Bålkaffe Skrevet 23. august #81 Skrevet 23. august Hahahaha, herregud. Jeg hørte på en del av podcasten og dette sitter folk å forsvarer????? Sitat Har ingen kontakt med datteren min, da er det long covid selvsagt Sitat åh nei, nå kommer smertene som jeg ikke kan gjøre noe med.... Sitat Lightning Process funker ganske bra, men mange kontroverser De som har tatt valget om å ikke få barn fordi de ikke liker hvordan verden er: Sitat Syting og svartmaling. Parafrasert: Kvinner snakker, deler og anerkjenner sykdom for mye, kanskje de tenker seg syke? ---- _Dette_ er det folk forsvarer? Fortell meg at du eier null kunnskap om temaet du snakker om uten å fortelle meg at du eier null kunnskap om teamet du snakker om. Det er null gode grunner til å forsvare alt det sprøytet der. 3 7
Maia70 Skrevet 23. august #82 Skrevet 23. august (endret) Jeg har aldri oppfattet Eia som noen som vil andre vondt, uansett hvor mye idiotisk han har sagt og gjort som komiker. Og når jeg ser på øynene til Eia, faktisk på veldig mange bilder jeg finner, så ser han ikke ondskapsfull ut, han ser redd ut: Lurer på om han mobber andre fordi han er redd for å falle utenfor selv? Jeg tenker på de mobberne på skolen som mobbet andre fordi de ville holde seg inne med de som mobbet, slik at de selv ikke ble mobbet. Jeg husker en som kom flyttende til hjemstedet mitt og begynte i vår klasse i 2. klasse. Første året ble han mobbet, men der resterende var han den verste mobberen i hele klassen. Så har Eia frykt for å falle utenfor? Jeg har ikke hatt noe fokus på han, så jeg vet egentlig lite om han. Endret 23. august av Maia70
Thanos Skrevet 23. august #83 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Give me a break. Han har en lang vei å gå hvis han skulle fått noe tillit på feltet etter sånn som han har holdt på. Bortsett fra hos en del menn da, de som er biased as fuck og ikke tilhører den gruppen han har hakka på over år - de RASJONELLE 🥰 Anonymkode: b87d5...614 Men du som kvinne er altså ikke "biased as fuck" fordi du har hengt deg opp i at Eia "motarbeider kvinner"? Hører du det Eia faktisk sier, satt i kontekst, eller er du så biased at du prosesserer absolutt alt han sier som tøv? Det er et faktum at den største andelen av unge som faller ut av utdanning og arbeid, er unge menn. Noen av dem faller ut pga fysisk og psykiske plager. Men noen også pga latskap. Når både politikere (uten faglig utdannelse) og fagpersonell uttaler seg om dette og foreslår tiltak for å få gjort noe med problemet, tar ikke jeg som mann det personlig. Jeg kjefter ikke på Tonje Brenna og hevder hun er idiot fordi hun står i bresjen for å få fokus på problemet. Nå er det slik her i Norge at vi generellt sett har langt høyere sykefravær enn andre europeiske land. Vi er i verdenstoppen! Og kvinner igjen langt over menn i sykefravær. Så er det et faktum at kvinner har flere fysiske utfordringer enn menn som må taes med i regnestykket. Da bør vi lytte når noen forsøker å diskutere problemet. For det ER et problem! Jeg får litt samme vibbe i denne diskusjonen som når det diskuteres navere, hvor de som sluntrer unna skriker høyest og er mest fornærmet, mens de som vet de har sitt på det tørre forstår at de selv ikke er målgruppen for diskusjonen. 3 1
Thanos Skrevet 23. august #84 Skrevet 23. august Maia70 skrev (26 minutter siden): Så har Eia frykt for å falle utenfor? Jeg har ikke hatt noe fokus på han, så jeg vet egentlig lite om han. Du har hatt greit fokus på ham i denne tråden iallefall.... 2
Gregarious Skrevet 23. august #85 Skrevet 23. august Rosakatt skrev (13 timer siden): Når de opperer bort vevet, fjerner det smerten? Om nei, tok de alt, var de uheldig å påførte ytterligere skade? Hvordan har han tenkt at smertene skal helbredes? Tenker han at de som har dem skal bli like flinke til å ikke kjenne som de som ikke kjenner, fordi det er noe kroppen kan bare fordi? Bi smerter må man leve med? Har de i det hele tatt sjekket at andre har? Har de sjekket at de som har men ikke har smerter har det på andre steder? Har de sjekket hormones fungering i kroppen? Deres historikk med prevansjon? Gener? Smerteterskel? Er han imot at det skal forskes på? Har de tenkt å gi damene syke medisiner som forverrer hormon problemene ytterlige, igjen og igjen? Er det noe med vevet, ondartet, godartet? Fungerer vevet litt som de som har lipødem med smertefullt vev? Sier han det er sosialt smittende? Om det skulle vise seg at endometriose har noen av de samme utfordringene som ryggplager når det gjelder behandling, kan det tenkes at enkelte tilfeller bør behandles kirurgisk, mens andre ikke bør det. Dersom en del av smertene skyldes at hjernen feiltolker signaler fra kroppen, vil en operasjon naturligvis ikke hjelpe. Klarer man derimot å utvikle metoder som lærer kroppen å overse slike feiltolkede signaler, kan det potensielt gi stor gevinst for de kvinnene det gjelder. Dette er uansett noe forskning må avklare, og særlig randomiserte studier vil være avgjørende for å kunne måle forskjeller mellom ulike behandlingsmetoder. Den totale feiltolkningen av det Eia faktisk sa, slik flere skriver i denne tråden, grenser til det komiske. Når folk får så sterke emosjonelle reaksjoner på slike ytringer, vitner det om en form for radikalisering, noe man dessverre ser hos flere på KG. 3 1
cerruti Skrevet 23. august #87 Skrevet 23. august Han har vel også vært fat shamer, mener jeg å huske. Lite sympatisk type. 4
Bålkaffe Skrevet 23. august #88 Skrevet 23. august Gregarious skrev (14 minutter siden): Om det skulle vise seg at endometriose har noen av de samme utfordringene som ryggplager når det gjelder behandling, kan det tenkes at enkelte tilfeller bør behandles kirurgisk, mens andre ikke bør det. Dersom en del av smertene skyldes at hjernen feiltolker signaler fra kroppen, vil en operasjon naturligvis ikke hjelpe. Klarer man derimot å utvikle metoder som lærer kroppen å overse slike feiltolkede signaler, kan det potensielt gi stor gevinst for de kvinnene det gjelder. Dette er uansett noe forskning må avklare, og særlig randomiserte studier vil være avgjørende for å kunne måle forskjeller mellom ulike behandlingsmetoder. Den totale feiltolkningen av det Eia faktisk sa, slik flere skriver i denne tråden, grenser til det komiske. Når folk får så sterke emosjonelle reaksjoner på slike ytringer, vitner det om en form for radikalisering, noe man dessverre ser hos flere på KG. Ja, tenk at folk reagerer på at hva han faktisk sier. Jeg hørte på podcasten i natt, veit du hva du faktisk forsvarer her eller? 4 1
Bålkaffe Skrevet 23. august #89 Skrevet 23. august Thanos skrev (21 minutter siden): Men du som kvinne er altså ikke "biased as fuck" fordi du har hengt deg opp i at Eia "motarbeider kvinner"? Hører du det Eia faktisk sier, satt i kontekst, eller er du så biased at du prosesserer absolutt alt han sier som tøv? Det er et faktum at den største andelen av unge som faller ut av utdanning og arbeid, er unge menn. Noen av dem faller ut pga fysisk og psykiske plager. Men noen også pga latskap. Når både politikere (uten faglig utdannelse) og fagpersonell uttaler seg om dette og foreslår tiltak for å få gjort noe med problemet, tar ikke jeg som mann det personlig. Jeg kjefter ikke på Tonje Brenna og hevder hun er idiot fordi hun står i bresjen for å få fokus på problemet. Nå er det slik her i Norge at vi generellt sett har langt høyere sykefravær enn andre europeiske land. Vi er i verdenstoppen! Og kvinner igjen langt over menn i sykefravær. Så er det et faktum at kvinner har flere fysiske utfordringer enn menn som må taes med i regnestykket. Da bør vi lytte når noen forsøker å diskutere problemet. For det ER et problem! Jeg får litt samme vibbe i denne diskusjonen som når det diskuteres navere, hvor de som sluntrer unna skriker høyest og er mest fornærmet, mens de som vet de har sitt på det tørre forstår at de selv ikke er målgruppen for diskusjonen. "Kvinner" sa han. Ikke "enkelte kvinner". "Kvinner". Når politikere og eksperter snakker om "unge menn som faller ut av utdanning og arbeid", så er dette altså en helt spesifikk gruppe. De sier ikke "menn" eller "unge menn". De sier "unge menn som faller ut av utdanning og arbeid". 4
Bålkaffe Skrevet 23. august #90 Skrevet 23. august Jeg skjønner ikke hvorfor folk sitter å forsvarer en kar som bruker "jeg har snakket med noen lege venner av meg" som kilde på de tingene han påstår, helt seriøst. 7
Memorangen Skrevet 23. august #91 Skrevet 23. august Gregarious skrev (34 minutter siden): Om det skulle vise seg at endometriose har noen av de samme utfordringene som ryggplager når det gjelder behandling, kan det tenkes at enkelte tilfeller bør behandles kirurgisk, mens andre ikke bør det. Dersom en del av smertene skyldes at hjernen feiltolker signaler fra kroppen, vil en operasjon naturligvis ikke hjelpe. Klarer man derimot å utvikle metoder som lærer kroppen å overse slike feiltolkede signaler, kan det potensielt gi stor gevinst for de kvinnene det gjelder. Dette er uansett noe forskning må avklare, og særlig randomiserte studier vil være avgjørende for å kunne måle forskjeller mellom ulike behandlingsmetoder. Den totale feiltolkningen av det Eia faktisk sa, slik flere skriver i denne tråden, grenser til det komiske. Når folk får så sterke emosjonelle reaksjoner på slike ytringer, vitner det om en form for radikalisering, noe man dessverre ser hos flere på KG. Det fins sikkert tilstander der hjernen feiltolker signaler fra kroppen, men hvorfor endometriose blir brukt som et eksempel her syns jeg er rart. Det er jo vev på avveie i kroppen. Er ingen grunn til å tenke at smerter når vev vokser på feil plass i kroppen kommer av at hjernen feiltolker nervesignal. 1 6
Ingenting88 Skrevet 23. august #92 Skrevet 23. august Memorangen skrev (42 minutter siden): Det fins sikkert tilstander der hjernen feiltolker signaler fra kroppen, men hvorfor endometriose blir brukt som et eksempel her syns jeg er rart. Det er jo vev på avveie i kroppen. Er ingen grunn til å tenke at smerter når vev vokser på feil plass i kroppen kommer av at hjernen feiltolker nervesignal. Eia viste frem bilde av prolaps i egen rygg, men hadde aldri hatt vondt i ryggen. Det betyr ikke at andre som har prolaps har innbilte smerter. For en del år siden ble 14 personer akutt syke av det de trodde var et biologisk angrep med miltbrann. De fikk alvorlige symptomer og noen av de havnet på insentiven. Kroppen/hjernen reagerte da på forventingene om alvorlig sykdom. Det hele viste seg å være hvetemel! https://www.tb.no/derfor-ble-14-personer-syke-av-hvetemel-de-trodde-var-farlig-pulver/s/5-76-2423967 Det er denne effekten de snakker om. 2
Thanos Skrevet 23. august #93 Skrevet 23. august cerruti skrev (1 time siden): Han har vel også vært fat shamer, mener jeg å huske. Lite sympatisk type. Nei. Et klassisk eksempel på feilinformasjon. Eia hevdet, med støtte fra ernæringseksperter, at for folk flest uten spesifike sykdommer som direkte påvirker vekt, dreier vekt og dertil tap av vekt seg om kalorier inn og kalorier ut. Noe som er helt korrekt som basis for om man er slank eller legger på seg. Da var det selvsagt en bråte med furtne overvektige som 'raste' mot Eia. Forskning viser jo at det er en bitteliten prosent av oss som sliter med sykdomsrelatert vektøkning. Resten spiser enkelt og greit alt for mye! Men igjen, dette treffer enkelte så hardt. Da må de yttre seg. 3
Memorangen Skrevet 23. august #94 Skrevet 23. august Ingenting88 skrev (47 minutter siden): Eia viste frem bilde av prolaps i egen rygg, men hadde aldri hatt vondt i ryggen. Det betyr ikke at andre som har prolaps har innbilte smerter. For en del år siden ble 14 personer akutt syke av det de trodde var et biologisk angrep med miltbrann. De fikk alvorlige symptomer og noen av de havnet på insentiven. Kroppen/hjernen reagerte da på forventingene om alvorlig sykdom. Det hele viste seg å være hvetemel! https://www.tb.no/derfor-ble-14-personer-syke-av-hvetemel-de-trodde-var-farlig-pulver/s/5-76-2423967 Det er denne effekten de snakker om. Ja dette er greit nok det, men hva har endometriose med dette å gjøre? 1
Thanos Skrevet 23. august #95 Skrevet 23. august Bålkaffe skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hvorfor folk sitter å forsvarer en kar som bruker "jeg har snakket med noen lege venner av meg" som kilde på de tingene han påstår, helt seriøst. Men da burde det være enkelt for deg å tilbakevise Eia's påstander. Du virker å iscenesette her at du har mer kunnskap om dette enn Eia, noe jeg ikke har noe som helst tro på! Eia har et solid nettverk av mennesker rundt seg som har kompetanse. Du har ikke lagt frem ett eneste argument imot Eia. 1
Bålkaffe Skrevet 23. august #96 Skrevet 23. august Thanos skrev (6 minutter siden): Men da burde det være enkelt for deg å tilbakevise Eia's påstander. Du virker å iscenesette her at du har mer kunnskap om dette enn Eia, noe jeg ikke har noe som helst tro på! Eia har et solid nettverk av mennesker rundt seg som har kompetanse. Du har ikke lagt frem ett eneste argument imot Eia. Du forventer at jeg skal tilbakevise påstander som Sitat Har ingen kontakt med datteren min, da er det long covid selvsagt Eller påstander som: Sitat - Men når jeg snakker med leger nå sier flere at kanskje endometriose er «den nye ryggen». Sitat Kvinners helsefokus kan ha mange gode sider, de går tidligere til legen og sånn, men kanskje går de litt for ofte til legen. Og kanskje blir de sykere av den helsepraten. Bevisbyrden for de påstandene ligger på Eia, og gjennom hele podcasten presenterer han ikke ett eneste bevis for det han påstår. Hvorfor i alle dager forsvarer du sprøyt som det her? 3 2
Nettrollet Skrevet 23. august #97 Skrevet 23. august (endret) Jævla kontrære fjott, ass. Så pubertal i hue, til tross for at han pusher 60 og er relativt velutdanna. Endret 23. august av Nettrollet endret fra flott til fjott. 5
Virrevirrevapp Skrevet 23. august #98 Skrevet 23. august (endret) Maia70 skrev (6 timer siden): Jeg har aldri oppfattet Eia som noen som vil andre vondt, uansett hvor mye idiotisk han har sagt og gjort som komiker. Og når jeg ser på øynene til Eia, faktisk på veldig mange bilder jeg finner, så ser han ikke ondskapsfull ut, han ser redd ut: Lurer på om han mobber andre fordi han er redd for å falle utenfor selv? Jeg tenker på de mobberne på skolen som mobbet andre fordi de ville holde seg inne med de som mobbet, slik at de selv ikke ble mobbet. Jeg husker en som kom flyttende til hjemstedet mitt og begynte i vår klasse i 2. klasse. Første året ble han mobbet, men der resterende var han den verste mobberen i hele klassen. Så har Eia frykt for å falle utenfor? Jeg har ikke hatt noe fokus på han, så jeg vet egentlig lite om han. Ja, det har han jo sagt før. Han er lav og spinkel og gjorde et tv-program om hvor urettferdig det var at de pene eksene hans ville ha ham, fordi han ikke matcha dem. Nå er han både trent og rik og føler seg vel vel nok med sin pene kone men andre damer skal få høre det. For han tenker at vi tenker at han ikke hadde vært bra nok uten pengene og statusen. Endret 23. august av Virrevirrevapp
cerruti Skrevet 23. august #99 Skrevet 23. august Thanos skrev (3 timer siden): Men igjen, dette treffer enkelte så hardt. Da må de yttre seg. Det er ikke det jeg har reagert på - det er uttalelser i andre sammenhenger.
Sol Rampelyset Skrevet 23. august #100 Skrevet 23. august Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå