Gå til innhold

Kjønnsdelt treningssenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det åpnet et treningssenter med to helt identiske men adskilte avdelinger (og inngang på hver sin side av bygget), en for kvinner og en for menn, ville du brukt det? Tilbudet er helt likt for alle, men man trener kun med samme kjønn. (Dette er hypotetisk, vær så snill og ikke gjør det til en transdebatt)

Hvorfor? Hvorfor ikke?
Si gjerne om du er mann eller kvinne. 

Jeg (kvinne) ville med glede brukt det. Både fordi da slipper man å bli beglodd, man slipper menn som står og poserer foran speilet, og fordi menn etter min erfaring ikke tørker av apparater og utstyr i samme grad som kvinner. 

Anonymkode: 47d98...9e7

• Liker 6
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

K42 her. Ja, absolutt. Slik at ingen stirrer, diskuterer deg eller tar bilder. Det har jeg sett mange ganger. Alltid unge menn som driver med det. 

Anonymkode: b7098...d48

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge jeg får være i fred på treningssenteret bryr jeg meg ikke om hvem andre som er der. Det har ikke vært et problem å trene sammen med menn til nå. 

Men eget treningssenter for kvinner er ganske vanlig i lang som USA og Tyskland, blant annet. Det er vel en grunn til det

Anonymkode: dd252...336

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kvinnedelen hadde blitt populær men få på manne avdeling, - mye av treningsmotivasjonene forsvinner når de ikke kan kikke samtidig🤣

Anonymkode: c53db...241

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da skulle jeg dratt på treningsstudio i det hele tatt. Drar ikke når det er menn der. 

Anonymkode: cf928...9ff

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

K51

Ja, det ville i grunnen vært godt! 
Fordi jeg liker å trene uten for mange folk, og jeg har sett ungdom som bare henger rundt og følger med. Også noen jenter må sies. Det ville kanskje vært like mye folk, men jeg tror jeg ville slappet litt mere av da. Det har nok også noe med at jeg er litt flau over kroppen min, litt overvektig. 

Anonymkode: d0d29...89e

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det finnes allerede mange rene kvinne-treningssenter. 

Har ikke vært aktuelt for min del å velge, men hvis det gjør at kvinner med minoritetsbakgrunn i større grad kan få trene så er det helt topp.

Hvis dere opplever uønsket oppmerksomhet eller at menn stirrer på dere : si i fra til ansatte. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

K35. Nei, hadde ikke motivert  meg mer. Der jeg trener nå er vi folk av begge kjønn i alle aldre og jeg liker det. Får mange forskjellige samtaler mellom settene og det er kjekt. Nå er vi mange som har gått der over langt tid og tonen er god. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god erfaring med treningssenter som er bare for kvinner. Ikke at jeg har noe imot å trene sammen med menn, men det er ikke til å stikke under en stol at jeg fikk være mer i fred på trening når det bare var andre kvinner der. Jeg er veldig introvert, og har null behov for blikkflørting og småprat når jeg er på trening. 

Anonymkode: ced4d...21a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 43. Nei, det hadde jeg ikke brukt. Jeg er allerede oppgitt over at vi ser ut til å rygge tilbake til å dele opp i kjønn. 

Jeg har aldri hatt problemer med å dele verken treningssenter, arbeidssted, skole, turstier, butikker, eller noe som helst med menn. 

Anonymkode: dc395...6c4

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Gudene forstår seg på hvorfor kvinner bruker tid og energi på trening og treningsstudioer. 

De fleste er vel der for å vise seg frem og booste selvfølelsen og selvtilliten. 

Er det 14/16 år gamle gutter som har samme fysikk som de mest trente kvinnene? 

Anonymkode: b6b56...628

Skrevet

Jeg trener ikke på senter nå, men hadde helt klart kunne valgt å bruke det. Mener det finnes en del av det alt også. 

Jeg kommer fra et konservativt (religiøst) miljø, og jeg tror en del derfra helt klart kunne vurdert senter om det kun var kvinner der. Jeg vet mange muslimske kvinner også foretrekker det. Jeg er med i gruppe utenom senter som kun er for kvinner og det er en del minioritetskvinner som er med der. 

Jeg har også likt å gå på «damebading». Årevis siden jeg gjorde det nå, men helt supert tilbud 👍🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært mer fristende med to avdelinger hvor den ene var for nye, utrente og og langt fra feilfrie. Mens den andre avdelingen var for de erfarne, veltrente og Insta-vennlige.

Anonymkode: 5c9a3...92e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Mulig det. Her vi trener så er det ikke regler for klær. Her trener folk i bh og truse nærmest. De er så lettkledd at alt vises. Forstår ikke hvorfor de må ha så lite klær på seg. Tåpelig. 

Anonymkode: 4a351...3a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde likt å trene med kun kvinner ja, men jeg bryr meg ikke egentlig så mye heller. Men om det hadde vært to treningssentere ved siden av hverandre, og det ene var kun for kvinner, så hadde jeg valgt det.

Anonymkode: 5a1ca...326

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg er kvinne

Anonymkode: df9be...b81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Gudene forstår seg på hvorfor kvinner bruker tid og energi på trening og treningsstudioer. 

De fleste er vel der for å vise seg frem og booste selvfølelsen og selvtilliten. 

Er det 14/16 år gamle gutter som har samme fysikk som de mest trente kvinnene? 

Anonymkode: b6b56...628

Nei, best at kvinner holder seg på kjøkkenet, hvorfor skal de bedrive selvrealisering og aktiviteter som gir helsegevinst både fysisk og psykisk. Nymotens tull. 

Anonymkode: ced4d...21a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mann i voksen alder ville satt pris på kjønnsdelte treningsenter. Unge kvinner har en tendens til å bosette seg i knebøy-racket slik at det blir mye kø der. Også mye mobil-dilling, men det gjelder forsåvidt guttungene også.

Anonymkode: 1692a...bc2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg. Jeg er der for å trene, og legger knapt merke til hva som skjer rundt meg.

Anonymkode: 9dbcd...ac1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

K48

Nei, det hadde jeg ikke brukt. Trives ikke i ansamlinger med bare kvinner.

Anonymkode: c295c...fb7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...