AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Jeg dater en fyr som har 1 barn, men legger merke til at han bruker veldig mye penger. Han har normal inntekt og hus og alt det der, men bruker fortsatt mye. Har båt alene og disse tingene. Han eier hele tiden til meg at han aldri bruker penger han ikke har. Er det grunn til å stusse? Anonymkode: f48c1...49f
AnonymBruker Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Hva bruker han det på da? Han har vel råd da? Anonymkode: 430fa...e9c
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva bruker han det på da? Han har vel råd da? Anonymkode: 430fa...e9c Bruker det til hus, båt, mat ute, materialer, vannscootere. Glemte å legge til at han sa at han skulle prøve å få ned forsikringene her om dagen fordi «alt hjelper» Anonymkode: f48c1...49f
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august Ehhhmmm…det er jo hans penger, ikke dine. Anonymkode: ed896...f64 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ehhhmmm…det er jo hans penger, ikke dine. Anonymkode: ed896...f64 Nei.. men har ikke tenkt å rote meg oppi noen som har problemer.. Anonymkode: f48c1...49f 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august Å bruke masse penger er jo bare et problem om man ikke HAR masse penger å bruke.... Anonymkode: 0e53e...f45 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han eier hele tiden til meg at han aldri bruker penger han ikke har. Er det grunn til å stusse? Ikke flytt sammen med han før du med sikkerhet vet at han faktisk har kontroll på økonomien. Så lenge du holder din økonomi separat fra hans, er du sikker. Du får ta en prat om penger og slik litt om litt. Men ikke lån han penger. Ikke la deg presses til å bruke penger på han og hans ting. Ta ting med ro. Det kan jo være at han har flere inntektskilder, evt (forskudd på) arv eller annet. Å få ned forsikringspremier er alltid fint å gjøre, for alle monner drar. Anonymkode: ee1ea...6f0
RedBull91 Skrevet 22. august #8 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei.. men har ikke tenkt å rote meg oppi noen som har problemer.. Anonymkode: f48c1...49f Forstår deg godt. Noen lever fra hånd til munn. Ordet ''sparing'' er et fremmedord. Kunne aldri blitt sammen med en sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Skrevet 22. august penger er den vanskelig delen i starten av et forhold, det er jo ikke akkurat slik at du kan be om full økonomisk innsikt. Men samtidig skjønner jeg at det er viktig når du skal inn i et forhold. Du kan jo snakke litt generelt om økonomi og se om du klare å plukke opp noe der. For alt du vet så kan det vær han er "rik", kanskje arvet osv. Anonymkode: 4a0ac...43d
AnonymBruker Skrevet 22. august #10 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei.. men har ikke tenkt å rote meg oppi noen som har problemer.. Anonymkode: f48c1...49f Synes det er litt merkelig tankegang, at han hr problemer hvis han har båt, etc. Man bruker vel penger ut fra hvilke interesser man har, det synes jeg er smart pengebruk. Liker du fyren, da? Er det tegn til at han lever over evne? Plutselig ikke har penger på konto, f.eks., eller ber deg ta med mat for ham, etc.? Anonymkode: 7735c...542
AnonymBruker Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august At han bruker penger på en annen måte enn deg er jo helt i orden. Det å se over faste utgifter som forsikring iblant for å se om man kan redusere litt er selvfølgelig isolert sett fornuftig nok. Så er det klart det er et faresignal hvis han virker å leve uten noen form for langsiktig tenking økonomisk, og av den grunn kutter feil steder når det kniper eller er nære på å gå på trynet hele tiden. Helt ulik tilnærming til økonomi kan også være en utfordring i et samliv selv hvis ingen egentlig gjør noe galt. Men synes ikke man kan konkludere basert på dette alene. Anonymkode: 8753f...d85 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august Konsentrer deg om deg selv! Er problemet egentlig at han lever en livsstil du ikke kan? Anonymkode: a3f90...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #13 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Konsentrer deg om deg selv! Er problemet egentlig at han lever en livsstil du ikke kan? Anonymkode: a3f90...fe8 Jeg burde kanskje utdype. En god venn av meg ble sammen med ei dame for endel år tilbake. Han har gjort det veldig godt og hadde vært alene en god stund. Ingen barn. Dama han møtte hadde ett barn fra før og var vant til å ofte måtte snu på hver krone. Forholdet varte ikke så lenge da hun fikk problemer med at han alltid kunne bruke penger veldig fritt. Kjøpe merkeklær etc. Slike ting kan faktisk bli en dårlig match. Anonymkode: a3f90...fe8
AnonymBruker Skrevet 22. august #14 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg dater en fyr som har 1 barn, men legger merke til at han bruker veldig mye penger. Han har normal inntekt og hus og alt det der, men bruker fortsatt mye. Har båt alene og disse tingene. Han eier hele tiden til meg at han aldri bruker penger han ikke har. Er det grunn til å stusse? Anonymkode: f48c1...49f AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Bruker det til hus, båt, mat ute, materialer, vannscootere. Glemte å legge til at han sa at han skulle prøve å få ned forsikringene her om dagen fordi «alt hjelper» Anonymkode: f48c1...49f Tja… Umulig å vite… Men dette er jo verdier også.. Han bruker de jo ikke på ‘’tull’’ virker det som.. 🤷♀️ Men…. Er det noe andre ting som gjør at du tenker dette, utenom den spesifike kommentareren om at ‘’alt hjelper’’? Eller er det at han bruker penger på ting du ikke ‘’ser vittsen’’ med? Ikke negativt ment, men hvis han har disse interessene, og dette gir han noe, og du ikke synes båt, vannscooter etc er verdt å bruke tid og penger på, så handler det kanskje ikke sp mye om pengene?🤷♀️ Hvor lenge har dere datet? Anonymkode: c0740...f25
AnonymBruker Skrevet 22. august #15 Skrevet 22. august Hvis han ikke bruker penger han ikke har så betyr vel det at han ikke har noe lån da. I så fall er det jo ikke rart at han har mye penger han kan bruke når han ikke har noe lån å betale ned på. Anonymkode: 7edb7...b2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå