Gå til innhold

pusekatt på besøk.

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet (endret)

For noen uker siden kom en pusekatt på besøk.

Jeg har sett den mange ganger i området her, men da kom den altså opp på terassen og svinset og snuste rundt. Den var veldig interresert i å komme inn. Så jeg slapp den inn. Den svinset rundt og snuste og var veldig ivrig på å gå inn i boden, der alle tingene etter pusekatten jeg mistet for halvannen måned siden står. Og den snuste og snuste der inne på tingene hennes, og ellers overalt i alle rom i hele leiligheten. Så hoppet den oppi sovesofaen og la seg ned der som hun hadde en av sine favoritt soveplasser.

Hva tror dere? Kom den for å lete etter henne? Jegsynes det kan virke sånn.

Men jeg tror det er en hunnkatt, og jeg trodde kanskje ikke en hunnkatt ville oppføre seg sånn overfor en annen hunnnkatt?

Dette er en svær, ikke tjukk bare svær, skogskatt. Masse svart pels.

Derfor jeg ikke har klart helt å finne ut av kjønnet, når denne katten i tilegg er ganske så leken blir det og vanskelig, men jeg syntes det luktet litt sånn løpetid av den.

Etter den gangen har den vært inne en tre-fire ganger til. Plutselig ligger den på rekkverket her ute og spretter inn så fort jeg åpner døren. Merkelig katt egentlig. Den er så veldig husvarm her, og ikke skeptisk etter å vandre rundt i leiligheten. Hopper gjerne opp på bordet og kjøkkenbneken hvis den skulle finne det for godt, og plutselig henger den i duken :overrasket: så til tross for størelsen tror jeg ikke den er så gammel. Den er ikke interresert i å få mat, vil bare kose litt og løpe rundt omkring å leke. Også er den så stille. Sier ikke mjau når jeg slipper den inn, og den maler ikke, selv om det er tydelig at den koser seg.

Veldig nydelig katt da. :)

Kanskje dumt av meg å slippe den inn, den går med halsbånd så den har sikkert eiere som er glad i seg. Men jeg klarer jo kke å la være. Og siden den bare kommer sånn en gang i blant, og bare på kveldstid, den blir en liten stund og så vil den ut igjen, så har jeg tenkt at den vet at den ikke bor her; at den bare er på besøk. Har ikke klart å se hva som står på halsbåndet da, fordi hvis jeg prøver på det går den bare til angrep på fingrene mine.

Endret av Catwoman
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Så lenge katten har halsbånd og tydelig hører til ett sted syns jeg det er helt uhørt at du tar den inn til deg.

Gjest Catwoman
Skrevet

Nå er det ikke sånn at jeg på noen som helst slags måte har tenkt å prøve å "stjele" denne katten da.

Men jeg har syntes det har vært så koselig når den har kommet at jeg som sagt ikke har klart å la være å la den komme inn littegrann.

Skrevet

Hvis du slipper den inn, så kommer den til å fortsette med det. Ikke særlig moro for de som eier katten og er glad i den.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg er klar over det - men det var ikke det jeg lurte på her. Dessuten er det ikke en aktuell problemstilling at den er her så mye at den etterhvert vil komme til å tro at den bor her.

Skrevet

Hei du!

Merkelig at den var så interisert i de kattetingene dine, men jeg kan ikke si jeg skjønner hvorfor nei? hmm..

Vil bare si at jeg synes det er greit at katten kommer på besøk til deg en liten tur, men jeg håper du aldrig gir den mat! Jeg hadde ikke ønsket at noen hadde gitt min katt mat, jeg vil ha kontroll på hva katten spiser selv og at den kommer hjem når den er sulten!

Skal du ta til deg en ny katt da? Mange katter dær ute som trenger ett godt hjem :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har alltid jaget ut nabokatter som har kommet på besøk hjemme. dette av respelt for dem som eier katten, så katten ikke skal bli i tvil om hvor den hører hjemme. Men vi har flere ganger passet nabokatter når eier har vært på ferie, men da har det vært i hjemmet til katten.

Og husker jo godt hvordan det var da ene katten vår var borte i over et døgn, og kom nygredd tilbake morgenen etter. Ingen tvil om at noen andre hadde "tyvlånt" katten :forvirret:

Skrevet

Det kan være så enkelt som at den lukter annen katt inne hos deg og i tingene til din gamle katt.

Gjest Catwoman
Skrevet

Mat får den ikke nei, kommer aldri til å begynne å gi den det heller.

Det lukter sikkert annen katt her inne. Men det virket som om den kom første gang for å lete etter Cita. Katter lurer vel også på hvor andre katter har blitt av når de ikke har sett de på en lang stund?

Skal du ta til deg en ny katt da? Mange katter dær ute som trenger ett godt hjem  :klem:

Kommer nok til å gjøre det etterhvert, er altfor glad i katter til at jeg kan se for meg å aldri mer ha min egen pusekatt. Men ikke enda, tror det er lurt å vente til jeg har fått savnet etter Cita litt mer på avstand - så jeg ikke begynner å sammenligne den nye katten med henne i alt den gjør.

Men jeg så en i annonse i avisa her forrige dagen, fra Redd Dyra. Bilde av en pusekatt, hvor det sto under at denne katten bodde hos Redd Dyra men trengte et nytt hjem - den var kosete og trengte et trygt og stabilt hjem - da var det nesten så jeg reiste dit og hentet den. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...