Gå til innhold

Fikk ingen avslutning eller blomster siste arbeidsdag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må jeg si er skikkelig dårlig gjort. 

Har du skiftet jobb og gått til en "fiende"? 

Anonymkode: fcde1...22b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er skuffet. 

Her er det nok kommunikasjonssvikt. Om din nærmeste leder er ny, kan det hende vedkommende ikke er klar over at det er hans jobb å ordne slikt når noen slutter. Kanskje han er vant til at det er HR som ordner sånt. Og leders leder tenker gjerne at det er det jo din nærmeste leder som skal. 

Jeg opplevde dette i min forrige jobb. Mine ledere satt i en annen by, og det var ingen på mitt kontor som gjorde noe som helst... Så da bare sa jeg hadet og ruslet ut, ingen kake, ingen fine ord, ikke noe kort, ingenting. Og ja, det føltes sårt, spesielt når alle andre blir "feiret" med kake og taler og greier. 

Anonymkode: fb1b3...732

• Liker 7
  • Hjerte 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen for utakknemlig arbeidsgiver/miljø!!! Dette hadde jeg faktisk gitt beskjed om, til nærmeste leder, slik at de kan vise mer respekt for neste person som går av/bytter jobb!

Anonymkode: 170dc...5b9

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det har endret seg veldig merker jeg selv. Før ble folk i samme jobb i mange tiår. Nå er man rastløs og flyter fra jobb til jobb i større grad. 
Så ikke så rart om avskjeder også har endret seg.

Blir mye kakespising og litt banale taler for folk som gjerne bare har vært ett pr

Anonymkode: 732ca...c88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skifter jobb, men går ikke til en direkte konkurrent. Det er i samme bransje. Det kan være jeg både treffer leder og øverste leder igjen i andre sammenhenger.

Øverste leder sitter et annet sted. Hadde forventet en sms eller telefon fra ham i løpet av dagen, men jeg fikk ikke det heller.

Jeg har lyst til å være skikkelig barnslig å legge ut et eller annet på Facebook, kanskje et bilde av at jeg har kjøpt blomster til meg selv, og har avslutning for meg selv. Please, stopp meg, noen😂

TS

Anonymkode: 3d3f6...679

• Liker 8
  • Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Vel, hos mange får man nå "stille sparken". Folk er plutselig borte og om 2-3 uker får man høre at de har fått fyken.

Hjelper på moralen ikke sant? Lojaliteten er borte for lengst.

Anonymkode: f77b0...1f9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skifter jobb, men går ikke til en direkte konkurrent. Det er i samme bransje. Det kan være jeg både treffer leder og øverste leder igjen i andre sammenhenger.

Øverste leder sitter et annet sted. Hadde forventet en sms eller telefon fra ham i løpet av dagen, men jeg fikk ikke det heller.

Jeg har lyst til å være skikkelig barnslig å legge ut et eller annet på Facebook, kanskje et bilde av at jeg har kjøpt blomster til meg selv, og har avslutning for meg selv. Please, stopp meg, noen😂

TS

Du er allerede skikkelig barnslig som henger deg opp i dette. Og jeg antar du er et stykke oppi årene også, for blomster er det virkelig ingen som bryr seg om lengre. Dette tullet er utelukkende noe boomere driver med.

Anonymkode: b7b1a...20a

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS

STOPP ‼️

Altså, jeg skjønner godt at du ønsker å gjøre det, men det kommer ikke til å føre noe godt med seg.... Klem til deg!

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig dårlig gjort.

Anonymkode: 6c018...276

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lærte du på den harde måten at du bare er en utgift som blir byttet ut med en ny utgift. 

En arbeidsplass er bare interessert i å tjene penger. Ikke noe annet. Det er dem harde sannhet. Jo fortere du innser det jo enklere blir livet 👍👍👍

Anonymkode: e931c...a50

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du opplever nok at du har slitt rævva av deg, men dette var jo en brutal påminnelse om at ingen er uerstattelige. Vi har betalt for å gjøre en jobb så noe takk er faktisk ganske unaturlig, da det er en selvfølge at jobben blir utført.

Anonymkode: 9564e...1d6

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei,

Jeg har hatt min siste arbeidsdag et sted jeg har jobbet i nærmere ti år og virkelig slitt ræva av meg. Jeg fikk ingen avslutning med lunsj og kake eller blomster, kort og gave, selv om jeg som leder alltid har ordnet dette for andre ansatte når de har sluttet.

Vedkommende som har overtatt min lederjobb har muligens ikke kjennskap til at det er slik vi gjør det her, og det er greit, men jeg hadde forventet at øverste leder til denne stillingen, som jeg har hatt nært samarbeid med, ville ha ordnet noe eller sørget for at ny leder husket det. 

Ny leder fikk blomster på sin første arbeidsdag av øverste leder.

Jeg kjenner tårene trille over å føle meg så lite verdsatt. 

Har jeg grunn til å være skuffet, eller er jeg barnslig nå?

Siden du jobber et sted hvor det har vært / er en kultur for å markere oppstart/avslutning så synes jeg du har grunn til å være skuffet.

Særlig hvis det har vært et godt arbeidsmiljø, med lite konflikter/drama og folk vil hverandre vel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Utrolig dårlig! Kunne hent jeg hadde nevnt det en gang eller to ja.. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg fikk avslutning og gave, men den samlinga vi pleier å ha med kake ble helt amputert fordi noen hadde tulla med kakebestillinga. Så da ble det ikke noen naturlig pause eller mingling, alle gikk bare til plassen sin med en gang. Det føles teit å bli litt lei seg, men det ble så kortvarig. Pluss at sjefen min ikke ordna gave fra bedriften, som jeg i følge personalboka kunne få, siden jeg hadde jobba der i over 10 år. Fikk gave som folk hadde samla inn til, men ikke noe fra bedriften. Høres kanskje litt utakknemlig ut når jeg skriver det sånn, men jeg hadde altså ordna så mange innsamlinger og avslutninger ila mine år der, og så fikk jeg bare noe halvveis. 

Anonymkode: a7206...5c8

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

TS

Gjør det!! Støtter dette fullt og helt😂 Jeg lå utbrent fra min jobb i ett år og fikk bare telefoner fra leder om jobbting og om jeg snart var frisk til å komme tilbake. Jeg fikk ikke en eneste blomst eller en hilsen eller noe, og det å bli utbrent gjør virkelig at man går helt i kjelleren så jeg hadde virkelig trengt en oppmuntring. Jeg sluttet der for å si det sånn!

Anonymkode: 4a8fe...2b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner hva du mener. Jeg fikk avslutning og gave, men den samlinga vi pleier å ha med kake ble helt amputert fordi noen hadde tulla med kakebestillinga. Så da ble det ikke noen naturlig pause eller mingling, alle gikk bare til plassen sin med en gang. Det føles teit å bli litt lei seg, men det ble så kortvarig. Pluss at sjefen min ikke ordna gave fra bedriften, som jeg i følge personalboka kunne få, siden jeg hadde jobba der i over 10 år. Fikk gave som folk hadde samla inn til, men ikke noe fra bedriften. Høres kanskje litt utakknemlig ut når jeg skriver det sånn, men jeg hadde altså ordna så mange innsamlinger og avslutninger ila mine år der, og så fikk jeg bare noe halvveis. 

Anonymkode: a7206...5c8

Ikke utakknemlig i det hele tatt! Skulle bare mangle at noen ordnet det for deg og at det ble gjort ordentlig. Her høres det ut som full latskap og dårlig ledelse siden de synes dette var greit å gjøre mot deg. Vær glad du er ferdig der. Håper din nye jobb viser bedre at du er verdsatt❤️

Anonymkode: 4a8fe...2b0

Skrevet

Ikke uvanlig.

Kjipt er det. 

Vi hadde en medarbeider som døde av turbokreft (gikk bare 1-2mnd fra diagnose til død) hun fikk ikke blomster engang i begravelsen. 

• Liker 1
  • Hjerte 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du er allerede skikkelig barnslig som henger deg opp i dette. Og jeg antar du er et stykke oppi årene også, for blomster er det virkelig ingen som bryr seg om lengre. Dette tullet er utelukkende noe boomere driver med.

Anonymkode: b7b1a...20a

Nei for noe tull! 

Mange som bryr seg om blomster og syns det er fint. Og jeg syns ikke at ts er barnslig. 

10 år er lenge i dagens samfunn i mange stillinger. Det fortjener absolutt en verdig og fin avslutning, med blomster og kake og evt noe annet. 

Arbeidstakere er liksom ikke verdt noe lenger? De skal bare være fyllmasse i et system? 

Ts, kjøp deg noe fint og lag din egen markering på avsluttet arbeidsforhold der. Det er du verdt 🎈

• Liker 9
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...