Gå til innhold

Kjønnsdelt treningssenter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere ekle episoder på treningssenter når det har vært kvinner der enn menn. Kvinner hvisker, tisker, peker og flirer. Jeg foretrekker å trene med menn. 

K38 

Anonymkode: 01cae...e08

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner er kvinner verst, så på den kvinneavdelingen hadde det vært ille. Ikke litt interessant. 
Treningssenter med en aldersgrense på 35+ derimot 🤩

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (21 timer siden):

Det finnes allerede mange rene kvinne-treningssenter. 

Har ikke vært aktuelt for min del å velge, men hvis det gjør at kvinner med minoritetsbakgrunn i større grad kan få trene så er det helt topp.

Hvis dere opplever uønsket oppmerksomhet eller at menn stirrer på dere : si i fra til ansatte. 

Jaha? Hvor finner vi disse i Norge? 

Anonymkode: cf928...9ff

Skrevet

Bryr meg ikke om det er menn eller fjortiser som trener på samme sted. Hadde opplevdes som unaturlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke treningssenter uansett hvordan de er utformet, så nei.

Anonymkode: a9ba4...d75

Skrevet

Nei. Trener ofte sammen med mannen min og møter av og til bekjente (menn og kvinner) og slår av en prat. Aldri opplevd gloing eller ubehagelig oppførsel der jeg trener.. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen kampsak for meg, men hadde det eksistert så hadde jeg vel foretrukket det, ja. Går ikke rundt og er livredd på blandet studio, men føler jeg får litt mer ut av treningen når jeg kan senke skuldrene og ikke være (halvveis ubevisst) på vakt hele tiden.

Det jeg derimot har et intenst ønske om er trygg taxi for kvinner, med kun kvinnelige sjåfører. På et treningssenter er det i det minste flere mennesker tilstede, men når du setter deg i drosja er du fullstendig prisgitt at sjåføren er en av de greie (og det er det MANGE som ikke er). :(      

Anonymkode: 69077...a9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

K33. Ja, det ville jeg brukt. Bodde i utlandet hvor jeg var medlem av noe lignende, føles trygt og fint. 

Anonymkode: 61ba4...03a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Gudene forstår seg på hvorfor kvinner bruker tid og energi på trening og treningsstudioer. 

De fleste er vel der for å vise seg frem og booste selvfølelsen og selvtilliten. 

Er det 14/16 år gamle gutter som har samme fysikk som de mest trente kvinnene? 

Anonymkode: b6b56...628

Jeg trenger for min egen helse. Hva trener du for? 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

K42 her. Ja, absolutt. Slik at ingen stirrer, diskuterer deg eller tar bilder. Det har jeg sett mange ganger. Alltid unge menn som driver med det. 

Anonymkode: b7098...d48

Dessverre gjelder dette oftest unge jenter/ kvinner. Mennene bare går rundt og "sprader" 

Anonymkode: 0d6a6...e01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener på treningssenter for kvinner, og jeg kan ikke tenke meg å bytte.

Menn og kvinner har ulike kropper. På senteret mitt er all treningen lagt opp etter kvinnekroppen og våre spesielle behov. Alle trenerene har også gode kunnskaper om gravide og oss som har født, slik at det er lett å få gode tilpasninger.

På grunn av dette er det mange gravide, mødre og eldre som trener på senteret. Det gir et miljø preget av helsefremmende trening, heller enn fokus på utseende.

Dersom et senter bare var kjønnsdelt, uten samtidig å ta hensyn til at kvinnekropper har andre behov, tror jeg ikke det vil fungere like bra.

Anonymkode: 3f9ce...e5a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dersom det åpnet et treningssenter med to helt identiske men adskilte avdelinger (og inngang på hver sin side av bygget), en for kvinner og en for menn, ville du brukt det? Tilbudet er helt likt for alle, men man trener kun med samme kjønn. (Dette er hypotetisk, vær så snill og ikke gjør det til en transdebatt)

Hvorfor? Hvorfor ikke?
Si gjerne om du er mann eller kvinne. 

Jeg (kvinne) ville med glede brukt det. Både fordi da slipper man å bli beglodd, man slipper menn som står og poserer foran speilet, og fordi menn etter min erfaring ikke tørker av apparater og utstyr i samme grad som kvinner. 

Anonymkode: 47d98...9e7

Tror ikke det er helt nødvendig; det er like ubehagelig med å bli glodd på,  mellom 2 kvinner og 2 menn, som mellom mann og kvinne. Mann og kvinne er ikke så forskjellig, utenom det som uansett er atskilt opp mot garderoben - selv her er det ubehagelig, at det ikke er mer atskilt innad enn det faktisk er.

Anonymkode: 671f2...08e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjønnsdelt treningssenter er en av de få tingene som hadde fått meg til å vurdere å gå dit. Eventuelt egne treningstider kun for damer eller kun voksne over f.eks 40 og uten høy musikk. Det nærmeste senteret har egne tider for pensjonister, men jeg er ikke helt der ennå.

Så inntil videre trener jeg hjemme.

K54

(Kunne ha oppgitt flere grunner til at jeg ikke drar på treningssenteret, men da blir jeg nok beskyldt for å være rasist...).

Anonymkode: 7c13f...a09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

K39, ja! Det hadde jeg likt kjempegodt. 

Anonymkode: f1716...e4c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jaha? Hvor finner vi disse i Norge? 

Anonymkode: cf928...9ff

Bare å Google deg frem.

De fleste større byer har et slikt tilbud.

AnonymBruker
Skrevet

Typen og jeg liker å trene sammen, så hadde ikke være noe for meg

Anonymkode: 6c89a...033

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener ikke på et slikt senter nå, men har gjort. Det var supert. 

Det var fokus på kvinnehelse - dvs flere av gruppetimene hadde med innslag av kniping, stretch, bekkentrening etc. Også flere gravidtimer. 

Det var ammerom. De solgte kvinneklær, hudpleie etc. Det var flere lavere vekter, kortere racker etc tilpasset oss gjerne litt lavere og svakere (relativt sett hvertfall) damer.

Det var rent og pent og planter og kaffemaskin og stoler til småbarn og fine møbler. Barnepass. Småting kanskje ikke menn bryr seg om på treningssenter(?). Det var hyggelig og sosialt for de som ville, men mange trener også alene. 
Jeg tror at et slikt senter passer bra for de som er i en sårbar periode f.eks. gravid eller etter fødsel. 

Anonymkode: bca3b...cac

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde definitivt brukt det. Hadde følt meg mye mer komfortabel. Sikkert mange menn også hadde likt det.

Anonymkode: 6e960...d42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå tviler jeg på at noen av dere her inne er blant de som blir beglodd på gymmen.

Kjønnsdelt senter er en dårlig idé, men vi kunne jo hatt en egen avdeling for dere kvinner over 35 siden dere har så mye imot senteret som det er. Så kan dere trene der inne og slippe irritere dere over at menn kikker på de yngre mer attraktive jentene. 

Anonymkode: c65b2...232

AnonymBruker
Skrevet

Det er en jenteavdeling på mitt treningssenter. 

Det er et mindre rom, med færre apparater. Litt miniversjon av senteret. Det brukes både av muslimske og norske jenter.

Bruker det litt selv, mest bare fordi jeg går og ser litt hvor det er minst folk generelt når jeg trener. Noen ganger har man jentegymmen for seg selv. Men det har hendt et par ganger at jeg har gått inn der fordi jeg har følt meg litt beglodd. Det kan være jeg bare har vært litt ekstra selvbevisst den dagen og at det bare er menn som har sett normalt på meg og som bare tilfeldigvis bruker de maskinene hvor de kan se rett på meg, men likevel fint å bare kunne "rømme".

Anonymkode: 1db88...f95

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes allerede, og ja, det er et topp konsept! Og gjerne rene kvinnesentre også, som det er i Trondheim.

Anonymkode: a96e5...644

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...