AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Jeg var på et møte i regi av Norsk Spiritualistisk Forbund, og det var et fin opplevelse. Mediumet som ledet møtet overbrakte hilsener fra de som har gått bort, det var healing av syke og på veggene hang det informasjon om hva spiritisme er, hva et medium er og om healing. Det jeg synes er veldig rart er at hvis man ønsker å bli medlem så må man melde seg ut av statskirken, men samtidig som de bruker begrepet "gud". De skriver at Gud er i alt og at Gud er kjærlighet og handlinger de gjør. Kan noen forklare meg? Anonymkode: 17ba8...169 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Du har bare lov til å være medlem i ett trossamfunn om gangen. Du må også melde deg ut av den norske kirke for å bli medlem i buddhistisk trosfellesskap eller muslimsk, eller humanetisk forbund. Anonymkode: 1e7fd...65a 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august Og gud har ikke de kristne enerett på. Det er det ordet vi har i vårt språk for å benevne det som er større enn oss og som har noen egenskaper som vi regner som guddommelige - noe som vil bety litt ulikt mellom ulike religioner. Anonymkode: 1e7fd...65a 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg var på et møte i regi av Norsk Spiritualistisk Forbund, og det var et fin opplevelse. Mediumet som ledet møtet overbrakte hilsener fra de som har gått bort, det var healing av syke og på veggene hang det informasjon om hva spiritisme er, hva et medium er og om healing. Det jeg synes er veldig rart er at hvis man ønsker å bli medlem så må man melde seg ut av statskirken, men samtidig som de bruker begrepet "gud". De skriver at Gud er i alt og at Gud er kjærlighet og handlinger de gjør. Kan noen forklare meg? Anonymkode: 17ba8...169 Det er tusenvis av «gud» der ute. Og poenget med å være medlem i et av de (igjen tusenvis) av ulike trossamfunnene er ikke om du tror eller hva du tror på (vi har religionsfrihet, du kan tro på påskeharen om du det ønsker). Kirken gir blanke i om du tror på deres gud eller ei. Poenget er statsstøtte. Og intet mer - eller mindre. Anonymkode: 77eb1...ce0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå