AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august jeg er en voksen dame som er ganske sikker på at jeg har adhd. Får nok ikke utredning offentlig siden jeg jobber. Hvordan gikk du frem? var det dyrt? Hjalp medisin? Anonymkode: eb67d...32d
AnonymBruker Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Jeg betalte ca 30.000 hos adhd klinikken. Grei oppfølging i ettertid. Medisiner hjelper på noe, men ikke alt. Jeg har fortsatt adhd, men litt mer under kontroll. Men som kvinne er det viktig å vite at adhd medisiner varierer i effekt utifra syklus. Da jeg kom i tidlig overgangsalder sluttet de brått å orke. På samme måte som de virker dårligere under lutealfase. Min løsning her er østrogen og testosteron. Jeg biohacker litt med hormontilskuddet mitt. Foretrekker å ligge høyt på østrogen, litt under nivået en har ved eggløsning. I denne perioden virket mine medisiner best. Bioidentisk Progesteron skal heg egentlig ta syklisk i 14 dager. Men pga reaksjoner på dette tar jeg litt sterkere dose en uke hver 6 uke. Men følger opp med ultralyd jevnlig for å passe på av ikke livmorslimhinne vokser for mye. Jeg tar i tillegg tostran gel daglig, som er testosteron. Denne gjorde susen på det kognitive og følte adhd medisin fungerte bedre når dette ble lagt til. Det jeg vil fram til er at hormonelle svingninger påvirker både adhd og medisiner veldig mye. Visst du er i perimeno eller menopause trenger du hrt for å få effekt av medisiner. Dette er medisiner som går på dopamin, og østrogen påvirker dopamin i aller høyeste grad. Anonymkode: 51c9f...b2a
AnonymBruker Skrevet 23. august #3 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg betalte ca 30.000 hos adhd klinikken. Grei oppfølging i ettertid. Medisiner hjelper på noe, men ikke alt. Jeg har fortsatt adhd, men litt mer under kontroll. Men som kvinne er det viktig å vite at adhd medisiner varierer i effekt utifra syklus. Da jeg kom i tidlig overgangsalder sluttet de brått å orke. På samme måte som de virker dårligere under lutealfase. Min løsning her er østrogen og testosteron. Jeg biohacker litt med hormontilskuddet mitt. Foretrekker å ligge høyt på østrogen, litt under nivået en har ved eggløsning. I denne perioden virket mine medisiner best. Bioidentisk Progesteron skal heg egentlig ta syklisk i 14 dager. Men pga reaksjoner på dette tar jeg litt sterkere dose en uke hver 6 uke. Men følger opp med ultralyd jevnlig for å passe på av ikke livmorslimhinne vokser for mye. Jeg tar i tillegg tostran gel daglig, som er testosteron. Denne gjorde susen på det kognitive og følte adhd medisin fungerte bedre når dette ble lagt til. Det jeg vil fram til er at hormonelle svingninger påvirker både adhd og medisiner veldig mye. Visst du er i perimeno eller menopause trenger du hrt for å få effekt av medisiner. Dette er medisiner som går på dopamin, og østrogen påvirker dopamin i aller høyeste grad. Anonymkode: 51c9f...b2a Takk for svar. Jeg er over 50 og i overgangsalder. Tar tilskudd av østrogen og progesteron, det hjelper på nedstemthet og kanskje bittelitt på energi. Har alltid denne uroen, har kjent på den siden ungdomsalder, i tillegg til mange andre symptom. Har aldri tatt det opp med legen min. ts Anonymkode: eb67d...32d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå