eller bare overdriver jeg? Dette er en av de mildere tingene han sier. Anonymkode: ec38f...69c
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. august Populært innlegg #2 Skrevet 22. august Ja, dette ville jeg i første omgang tatt en anonym telefon om for å få råd av barnevernet. Anonymkode: be097...f44 47 1 16
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august Det ville jeg gjort også. Ringt og rådført meg. Det er bedrenå melde en gang for mye, enn en for lite ved mistanke om overgrep. Det er altfor mye av det der ute. Anonymkode: 6fb94...202 16 1 5
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august Det er bekymringsverdig. Det mest sannsynlige er jo at dette barnet ikke har noen voksne som passer på hva barnet ser på nettet. Mindre sannsynlig men veldig alvorlig om det er sant er jo seksuelt misbruk. Har barnet egen telefon? Kan du snakke litt med barnet for å høre hvor den har sett disse tingene? Ikke spør ledende spørsmål eller start noen undersøkelse bare spør neste gang du hører noe "hvor har du sett det skje?" for eksempel. Anonymkode: d0ead...ed9 12 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er bekymringsverdig. Det mest sannsynlige er jo at dette barnet ikke har noen voksne som passer på hva barnet ser på nettet. Mindre sannsynlig men veldig alvorlig om det er sant er jo seksuelt misbruk. Har barnet egen telefon? Kan du snakke litt med barnet for å høre hvor den har sett disse tingene? Ikke spør ledende spørsmål eller start noen undersøkelse bare spør neste gang du hører noe "hvor har du sett det skje?" for eksempel. Anonymkode: d0ead...ed9 De har ikke mobil noen av dem. Gutten er enebarn, og foreldrne virker normale ogg hyggelige de. Er redd for at han skal fortelle videre at jeg snakket med han om sånt. ts Anonymkode: ec38f...69c
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): De har ikke mobil noen av dem. Gutten er enebarn, og foreldrne virker normale ogg hyggelige de. Er redd for at han skal fortelle videre at jeg snakket med han om sånt. ts Anonymkode: ec38f...69c Hva er det å være redd for, en normal reaksjon ville jo vært å instantly reagere med "hva i all verden er det du sier?" Anonymkode: 45bb0...536 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august Jeg ville snakket med foreldrene og tatt det derifra Anonymkode: ea70d...076 4
Thyra Skrevet 22. august #8 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (29 minutter siden): De har ikke mobil noen av dem. Gutten er enebarn, og foreldrne virker normale ogg hyggelige de. Er redd for at han skal fortelle videre at jeg snakket med han om sånt. ts Anonymkode: ec38f...69c Om et barn sier slike ting er det jo ikke noe rart om man spør hvor du har sett/hørt det. 11 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Skrevet 22. august Mitt barn snakket om lignende en periode, så gikk det over til å ta på sine søsken. Jeg stoppet dette hver gang med forklaring og alt. Tilslutt fortalte barnet om noe grovt som foregikk i barnehagen. To barn utsatte et annet barn for overgrep, mens to barn til sto å så på. Så fort jeg hørte om det så tok jeg det direkte med barnehagen. De fikk stoppet det og jeg regner med at alle foreldre ble informert. Så stoppet alt dette snakket hjemme, det ble helt borte. Noen bør snakke med de barna det gjelder, det kan forgå noe de ikke helt forstår eller at de blir utsatt for noe. Anonymkode: a687e...90e 5 7 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #10 Skrevet 22. august Jeg ville tatt en prat med foreldrene først og fremst. Anonymkode: 4aabb...753 3
AnonymBruker Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august Et barn vet ikke at det kommer hvitt ut av tissen. Dette bør meldes. Anonymkode: 3b384...c81 9 1 11
AnonymBruker Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville tatt en prat med foreldrene først og fremst. Anonymkode: 4aabb...753 Dette bør meldes FØR en snakker med foreldrene. Snakker av erfaring. Anonymkode: 3b384...c81 20 3 11
AnonymBruker Skrevet 22. august #13 Skrevet 22. august Jeg ville ringt barnevernet umiddelbart, og i mellomtiden skjermet mitt barn fra dette barnet. Anonymkode: 1d4ff...08f 3 1 5
AnonymBruker Skrevet 22. august #14 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette bør meldes FØR en snakker med foreldrene. Snakker av erfaring. Anonymkode: 3b384...c81 Jeg har plenty erfaring og ville tatt en prat med foreldrene først. Da forutsatt at det ikke var annet ved barnet jeg reagerte på. Det er ikke feil å kontakte politi heller (barnevern blir egentlig bare en litt meningsløs mellomstasjon, men det går jo også an). Anonymkode: 4aabb...753
AnonymBruker Skrevet 22. august #15 Skrevet 22. august Eg synest du bør drøfta med barnevernet korleis det er best å melda din bekymring. Du må heller ikkje ha "rett" for å melda. Når det er snakk om så alvorlige ting gjer du din plikt. Terskelen på detta tema bør vere låg. Detta klarer du. Anonymkode: 635af...f10 10 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. august #16 Skrevet 22. august Jeg hadde ringt barnevernet med en gang. Jeg ble utsatt for grovt seksuelt misbruk som barn, og oppførte meg sånn. Var og en annen jeg kjente i barnehagen som oppførte seg sånn, og kom fram at han ble misbrukt og. Vi begge ble misbrukt ab fedrene våres. De i barnehagen bare kjeftet på oss. Ingenting ble gjort. Og da det kom fram flere år etterpå, så trodde veldig få på meg. Foreldrene mine hadde god økonomi, fint hjem, jeg var alltid velstelt. Og alle likte min far godt. Anonymkode: a0c02...06e 6 22 6
AnonymBruker Skrevet 22. august #17 Skrevet 22. august Man må huske at barnevernet sitter på kunnskapen om dette er noe å ta videre. Du trenger ikke tenke på det, men du må fortelle det! Jeg hadde ringt med en gang. Evt politi. Anonymkode: 8517e...b5a 6 1 8
AnonymBruker Skrevet 22. august #18 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): De har ikke mobil noen av dem. Gutten er enebarn, og foreldrne virker normale ogg hyggelige de. Er redd for at han skal fortelle videre at jeg snakket med han om sånt. ts Anonymkode: ec38f...69c Nå vet selvsagt ikke jeg om det eventuelt foregår overgrep hjem eller ikke, men det at foreldre ser normale ut og er hyggelige er ingen garanti for at det ikke foregår noe i hjemmet. Min far sa også veldig normal ut og var hyggelig mot alt annet, men innenfor huset fire vegger ble mamma utsatt for både psykisk og fysisk vold og jeg og min søster ble utsatt for overgrep. Og det kan virkelig ikke bli gjentatt ofte nok at en overgriper har ikke et fast type utseende eller en bestemt atferd. De fleste overgrep blir utført av nettopp de menneskene som ingen ville mistenke. Og vedrørende det du skriver i hovedinnlegget så vil jeg uten tvil ha tatt en telefon til barnevernet. Jeg synes at 17 åring som ikke har tilgang til Internett har litt for mye spesifikt kunnskap når det kommer til det mannlige kjønnsorgan. Og om det skulle ha en naturlig forklaring så er det ingenting som er bedre enn det, men vi må slutte å være så redde for å ta feil og heller tenke at det er bedre å melde fra en gang for enn en gang for lite. Anonymkode: 5ea8c...737 5 4 8
AnonymBruker Skrevet 22. august #19 Skrevet 22. august Jeg hadde ringt barnevernet anonymt. Jeg hadde aldri snakket med foreldrene om dette…Når det er trøbbel mellom barna i den alderen er det normalt å kontakte andre foreldre…ja. Men ikke når det er så spesifikke seksuelle ting som blir sagt av barnet når han bare er 7 år i tillegg. Så er det opp til barnevernet å finne ut om det er noe bekymringsfullt som skjer hjemme der. Anonymkode: e8bda...6b7 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. august #20 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har plenty erfaring og ville tatt en prat med foreldrene først. Da forutsatt at det ikke var annet ved barnet jeg reagerte på. Det er ikke feil å kontakte politi heller (barnevern blir egentlig bare en litt meningsløs mellomstasjon, men det går jo også an). Anonymkode: 4aabb...753 Hvorfor ville du pratet med foreldrene først? Vi må ikke lukke øya og ikke tro at seksuelle overgrep skjer i «de beste» hjem rundt om. Vil tro at barnevern og politi samarbeider. Anonymkode: e8bda...6b7 6 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå