AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Katten kastet opp denne uken noe som lignet en "tapeworm" Den var svær. Like lang som hånden min, og like bred som en sånn pappardelle pasta strip. Den var vid på ene siden, og så smalere på den andre, hvor den hadde en slags sugekopp aktig munn. Og den var levende. Jeg ble så uvel at jeg knapt vet hva jeg skal gjøre av meg. Har knapt orket å spise og katten ligger jo i sofa og i senger osv... Jeg skal til dyrelegen i dag for å hente ormekur til katten. De har vært så travle at de ikke hadde tid til meg. Altså, er dette vanlig da? At dyr går med sånne greier inne i seg? Jeg har jo vist om sånne små marker...men sånne lange svære greier???? Den var jo omtrent like lang som halve halen til katta.... Anonymkode: cece4...479 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august Alle katter som går fritt ute har orm. Man må jevnlig gi kur for å holde det i sjakk. Men trodde det var noe alle som hadde katt var klar over. Har du ikke fulgt opp katten in med ormekurer jevnlig? Eneste måten å ha en katt uten orm på er å holde den inne, som ren innekatt. Anonymkode: 600cd...f9c 3
alli634 Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Alle katter som går fritt ute har orm. Man må jevnlig gi kur for å holde det i sjakk. Men trodde det var noe alle som hadde katt var klar over. Har du ikke fulgt opp katten in med ormekurer jevnlig? Eneste måten å ha en katt uten orm på er å holde den inne, som ren innekatt. Anonymkode: 600cd...f9c Dette er feil og kan føre til resistent orm! Man skal ikke gi ormekur til katter som ikke har symptomer på orm https://www.musti.no/tips/ormekur-pa-katt 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle katter som går fritt ute har orm. Man må jevnlig gi kur for å holde det i sjakk. Men trodde det var noe alle som hadde katt var klar over. Har du ikke fulgt opp katten in med ormekurer jevnlig? Eneste måten å ha en katt uten orm på er å holde den inne, som ren innekatt. Anonymkode: 600cd...f9c Trodde alle nå var klar over at de har gått bort fra dette siden det fører til resistent orm, men så feil kan man ta. Kanskje du heller skal oppdatere deg litt? Anonymkode: 23fbb...d03 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august Ja det er en stund siden sist, men jeg har fulgt med og har ikke sett symptomer. Men ja, nå blir det ormekur. Anonymkode: cece4...479
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august Fungerer nesten som en slankekur å se en slik orm ja 😅🤢 Anonymkode: efcae...798
AnonymBruker Skrevet 22. august #8 Skrevet 22. august Mulig min veterinær er utdatert da… men jeg har fått beskjed om at så lenge de er ute og jager en viss mengde gnagere/fugler skal de ha jevnlig. Min katt er mest inne men noe ute, og når han først er ute er han ram på å ta mus/vonn. Så han får i samråd med legen en kur om våren, en utpå sommeren og en sent på høsten. Og ved tegn på orm selvfølgelig. Anonymkode: 0275a...cc3
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Skrevet 22. august alli634 skrev (8 timer siden): Dette er feil og kan føre til resistent orm! Man skal ikke gi ormekur til katter som ikke har symptomer på orm https://www.musti.no/tips/ormekur-pa-katt AnonymBruker skrev (7 timer siden): Trodde alle nå var klar over at de har gått bort fra dette siden det fører til resistent orm, men så feil kan man ta. Kanskje du heller skal oppdatere deg litt? Anonymkode: 23fbb...d03 Da får du si det til veterinæren min da. For jeg får samme beskjed som anon ...cc3 Så lenge katten min går ute å jager smådyr må det følges med. Så min kures også vår, sommer og høst. Anonymkode: 600cd...f9c 2
Mei88 Skrevet 22. august #10 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Alle katter som går fritt ute har orm. Man må jevnlig gi kur for å holde det i sjakk. Men trodde det var noe alle som hadde katt var klar over. Har du ikke fulgt opp katten in med ormekurer jevnlig? Eneste måten å ha en katt uten orm på er å holde den inne, som ren innekatt. Anonymkode: 600cd...f9c Og de har egentlig orm hele tiden, det bare holdes i sjakk som du sier med kur
AnonymBruker Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mulig min veterinær er utdatert da… men jeg har fått beskjed om at så lenge de er ute og jager en viss mengde gnagere/fugler skal de ha jevnlig. Min katt er mest inne men noe ute, og når han først er ute er han ram på å ta mus/vonn. Så han får i samråd med legen en kur om våren, en utpå sommeren og en sent på høsten. Og ved tegn på orm selvfølgelig. Anonymkode: 0275a...cc3 Dette stemmer og er ihh til regelverket. Anonymkode: 4cc14...c7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå