AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Jeg var å plukket sopp i skogen, i et område hvor jeg fant mye steinsopp. Når jeg holdt på å plukke kom det ei eitrandes sinna dame med en kurv, ropte og skrek og pekte på et skilt som var hengt opp på et tre "privat område", sa at her var hun grunneier og man fikk kun lov å plukke sopp med grunneiers tillatelse. Er dette fakta? Så lenge det er utmark og ikke noe dyrket mark eller bygg i nærheten er det vel fritt for alle?? Anonymkode: e319b...73f
AnonymBruker Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Opplevde det en gang, og svarte "oi, men her er min onkel grunneier, er det du som driver og stjeler fra han? Hva heter du?". Da gikk hun raskt videre. Sopp- og multeplukkere er en egen rase. Anonymkode: aebd3...dfe 3
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august https://www.nrk.no/nordland/friluftsekspert_-_-du-kan-faktisk-plukke-med-deg-sa-mye-du-greier-a-baere-1.13668976 Anonymkode: de5be...070 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august Du kan fritt plukke sopp, bær, blomster og ville urter som vokser vilt i naturen, så lenge du er på utmark. Du må holde minst 150 meters avstand når du plukker. Kjør på. Anonymkode: 967c7...c72 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august Du kan absolutt plukke sopp i skogen. Anonymkode: 8561c...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august Så lenge det er i utmark kan en plukke så mye en vil. Vi har et omeråde som går som innmark der er det merket på gjerde og grind at er innmark og privat omerådem deler av omeråde går det og gris på. Så der er det kun vi som plukker Anonymkode: 5b1c8...db5 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Opplevde det en gang, og svarte "oi, men her er min onkel grunneier, er det du som driver og stjeler fra han? Hva heter du?". Da gikk hun raskt videre. Sopp- og multeplukkere er en egen rase. Anonymkode: aebd3...dfe Egen rase? Jeg oppfører meg ikke slik. Anonymkode: e319b...73f
AnonymBruker Skrevet 22. august #8 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Egen rase? Jeg oppfører meg ikke slik. Anonymkode: e319b...73f Haha.. Jeg er jo en "plukker" selv Og mener ikke jeg er sær - bare alle andre. Slik det ofte er Anonymkode: aebd3...dfe
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Haha.. Jeg er jo en "plukker" selv Og mener ikke jeg er sær - bare alle andre. Slik det ofte er Anonymkode: aebd3...dfe Okay. Jada så. Faktisk var jeg snill med en dame jeg traff i skogen en gang. Hun var fortvilet over at hun ikke fant noe spiselig sopp. Da lot jeg henne gå meg meg i noen timer så hun fant rikelig og mer kunnskap. Anonymkode: e319b...73f 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #10 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okay. Jada så. Faktisk var jeg snill med en dame jeg traff i skogen en gang. Hun var fortvilet over at hun ikke fant noe spiselig sopp. Da lot jeg henne gå meg meg i noen timer så hun fant rikelig og mer kunnskap. Anonymkode: e319b...73f Ja, spesiell rase...plutselig begynne å dra med seg tilfeldige fremmede over mange timer Anonymkode: aebd3...dfe
AnonymBruker Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, spesiell rase...plutselig begynne å dra med seg tilfeldige fremmede over mange timer Anonymkode: aebd3...dfe Tja. Jeg er ikke som nordmenn flest. Innesluttet og redd alle nye bekjentskaper. Anonymkode: e319b...73f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå