Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bestilt en pakke. I post appen stod det at den skulle leveres i går. Men den kom ikke. Fikk beskjed at den kom i dag . Fikk ny melding om at de hadde forsøkt å levere den, men jeg var ikke hjemme. 

Må vi sitte hjemme for å vente på å få en pakke levert? Neste gang velger jeg pakkeautomat 😁

Anonymkode: ec340...a76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt.. kommer an på hva man har bestilt og hvordan miljøet er der man bor.. Hvis jeg kan unngå det bestiller jeg til et hentested, enten det er butikk eller pakkeboks. Har opplevd at jeg blir ringt når det blir levert pakke på døra, og det er jo greit om man bor i et miljø som ikke er til å stole på, men så hater jeg å få telefon fra ukjente.. 😆

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Vet ikke helt.. kommer an på hva man har bestilt og hvordan miljøet er der man bor.. Hvis jeg kan unngå det bestiller jeg til et hentested, enten det er butikk eller pakkeboks. Har opplevd at jeg blir ringt når det blir levert pakke på døra, og det er jo greit om man bor i et miljø som ikke er til å stole på, men så hater jeg å få telefon fra ukjente.. 😆

Ingen ringte meg. Vet ikke om de har ringt på døra da. Grunnen til at jeg valgte hjemlevering var at jeg trodde det gikk fortere. Men det gjorde det ikke 🤔

Anonymkode: ec340...a76

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger inn i appen at pakker kan legges igjen utenfor døra. 
Da ringer de aldri, verken på telefon eller dør. 

Men min erfaring er at det går raskere med levering til pakkeboks, enn hjemlevering eller post i butikk. 

Anonymkode: 79380...030

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en pakke du må signere for, kanskje? 

Om det ikke er det, pleier valget være "levere utenfor døren".

Anonymkode: 9152c...4a8

Skrevet

Hva jeg har lært så langt:

Alltid pakkeautomat hvis mulig, dernest utleveringssted. Til adresse kun hvis jeg er 100% sikker på at pakken går i postkassen. Pleide å bruke Posten fremfor Postnord, nå er jeg mer usikker. Posten er ofte treg.

Aldri HeltHjem, hvis det er eneste leveringsmåte dropper jeg kjøpet. Eneste hjemlevering jeg så langt har vært helt komfortabel med er PorterBuddy. Virker bra og du kan se hvor budet er underveis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
spinner skrev (1 minutt siden):

Alltid pakkeautomat hvis mulig, dernest utleveringssted. Til adresse kun hvis jeg er 100% sikker på at pakken går i postkassen. Pleide å bruke Posten fremfor Postnord, nå er jeg mer usikker. Posten er ofte treg.

Aldri HeltHjem, hvis det er eneste leveringsmåte dropper jeg kjøpet. Eneste hjemlevering jeg så langt har vært helt komfortabel med er PorterBuddy. Virker bra og du kan se hvor budet er underveis.

Jeg har lært det motsatte, aldri pakkeautomat hvis jeg kunne velge. Men jeg har foreløpig ikke fått valget. Og det ender som regel med at pakken blir sendt i retur fordi det ikke var plass i boksen, eller fordi jeg ikke fikk åpnet den. Helt hjem har så langt (bank i bordet) alltid levert pakken min helt hjem. Men liker ikke konseptet med at den slenges på dørmatten, foretrekker postkassen hvis det er plass. 

Så min prioritering (igjen hvis jeg faktisk fikk valget)

1) Postkasse
2) Leveringssted
3) Dørmatte
4 Pakkeboks

Anonymkode: 68355...14f

AnonymBruker
Skrevet
spinner skrev (5 minutter siden):

Dette kommer helt an på hvor du bor, og hvor kompetente (eller ikke....) de ulike aktørene er der du bor. 

Helt hjem funker IKKE her vi bor. De er helt ute av stand til å finne huset vårt. 

Postnord funker veldig bra levert på døren. På hentested sliter vi med de som jobber der, som til stadighet roter ting vekk, scanner feil, og til og med har levert ut pakken vår til noen andre.. 

Posten funker fint i pakkeboks - med mindre det er fullt i pakkeboksen, noe det ofte er... Da sender de pakken helt tilbake til Oslo, før den sendes tilbake til vår by og hentested - som nå er samme sted som Postnord, og vi igjen sliter med akkurat de samme toskefolkene.. Levering på dørmatten har fungert utrolig dårlig - de påstår veien er stengt, de kunne ikke levere fordi jeg ikke hadde oppgitt hvilken etasje jeg bodde i (jeg hadde oppgitt at jeg bodde i en enebolig.......), de fant ikke adressen, osv osv. 

Så der må man rett og slett se an de lokale forholdene. 

Anonymkode: 9152c...4a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette vil jeg tro er litt avhengig av hvor du bor… jeg f.eks. har ikke mulighet for helthjem( eller det blir sendt til nærmeste utleveringssted). Det eneste jeg faktisk får på døren er når jeg bestiller fra Lyko… alt annet havner i postkassa ( og jeg har postkassen ca 1 km fra huset) 

Postboks synes jeg fungerer helt topp, men nå ligger postboksen rett ved siden av en post utleveringssted så har det ikke vært plass er den bare blitt levert inn der

Anonymkode: 2514f...9d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Postboks synes jeg fungerer helt topp, men nå ligger postboksen rett ved siden av en post utleveringssted så har det ikke vært plass er den bare blitt levert inn der

Her hos oss blir ting ment for pakkeboks sendt tilbake til sorteringssted hvis det er fullt i boksen, utrolig klønete når vi også har utleveringssted med post i butikk rett ved siden av. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her hos oss blir ting ment for pakkeboks sendt tilbake til sorteringssted hvis det er fullt i boksen, utrolig klønete når vi også har utleveringssted med post i butikk rett ved siden av. 

Æsj, så tungvint da…og ikke minst mye ekstra jobb for posten

jeg bestilte til pakkeboks i fjor høst og fikk beskjed om ved levering om at den var for stor. 2 min senere fikk jeg hente melding på utleveringssted..

AnonymBruker
Skrevet

Velger alltid pakkeboks hvis jeg kan, det er det raskeste alternativet her (og pakkeboksen ligger rett på andre sida av gata, jeg ser den fra stuevinduet liksom). Er det ikke plass sendes pakken til utleveringssted, men det skjer heldigvis ikke så ofte.

Anonymkode: 0eab9...c8a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Posten er så ufattelig bak mål! To ganger har det skjedd at jeg har fått straffegebyr på et minimalt avvik. Sist spurte jeg tilogmed da jeg leverte pakken på post i butikk om den var ok. De sa ja. Nå har jeg fått et for%#a gebyr på nesten 100kr fordi den visstnok var et par cm for stor. Var jo derfor jeg spurte. Da hadde jeg heller bestilt en stor norgespakke og fått sendt mer. Møkkafirma!!!!!! 

Anonymkode: 5d3fc...40f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar alltid levering i butikken. Hvis ikke så pakkeboks. Min datter opplevde at når hun hentet i pakkeboksen så var den tom. Postbudet hadde gjort feil. Så alle pakkene den dagen ble lagt feil i pakkeboksen. Så jeg foretrekker post i butikk her. Da kommer den fra morgenen av. Pakkeboks kommer den sent på dagen. Levering til hjemmet er litt så som så. Spørs hvem som er på jobb den dagen. 

Anonymkode: ae416...0b1

Skrevet

Snakka med ei som jobbar som postbud i Posten og ho sa at pakkeboks er det tryggaste.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Posten er så ufattelig bak mål! To ganger har det skjedd at jeg har fått straffegebyr på et minimalt avvik. Sist spurte jeg tilogmed da jeg leverte pakken på post i butikk om den var ok. De sa ja. Nå har jeg fått et for%#a gebyr på nesten 100kr fordi den visstnok var et par cm for stor. Var jo derfor jeg spurte. Da hadde jeg heller bestilt en stor norgespakke og fått sendt mer. Møkkafirma!!!!!! 

Anonymkode: 5d3fc...40f

Ikke for å forsvare Posen, men dette er ikke deres feil. Dette er medarbeider i butikken som ikke gjorde jobben sin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...