Populært innlegg Vendetta Skrevet 22. august Populært innlegg #1 Skrevet 22. august Overrasket over at ingen andre har hørt episoden og opprettet en diskusjonstråd her? Kunne ikke finne noe på søk hvertfall.. Altså, hvor skal man begynne. To menn i sin beste alder sitter altså å synser i vei om kvinnehelse, blant annet, som reklame for Eias nye tv-program. Han er jo så utrolig klok og rik på kunnskap den mannen at han kan sitte å bare øse ut alt hva han kan og har lært, om blant annet kvinnehelse, helt uten manus. Ikke så lurt, for det går ikke spesielt bra. Jeg har ikke kunnskap nok til å arrestere han på hva som eventuelt er feil, men jeg blir oppriktig provosert over at han sitter å slenger ut tvilsomme påstander (og studier) om endometriose og at media skaper et "jævla push" på diagnosen. At kvinner muligens blir overbehandlet på grunn av dette. Hva i huleste!! Vi blør, vi har vondt, vi har utmattelse, vi har hjernetåke, vi har problemer med å bli gravid, migrene, PMS, osv osv. Listen er alt for lang. Et jævla slit uten like for noen av oss. Samtidig som Eia sitter å øser ut av sin visdom, VET vi at forskningen og behandlingen på kvinnehelse og kvinnerelaterte lidelser har vært neglisjert og NULL prioritert siden forever!! Det føles som et jævla svik. Til dere Eia og han andre ubrukelige duden; Lag en pod å snakk om dere menns problemer a! Tviler på at Eia vet og kan noe om statistikken på hvor mange unødvendige kneoperasjoner som gjøres på menn i løpet av året? Snakk om menn med helseangst, lege og tannlegeskrekk, jeg kjenner flere av dem. Snakk om sykdommer og lidelser som ligger høyt i statushierarkiet innen diagnoser, og problematiser dette! Snakk om menn som mansplainer. Menn som liker Andrew Tate. Menn som ikke klemmer faren sin. Menn som opphøyer seg selv ved å trykke ned andre. Og for ikke å glemme, snakk om menn som hater kvinner, som ikke har lært hva samtykke betyr, og om partnerdrap. Takk! 26 4 49
umAxa Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august (endret) Vendetta skrev (2 timer siden): Overrasket over at ingen andre har hørt episoden og opprettet en diskusjonstråd her? Kunne ikke finne noe på søk hvertfall.. Altså, hvor skal man begynne. To menn i sin beste alder sitter altså å synser i vei om kvinnehelse, blant annet, som reklame for Eias nye tv-program. Han er jo så utrolig klok og rik på kunnskap den mannen at han kan sitte å bare øse ut alt hva han kan og har lært, om blant annet kvinnehelse, helt uten manus. Ikke så lurt, for det går ikke spesielt bra. Jeg har ikke kunnskap nok til å arrestere han på hva som eventuelt er feil, men jeg blir oppriktig provosert over at han sitter å slenger ut tvilsomme påstander (og studier) om endometriose og at media skaper et "jævla push" på diagnosen. At kvinner muligens blir overbehandlet på grunn av dette. Hva i huleste!! Vi blør, vi har vondt, vi har utmattelse, vi har hjernetåke, vi har problemer med å bli gravid, migrene, PMS, osv osv. Listen er alt for lang. Et jævla slit uten like for noen av oss. Samtidig som Eia sitter å øser ut av sin visdom, VET vi at forskningen og behandlingen på kvinnehelse og kvinnerelaterte lidelser har vært neglisjert og NULL prioritert siden forever!! Det føles som et jævla svik. Til dere Eia og han andre ubrukelige duden; Lag en pod å snakk om dere menns problemer a! Tviler på at Eia vet og kan noe om statistikken på hvor mange unødvendige kneoperasjoner som gjøres på menn i løpet av året? Snakk om menn med helseangst, lege og tannlegeskrekk, jeg kjenner flere av dem. Snakk om sykdommer og lidelser som ligger høyt i statushierarkiet innen diagnoser, og problematiser dette! Snakk om menn som mansplainer. Menn som liker Andrew Tate. Menn som ikke klemmer faren sin. Menn som opphøyer seg selv ved å trykke ned andre. Og for ikke å glemme, snakk om menn som hater kvinner, som ikke har lært hva samtykke betyr, og om partnerdrap. Takk! Jeg tolker dette som en utblåsing, og du trengte sikkert det - Så bra for deg! Først så synes jeg at menn kan få snakke om kvinnehelse, uten at de er kvinne selv - som regel faller usakligheter på sin egen urimelighet og fleste av oss evner til å skille mellom når noe er seriøst eller useriøst. Det er tross alt ingenting som stopper kvinner for å snakke om menn og du gjør det kanskje selv akkurat nå om du er kvinne. Eia virker smart i alle situasjoner jeg har oppfattet han, men jeg innrømmer at jeg har til gode å se han i denne podcasten. For det andre, menn sin helse blir stadig tatt opp av "han andre". En av de mer underholdende faste gjestene er med en psykolog (Lars Dehli) der de snakker høyt og lavt om menn sin helse med mye god humor og tankevekkere. Enten det er stor politikk eller sosiale dagsaktuelle temaer; så går han overraskende ofte innom menn sin plass og mental helse i samfunnet i mange av hans podcaster, så her oppfyller han mye av ønskene dine om de dagsaktuelle "manne-temanene" du tar opp. For det tredje, en samtale er ofte verdt å ha om man ønsker en større bredde og forståelse av verden, seg selv, samfunnet og hvorfor ting er som de er, og ikke minst hvorfor menn er menn, og hvorfor kvinner er kvinner og hvorfor det er så mye misforståelser mellom oss. At podcaster har vokst voldsomt de siste 10 årene viser bare at vi liker at samtaler om emner kan gå dypere enn en Dagbladet overskrift. Selvsagt er ikke alle emner, podgjester, podhost av interesse og verdi, men da vil utfallet også reflektere dette: "Han andre ubrukelige duden" er på topp fem norges største podcaster, så noe av verdi må han tilført for å klatre så høyt - selv om det kanskje ikke var noe for deg. Endret 22. august av umAxa Skrivefeil 6 1 5
Vendetta Skrevet 22. august Forfatter #3 Skrevet 22. august umAxa skrev (4 minutter siden): Jeg skal tolke dette som en utblåsing, og du trengte sikkert det - Så bra for deg! Synes at menn kan få snakke om kvinnehelse, uten at de er kvinne selv - som regel faller usakligheter på sin egen urimelighet og fleste av oss evner til å skille mellom når noe er seriøst eller useriøst. Det er tross alt ingenting som stopper kvinner for å snakke om menn: Om du er kvinne, så gjør du det selv akkurat nå. Eia virker smart i alle situasjoner jeg har oppfattet han, men jeg innrømmer at jeg har til gode å se han i denne podcasten. For det andre, menn sin helse blir stadig tatt opp av "han andre". En av de mer underholdende faste gjestene er med en psykolog (Lars Dehli) der de snakker høyt og lavt om menn sin helse med mye god humor og tankevekkere. Det går overraskende mye innom menn sin plass i samfunnet i mange av hans podcaster, så her oppfyller han mye av ønskene dine om de dagsaktuelle "manne-temanene" du tar opp. For det tredje, en samtale er ofte verdt å ha om man ønsker en større bredde og forståelse av verden, seg selv, samfunnet og hvorfor ting er som de er, og ikke minst hvorfor menn er menn, og hvorfor kvinner er kvinner og hvorfor det er så mye misforståelser mellom oss. At podcaster har vokst voldsomt de siste 10 årene viser bare at vi liker at samtaler om emner kan gå dypere enn en Dagbladet overskrift. Selvsagt er ikke alle emner, podgjester, podhost av interesse og verdi, men da vil utfallet også reflektere dette. "Han andre ubrukelige duden" er på topp fem norges største podcaster, så noe av verdi må han tilført for å klatre så høyt - selv om det kanskje ikke var noe for deg. Det er ikke greit å snakke ned diagnostisering av endometriose. Punktum! Mange har kjempet for dette, og veien er fortsatt lang å gå. Ja, jeg trengte en utblåsning, men poenget mitt er fortsatt at kvinnehelse er for viktig til å bagatelliseres når vi vet hvor avgjørende det er med mer midler og forskning til feltet! Kvinnesykdommer er lavstatus, og jeg skulle selvfølgelig derfor ønske at Eia nevnte dette i samme slengen, da hadde han kanskje fått en klapp på skulderen i stedet for kjeft! Verten kunne også problematisert det. Godt å høre at han ellers lager pod om relevante manne-temaer da. Jeg får høre på resten, så kanskje jeg lærer noe.. 16 22
Mindroot Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august Wolfgang Wee sin gjesteliste over selverklærte geni som kan spre tullet sitt er lang som et vondt år. En av de mest oppfinnsomme var han som mente kreft-behandling gjøres best med sølvvann. At Harald Eia møter opp er greit nok. Det er viktig for demokratiet vårt. Har ikke hørt episoden, men som trådstarter sier : "øser ut om alt han kan og har lært, uten manus" - og med Wolfgang Wee som ikke har noen forutsetning for å imøtegå dette med et kritisk pushback. Det er fordummende for de som hører på. Folk blir ikke klokere av å høre på dette her. Ta episodene med Asle Toje eller Glenn Diesen for eksempel, og fortell meg at dette ikke gjør de som hører på dummere 9 16
Ssb Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august Er vel ei stund siden sist Eia "sto i stormen" og var forfulgt grunna egne uttalelser, så han måtte vel hoste opp noe nytt. Han kjeder seg Snart kommer det en ny "hjemme hos" - reportasje, der han forteller om hvor dumme alle er mot han, og hvor vondt alt er for han, bare fordi han ytrer seg på måter som dessverre alltid blir tatt opp i verste meining. Stakkaren 8 14
umAxa Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august Vendetta skrev (5 minutter siden): Det er ikke greit å snakke ned diagnostisering av endometriose. Punktum! Mange har kjempet for dette, og veien er fortsatt lang å gå. Ja, jeg trengte en utblåsning, men poenget mitt er fortsatt at kvinnehelse er for viktig til å bagatelliseres når vi vet hvor avgjørende det er med mer midler og forskning til feltet! Kvinnesykdommer er lavstatus, og jeg skulle selvfølgelig derfor ønske at Eia nevnte dette i samme slengen, da hadde han kanskje fått en klapp på skulderen i stedet for kjeft! Verten kunne også problematisert det. Godt å høre at han ellers lager pod om relevante manne-temaer da. Jeg får høre på resten, så kanskje jeg lærer noe.. Hvorfor sier du punktum, når du også sier at veien er fortsatt lang å gå? Vi er ikke ferdig med forskningen: Etter å ha sjekket hva samtalen dems handlet om, så var faktisk emnet om informasjonsflyt går tregt, spesielt innenfor kunnskapsbasert forskning og hvordan utdatert informasjon og behandlinger blir hengende igjen. På ett individuelt nivå, så er mange forsker og leger enig i den nye forskningen, men kan ikke si det høyt og åpenlyst fordi etater (gruppe nivå) har ikke "kommet dit enda" - noe min personlige erfaringer også enig med. Han kom innpå endometriose fordi det er en pågående skift hos leger og forskere at behandlingen i dag kan være for inngripende i følge ny forskning - men det er ikke en konsensus på dette per dags dato. Går man videre nevner han flere ganger nyere forskning som viser x, og enda nyere forskning viser y, og heier mellom linjene på at det er positivt at nyere forskning kommer til bunns i endometriose. Dette er jo en en direkte støtte erklæring for forskning og kvinnehelse er det ikke? Hvordan klarer du å kalle det for å snakke ned og bagatellisering av kvinnehelse da? Ingen steder later han som en ekspert på det området. Han gjengir bare hva han har blitt fortalt av leger han har snakket med. Syvende og sist prefacet begge karene dette temaet at nå går vi utenfor "sitt felt", og vet egentlig ikke så mye om dette. Så jeg synes ikke at verken Eia eller "han andre ubrukelige fyren" er egentlig så ondsinnet som du fremstiller dem som. 4 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august Er det noen som orker å ta på seg jobben med å finne tidspunktet i podcasten hvor dette blir snakket om? Orker ikke to timer med de to 😅 5
umAxa Skrevet 22. august #8 Skrevet 22. august Rødvinsfilosofen skrev (2 minutter siden): Er det noen som orker å ta på seg jobben med å finne tidspunktet i podcasten hvor dette blir snakket om? Orker ikke to timer med de to 😅 Her er det: De snakker om endometriose, og hvordan ny forskning kan vise til at dagens behandling er for inngripende. https://youtu.be/vvG-G3NlpPA?t=3287 3
Vendetta Skrevet 22. august Forfatter #9 Skrevet 22. august (endret) umAxa skrev (30 minutter siden): Hvorfor sier du punktum, når du også sier at veien er fortsatt lang å gå? Vi er ikke ferdig med forskningen: Etter å ha sjekket hva samtalen dems handlet om, så var faktisk emnet om informasjonsflyt går tregt, spesielt innenfor kunnskapsbasert forskning og hvordan utdatert informasjon og behandlinger blir hengende igjen. På ett individuelt nivå, så er mange forsker og leger enig i den nye forskningen, men kan ikke si det høyt og åpenlyst fordi etater (gruppe nivå) har ikke "kommet dit enda" - noe min personlige erfaringer også enig med. Han kom innpå endometriose fordi det er en pågående skift hos leger og forskere at behandlingen i dag kan være for inngripende i følge ny forskning - men det er ikke en konsensus på dette per dags dato. Går man videre nevner han flere ganger nyere forskning som viser x, og enda nyere forskning viser y, og heier mellom linjene på at det er positivt at nyere forskning kommer til bunns i endometriose. Dette er jo en en direkte støtte erklæring for forskning og kvinnehelse er det ikke? Hvordan klarer du å kalle det for å snakke ned og bagatellisering av kvinnehelse da? Ingen steder later han som en ekspert på det området. Han gjengir bare hva han har blitt fortalt av leger han har snakket med. Syvende og sist prefacet begge karene dette temaet at nå går vi utenfor "sitt felt", og vet egentlig ikke så mye om dette. Så jeg synes ikke at verken Eia eller "han andre ubrukelige fyren" er egentlig så ondsinnet som du fremstiller dem som. Han sier at media hauser opp stemningen, og indirekte at da kommer det en strøm med nye kvinner som skal ha diagnosen og operasjon! Det er jo helt bakoverstrevs å si noe sånn. Sykdommen kom først, så etter langt langt om lenge, så kom informasjonen og det lille legene faktisk vet om den. Jeg vil ikke akkurat kalle det for å heie frem kvinnesykdommer slik du ymter om. Du har fått med deg at andre også reagerer på måten temaet kvinnehelse blir tatt i av Eia og poden? De er nok ikke ondsinnet, de to karene, men de kunne brukt taletiden så mye bedre for å få kvinner til å føle seg sett og respektert. Endret 22. august av Vendetta feil 13 7
umAxa Skrevet 22. august #10 Skrevet 22. august (endret) Vendetta skrev (17 minutter siden): Han sier at media hauser opp stemningen, og indirekte at da kommer det en strøm med nye kvinner som skal ha diagnosen og operasjon! Det er jo helt bakoverstrevs å si noe sånn. Sykdommen kom først, så etter langt langt om lenge, så kom informasjonen og det lille legene faktisk vet om den. Jeg vil ikke akkurat kalle det for å heie frem kvinnesykdommer slik du ymter om. Du har fått med deg at andre også reagerer på måten temaet kvinnehelse blir tatt i av Eia og poden? De er nok ikke ondsinnet, de to karene, men de kunne brukt taletiden så mye bedre for å få kvinner til å føle seg sett og respektert. Selvsagt hauser media opp stemningen. Har media gjort noe annet enn det noensinne? Alt for å få folk til å klikke og få opp annonser - og det viser seg at folk responder mer på negative nyheter/vinklinger enn positive. Nok om det. Igjen så rapporterer han bare hva som er sagt til han, av leger, forskning og industri. Du kan f.eks være sterkt uenig den nye forskning og eventuelt ringvirkninger den gir, men skyter du faktisk ikke bare budbringeren her? Sitat Du har fått med deg at andre også reagerer på måten temaet kvinnehelse blir tatt i av Eia og poden? Ja, men på lik linje som hvordan du reagerer, så forandrer det ikke at jeg sliter med å se at de har undertrykt forskning og kvinnehelse. Kunne du ordrett skrevet hva som var nedtrykkende? Jeg trenger å henge med hvorfor "alle" reagerer. Sitat De er nok ikke ondsinnet, de to karene, men de kunne brukt taletiden så mye bedre for å få kvinner til å føle seg sett og respektert. Hvorfor? Jeg har hørt på en håndfull av denne podcasten og kan ikke si at podhosten eller gjesten her har vært mindre respektfull om dette emnet her enn andre temaer? Det er en blanding mellom spøk, alvor og nysgjerrighet hver gang. Jeg synes ikke at temaer om kvinner, kvinnehelse og forskning skal ha eggshells rundt seg. Jeg synes heller ikke at en podcast skal ha en tredjepart (deg eller en institutt) for kvalitetssikring før det kan utgis. Som sagt i starten: stort sett faller usakeligheter på sin egen urimeligheter, og seertallene følger etter. Topp fem i Norge viser at han og gjestene hans har gjort mer riktig enn uriktig - selv om det ikke er uten sine kontroversieller. Endret 22. august av umAxa 5
Lava Anne Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august Eia har vel tråkket i baret der før og vist sitt sanne ansikt da han presenterte seg som ekspert på ME eller lignende? Er litt overrasket over at han ikke ga seg etter det, siden han ikke kom særlig godt ut av det. Gammel vane vond å vende, kanskje? Grunnen til at det ikke er laget en tråd, er vel fordi mange ikke hører på WW, spesielt ikke damer. WW står for tross alt for Vi Menn. 5 2 15
RedBull91 Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august (endret) Kvinner er også mer syke enn menn fordi de skulker jobb ved å ta en ''mental helse dag''. Endret 22. august av RedBull91 2 1
Maia70 Skrevet 22. august #13 Skrevet 22. august Det var i dag det gikk opp for meg for en fjott og en mobber Eia er. Jeg så at flere aviser skriver om dette, og noen skrev i kommentarfeltet på en av artiklene at Eia er i rådet for kvinnehelse(!), og har sagt lignende ting om kvinner og ME-pasienter i flere år... Jeg har rett og slett ikke fått dette med meg før. Vi trenger virkelig en synsende mansplainende teoretiker som Eia som har en karriere med å mobbe folk som komiker i det rådet, det er nøyaktig hva vi kvinner trenger. Det han gjør er jo bare å resirkulere dette, der ekte lidelser blir forklart med at livmoren sirkulerte rundt i kroppen på kvinner, det var derfor de hadde alle disse "hysteriske" tilstandene. Nå prater de for mye: https://www.arkivverket.no/om-oss/norsk-helsearkiv/fagartikler/hysteri-fra-medisinsk-diagnose-til-kulturhistorisk-fenomen 5 1 12
Ctrl Skrevet 22. august #14 Skrevet 22. august Harald Eia er har blitt en influenser basert på bedreviting, interessekonflikter, sær komikk og utdatert sosiologi (siden det er 40 år siden han studerte det) der han gjør det som må til for å holde han i mediebildet. Derav møter han opp og sparker nedover når han får muligheten for å skape blest. At han tar for seg kvinnehelse og/eller typiske kvinnehelsesykdommer (ME f.eks) er intet nytt. Det har blitt billige sleivspark som provoserer mest mulig, akkurat det Eia er ute etter. Og så gjemmer han seg bak "humor" og/eller tar han på seg offerkappa når han møter motbør. Så blir det stille en stund før han igjen gjør akkurat det samme på nytt. Den største ironien rundt Eia er at han sitter i Kvinnehelseutvalget. Smak litt på den. Han som ikke fronter kvinnehelse, men stadig motarbeider det... 6 1 19
Vendetta Skrevet 22. august Forfatter #15 Skrevet 22. august (endret) umAxa skrev (1 time siden): Ja, men på lik linje som hvordan du reagerer, så forandrer det ikke at jeg sliter med å se at de har undertrykt forskning og kvinnehelse. Kunne du ordrett skrevet hva som var nedtrykkende? Jeg trenger å henge med hvorfor "alle" reagerer Man må se på hele konteksten; de er to menn som snakker om kvinnehelse uten å understreke sin posisjon som 1) Mann 2) Privilegert "frisk" mann 3) Privilegert mann med taletid 4) Taletid om tematikk som kun angår kvinner, uten å nevne at kvinner er satt i andre rekke innen medisin siden tidenes morgen. Og når de tar fatt på temaet endometriose, så er dette en sykdom som for enkelte mennesker er alvorlig og invalidiserende, og derfor synes ikke jeg at Eia snakker om det på en respektfull måte. Det går altså også på alt han IKKE sier, som han kunne sagt, for å understreke alvoret med sykdommene som kun rammer kvinner. Endret 22. august av Vendetta feil 2 13
Lava Anne Skrevet 22. august #16 Skrevet 22. august (endret) Vendetta skrev (22 minutter siden): Man må se på hele konteksten; de er to menn som snakker om kvinnehelse uten å understreke sin posisjon som 1) Mann 2) Privilegert "frisk" mann 3) Privilegert mann med taletid 4) Taletid om tematikk som kun angår kvinner, og hvor kvinner er satt i andre rekke innen medisin siden tidenes morgen. Og når de tar fatt på temaet endometriose, så er dette en sykdom som for enkelte mennesker er alvorlig og invalidiserende, og derfor synes ikke jeg at Eia snakker om det på en respektfull måte. Det går altså også på alt han IKKE sier, som han kunne sagt, for å understreke alvoret med sykdommene som kun rammer kvinner. Jeg mener ikke man trenger å understreke at man er mann. Profesjonelle har større forutsetninger for å opptre objektivt. Men blant menn som kommer med en mengde insinuerende uttalelser om kvinner og sykdom, så er det som regel identiteten deres som er i veien, ja. Det er ikke lett å være kjønnskriger. Man blir tross alt synet av de som ikke sogner til samme side. Endret 22. august av Lava Anne 1
Nettrollet Skrevet 22. august #17 Skrevet 22. august Vendetta skrev (4 timer siden): Overrasket over at ingen andre har hørt episoden og opprettet en diskusjonstråd her? Kunne ikke finne noe på søk hvertfall.. Altså, hvor skal man begynne. To menn i sin beste alder sitter altså å synser i vei om kvinnehelse, blant annet, som reklame for Eias nye tv-program. Han er jo så utrolig klok og rik på kunnskap den mannen at han kan sitte å bare øse ut alt hva han kan og har lært, om blant annet kvinnehelse, helt uten manus. Ikke så lurt, for det går ikke spesielt bra. Jeg har ikke kunnskap nok til å arrestere han på hva som eventuelt er feil, men jeg blir oppriktig provosert over at han sitter å slenger ut tvilsomme påstander (og studier) om endometriose og at media skaper et "jævla push" på diagnosen. At kvinner muligens blir overbehandlet på grunn av dette. Hva i huleste!! Vi blør, vi har vondt, vi har utmattelse, vi har hjernetåke, vi har problemer med å bli gravid, migrene, PMS, osv osv. Listen er alt for lang. Et jævla slit uten like for noen av oss. Samtidig som Eia sitter å øser ut av sin visdom, VET vi at forskningen og behandlingen på kvinnehelse og kvinnerelaterte lidelser har vært neglisjert og NULL prioritert siden forever!! Det føles som et jævla svik. Til dere Eia og han andre ubrukelige duden; Lag en pod å snakk om dere menns problemer a! Tviler på at Eia vet og kan noe om statistikken på hvor mange unødvendige kneoperasjoner som gjøres på menn i løpet av året? Snakk om menn med helseangst, lege og tannlegeskrekk, jeg kjenner flere av dem. Snakk om sykdommer og lidelser som ligger høyt i statushierarkiet innen diagnoser, og problematiser dette! Snakk om menn som mansplainer. Menn som liker Andrew Tate. Menn som ikke klemmer faren sin. Menn som opphøyer seg selv ved å trykke ned andre. Og for ikke å glemme, snakk om menn som hater kvinner, som ikke har lært hva samtykke betyr, og om partnerdrap. Takk! Jeg ble satt ut av å høre at mine mens-plager er psykiske, gitt! Sterk pms siden jeg fikk mensen, blødde ut største ob'en og nattbind på par timer siden jeg var 12, og invalidiserende smerter og humørsvinginger. Starta lenge før jeg liksom skal ha blitt påvirket av kvinnemagasiner eller "kvinnekultur" på arbeidsplasser med overvekt av kvinner, eller voksne kvinners sykeliggjøring av hverandre. Dette er lavmåls av Eia, og jeg skjønner ikke hva han ønsker å oppnå med dette?! Og han nevner ikke med et ord at noe av det mest belastende en kropp kan gå igjennom er fødsler og traumer. Det er bare kvinner som føder, og det er langt flere kvinner som er utsatt for traumer, så kanskje det ikke er så rart at vi sliter mer enn det en priviligert mann fra Bærum i et yrke med svært god lønn og svært stor frihet gjør? 5 1 13
Lava Anne Skrevet 22. august #18 Skrevet 22. august Ctrl skrev (1 time siden): Harald Eia er har blitt en influenser basert på bedreviting, interessekonflikter, sær komikk og utdatert sosiologi (siden det er 40 år siden han studerte det) der han gjør det som må til for å holde han i mediebildet. Derav møter han opp og sparker nedover når han får muligheten for å skape blest. At han tar for seg kvinnehelse og/eller typiske kvinnehelsesykdommer (ME f.eks) er intet nytt. Det har blitt billige sleivspark som provoserer mest mulig, akkurat det Eia er ute etter. Og så gjemmer han seg bak "humor" og/eller tar han på seg offerkappa når han møter motbør. Så blir det stille en stund før han igjen gjør akkurat det samme på nytt. Den største ironien rundt Eia er at han sitter i Kvinnehelseutvalget. Smak litt på den. Han som ikke fronter kvinnehelse, men stadig motarbeider det... Hvorfor sitter han i kvinnehelseutvalget? Er han ansatt som komiker? 8
Ctrl Skrevet 22. august #19 Skrevet 22. august Lava Anne skrev (1 minutt siden): Hvorfor sitter han i kvinnehelseutvalget? Er han ansatt som komiker? Du spør godt. Jeg tror det handler om at han er sosiolog og har et kjent navn, samt var på fornavn med flere i utvalget fra før. Eia og blant annet Leif Kennair har mye til felles (interesser og holdninger), og har deltatt på flere ting sammen. Men det er ingen tvil om at Eia er malplassert i et slikt utvalg, særlig når han skal være en provoserende og kunnskapsløs influenser på sidelinja. Hele utvalget finnes her: https://www.kvinnehelseutvalget.no/utvalgsmedlemmer/ For øvrig har kvinnehelseutvalget utført sine oppgaver inntil videre, og da levert en lang og høyst diskutabel rapport om kvinnehelse, så jeg er usikker på om de er operativ nå. Men at han i det hele tatt fikk pass og fikk mulighet til å lage rapport om kvinnehelse er intet mindre enn urovekkende. 2 7
Lava Anne Skrevet 22. august #20 Skrevet 22. august Nettrollet skrev (7 minutter siden): Jeg ble satt ut av å høre at mine mens-plager er psykiske, gitt! Sterk pms siden jeg fikk mensen, blødde ut største ob'en og nattbind på par timer siden jeg var 12, og invalidiserende smerter og humørsvinginger. Starta lenge før jeg liksom skal ha blitt påvirket av kvinnemagasiner eller "kvinnekultur" på arbeidsplasser med overvekt av kvinner, eller voksne kvinners sykeliggjøring av hverandre. Dette er lavmåls av Eia, og jeg skjønner ikke hva han ønsker å oppnå med dette?! Og han nevner ikke med et ord at noe av det mest belastende en kropp kan gå igjennom er fødsler og traumer. Det er bare kvinner som føder, og det er langt flere kvinner som er utsatt for traumer, så kanskje det ikke er så rart at vi sliter mer enn det en priviligert mann fra Bærum i et yrke med svært god lønn og svært stor frihet gjør? De fleste oppfatter vel at hans interesse for kvinner og sykdom dels stammer fra forakt. Jeg er litt overrasket over at han ikke ser dette innslaget i seg selv. Han har jo tross alt vist evne til bevissthet omkring denne typen ofte underbevisste følelser før: https://www.nrk.no/ytring/menn-som-elsker-menn-1.12629332 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå