Gå til innhold

Har kjøpt ferdigkokte scampi, naturell

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha de i en kald salat. Bør jeg kjapt steke de eller marinere de med krydder og olje en stund før bruk, eller hva anbefaler dere.

Salaten kommer til å bestå av mye forskjellig grønt, pasta og fetaost. Rundstykker eller hvitløksbrød ved siden av.

Hvordan ville dere tilberede scampi, ferdigkokt naturell? Og når tilberede? Scampi blir servert på egen tallerken, for de som vil ha dette i salaten. Er noen vegetarianere blant gjester

Anonymkode: 47b67...c24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo nesten se på pakken om de er klar til å spises eller om de anbefaler gjennomvarming. Ferdig kokte scampi blir seige ved ny varmebehandling. Du skulle kjøpt rå. Ja du burde marinere dem i noe om du vil ha smak. Hvis ikke kunne du likeså godt kjøpt vanlige reker.

Anonymkode: 6be15...b4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må jo nesten se på pakken om de er klar til å spises eller om de anbefaler gjennomvarming. Ferdig kokte scampi blir seige ved ny varmebehandling. Du skulle kjøpt rå. Ja du burde marinere dem i noe om du vil ha smak. Hvis ikke kunne du likeså godt kjøpt vanlige reker.

Anonymkode: 6be15...b4a

Ok. Takk. Nå spurte jeg om råd fra dere på ferdigkokte naturell scampi.

Har nå lagt disse til marinade i balsamico olje, chili flakes, grovmalt pepper, hvitløk og litt sitron, så får vi se. Tenker å steke på middels varme i ca 1- 2 min. Har noen innspill, setter jeg pris på det. Står ca en time i marinaden før jeg freser de kort.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Takk. Nå spurte jeg om råd fra dere på ferdigkokte naturell scampi.

Har nå lagt disse til marinade i balsamico olje, chili flakes, grovmalt pepper, hvitløk og litt sitron, så får vi se. Tenker å steke på middels varme i ca 1- 2 min. Har noen innspill, setter jeg pris på det. Står ca en time i marinaden før jeg freser de kort.

Ikke balsamico olje, det har jeg lagt tomatene i. Mente basil olje.

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke gjøre noe med de, hvis du har godt tilbehør. Jeg bare spiser de som de er jeg. 

Anonymkode: 6c9cf...988

AnonymBruker
Skrevet

Må ikke steke de, men de smaker best hvis de er litt lune.

Anonymkode: a002a...a57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...