AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Svigermor bor i kjelleren og er pensjonist og enke. Hun er typen som spiser sjokolade/ kaker og klager over at hun har blitt lubben og at hun må trene, men ikke gjør noe med det. Hun hadde en katt en gang som var overforet og som fikk spise hennes mat, selv om maten inneholdt både krydder, fett og sjokolade. Hun synes det er helt greit at dyr er tykke, og har sagt at hun synes tykke hunder og katter er søtere enn tynne dyr. Jeg har en katt som jeg hadde da jeg ble sammen med hennes sønn, og den har spist slankefor fra dyrlegen det siste halvannet året, og nå er katten der den skal være vektmessig, men vi må passe på, for han legger lett på seg igjen. Svigermor har ikke forstått at katten måtte slankes, og mener at det er noe dyrlegen har sagt for å tjene penger. Hun går med en pose Dreamis i lommen og kaster ut til både min katt og andres katter, selv om hun har fått 50 beskjeder om å la være. I helgen var jeg og hennes sønn i bryllup, og svigermor skulle ordne med katten i tre døgn. Hun hadde fått instrukser om døgndose på 60 g tørrfor+30 g våtfor annenhver dag, siden katten er utekatt og av og til også spiser mus/fugl. Da vi kom hjem fortalte hun meg at han var så sulten en kveld, så han måtte få en hel boks (200 g) med frysetørket kyllinghjerter, som er snacks jeg gir katten av og til. I tillegg hadde hun gitt han en boks med frysetørket andesnacks (80 g), en halv pakke med Dreamies, en hel boks våtfor daglig og skålen var fylt helt til randen med tørrfor når jeg kom hjem, så ingen døgndosering. I tillegg hadde hun gått på butikken og kjøpt en pakke sheba våtfor som hun hadde gitt han🙉 Både tørrforet, våtfor og snacksen som jeg gir er fra dyrlege/ dyrebutikk, men man kan jo legge på seg av sunn mat også, hvis man spiser for mye av det. Synes dette var et skikkelig overtramp og hun mente jeg var utakknemlig. Hva mener dere? Anonymkode: 78ed1...542
AnonymBruker Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Spør henne om hun hater katten og om hun ønsker at den skal bli borte? Forklar deretter at slik hun holder på så skader hun den og gir den et kortere og hardere liv. At dere styrer alt den spiser fordi dere er enormt glad i den og ønsker den et langt og godt liv. Hvis hun ikke klarer å følge dette kan hun ikke ha noe med katten å gjøre heretter. Anonymkode: 2f4d3...ba1 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spør henne om hun hater katten og om hun ønsker at den skal bli borte? Forklar deretter at slik hun holder på så skader hun den og gir den et kortere og hardere liv. At dere styrer alt den spiser fordi dere er enormt glad i den og ønsker den et langt og godt liv. Hvis hun ikke klarer å følge dette kan hun ikke ha noe med katten å gjøre heretter. Anonymkode: 2f4d3...ba1 Det har jeg sagt tusen ganger og fortalt at den får dårlige tenner, og hvis den blir for tykk så får den livsstilssykdommer som går på nyrene, men det virker ikke helt som hun fatter det. Det er vanskelig at hun ikke har noe med katten å gjøre, da hun bor i etasjen under oss og katten min henger på henne som en igle, fordi han vet han får godsaker når hun sitter ute og røyker. Har sagt til henne at hun kan skaffe seg en innekatt så kan hun kose med den, men da sier hun at hun er for gammel til å begynne med en katt igjen 😐 Ts Anonymkode: 78ed1...542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå