AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Jeg slet en stilling jeg er ganske kvalifisert for, men det fins sikkert bedre kandidater. Men stillingen krever en viss interesse for institusjonen og dens «felt». Min bestefar var sjef her og veldig anerkjent på feltet på 60-70- tallet og det innebar blant annet at han og min far og onkel bodde i bygget jobben er i. Dette gir meg jo ingen spesiell kompetanse, men er en litt «morsom» detalj som kan si noe om hvorfor jeg har en særlig interesse for denne spesielle arbeidsplassen og arbeidsfeltet. Tenkte å sette det som en kuriositet nederst å på CV en, under «annet». Hva tenker dere om det? Er det teit ? Anonymkode: f1308...2e1
AnonymBruker Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Ville ha skrevet en setning om dette i søknaden, ikke i CV'en. Anonymkode: 5d56d...652 6 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august Ikke i CV, men muligens søknad. Eller bare nevnt det på intervju tror jeg. Anonymkode: 92fae...618 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august I søknadstekst eller på intervju. Anonymkode: b78a4...cea 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august Ta det med I søknadsteksten som en del av det avsnittet der du skriver om hvorfor du vil jobbe akkurat der. Anonymkode: 5b778...f73 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg slet en stilling jeg er ganske kvalifisert for, men det fins sikkert bedre kandidater. Men stillingen krever en viss interesse for institusjonen og dens «felt». Min bestefar var sjef her og veldig anerkjent på feltet på 60-70- tallet og det innebar blant annet at han og min far og onkel bodde i bygget jobben er i. Dette gir meg jo ingen spesiell kompetanse, men er en litt «morsom» detalj som kan si noe om hvorfor jeg har en særlig interesse for denne spesielle arbeidsplassen og arbeidsfeltet. Tenkte å sette det som en kuriositet nederst å på CV en, under «annet». Hva tenker dere om det? Er det teit ? Anonymkode: f1308...2e1 Har ingenting i en cv å gjøre. Ta det på intervju eller søknadstekst. Anonymkode: e85e8...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august Dette hadde jeg bare blitt flau på søkers vegne om det sto på en CV. Men husk, som andre er inne på, søknadsteksten er noe annet enn CV-en. Der har du noe mer å gå på. Jeg hadde likevel ansett det som totalt unyttig informasjon for vår bedrift i hvert fall. Noe jeg heller ville nevnt i en bisetning om jeg kom til intervjufase. Da kan du også se litt an stemningen og vurdere om det passer seg. Anonymkode: a91a2...0d0 1
Mrs. Random Nick Skrevet 22. august #8 Skrevet 22. august Hadde bare nevnt det i jobbintervjuet. Ikke på søknad, eller CV. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Skrevet 22. august Enten hatt det med som en liten setning mot slutten av søknaden ("Jeg har lenge ønsket å jobbe for Breivoll meieri, faktisk helt siden min farfar Truls Karlsen var meieribestyrer her") eller nevnt det på intervju. Det skal i alle fall ikke i CV-en. Anonymkode: 53aa1...be2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå