Gå til innhold

HJELP! Brynserum - er det noe som virker!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame på 40 år som er født med "halve øyenbryn" (bildeeksempel på hvordan det sånn ca. ser ut) Det er rett og slett genetisk, for min mor og flere menn i familien har også slike 😑 Dette var skikkelig kjipt som barn og ungdom da jeg ble ertet litt for det.

Som ungdom prøvde jeg å farge brynene i salong, men jeg har rett og slett ikke hår nok på den andre halvdelen, så det fungerte jo naturligvis ikke da. Som ung voksen lærte jeg meg (litt) å sminke det bedre med eyebrow-brush, slik at det på en viss avstand i alle fall ser normalt ut. Og det er slik jeg gjør det den dag i dag.

Jeg har vurdert permanent make-up/tatovering, men endt med å ikke gjøre det. Det virker bare rett og slett for skummelt og jeg har helt angst for at det skal se unaturlig ut.

Men nå har reklame for brynserum dukket opp i feeden min, og det har jeg aldri hørt om. Er det noe som faktisk virker? Virker jo unektelig noe for meg da. Da kunne jeg kanskje påført dette på halve øyebrynet - der jeg ikke har hår - i håp om å få noen? 🤔

https://www.iglow.no/products/iglow-brow-maximizer-brynserum

Noen mer erfaringer? Bortkastede penger?

Anonymkode: fa4b9...88d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble anbefalt castor oil av en brynstekniker. 

Anonymkode: b13c5...a69

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg opplevde at en lærling vokset bort deler av brynet mitt, jeg er over 50 og de vokser ikke akkurat ut igjen så rast, jeg brukte iglow sitt og det fuket, så god forskjell etter 4 uker, og ennå bedre etter 8 uker og etter 12 uker var det som opprinnelig manglet nesten ikke synlig lengre

Anonymkode: 09e32...07b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Minoxidil linn 2%.  Kan misfarge huden, så bruk kun der bryn er/skal være.

Anonymkode: 5f641...a4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bortkastede penger?

Dette!

Anonymkode: 854f4...cc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette!

Alt serum er ikke bortkastet. Jeg har brukt ADIUTRIX vekstserum siden mai-juni. 

Jeg har ikke sett virkning på bryn, men vippene mine har vokst veldig. Men jeg bruker castor oil på bryn som oftest.

Anonymkode: 1ba7d...eba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

men vippene mine har vokst veldig

Men hvor mye hadde vippene vokst uten serum?

Skrevet

Ein kan ikkje gro ut nye hårsekkar, berre forbetra dei ein har frå før

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (1 minutt siden):

Men du kan beholde vekstfasen til håret lenger = lengre vipper 😀

Så derfor fungerer det på vipper og der man allerede har hatt hår som er overbehandlet.

Tror jeg ville vurdert en pen PMU 

Anonymkode: b83bd...f57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minoxidil, fungerer kun så lenge du bruker det (ikke for vipper, kun bryn). Samme som til håret på hodet. Forutsetter at du har hårsekker, som noen skrev. Lovlige serum i Norge vil ikke virke fordi det stoffet som gjør at noen serum virker ikke er lovlig her (kan skade øynene).

Anonymkode: 4b3b9...cb0

AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (7 timer siden):

Ja det gir mening... Men jeg har nok noe inni der. Det er ikke -helt- hårfritt på den andre delen. Bare lite og tynt. Så har noe håp om at noe kan fungere. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Minoxidil, fungerer kun så lenge du bruker det (ikke for vipper, kun bryn). Samme som til håret på hodet. Forutsetter at du har hårsekker, som noen skrev. Lovlige serum i Norge vil ikke virke fordi det stoffet som gjør at noen serum virker ikke er lovlig her (kan skade øynene).

Hm, hvor kjøper man dette da? Kanskje ikke så enkelt dersom det er ulovlig i Norge? 

Anonymkode: fa4b9...88d

AnonymBruker
Skrevet

Om du er født sånn så tror jeg ikke det er mulig å gro ut hår som aldri har vært der. 

Anonymkode: 54243...ecc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Joda, norske serum fungerer - men de utenlandske med prostaglandiner fungerer bedre og de har også økt risiko for bivirkninger

Anonymkode: b83bd...f57

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...