Gå til innhold

Hvorfor velger så mange kjøkkenbenker med bein under?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det i mange boligannonser. Ser det også i oppussingsprogrammer at de skaffer kjøkkenet benker med ben. Jeg forstår ikke, for det ser jo bare uferdig ut? Og smuler og dritt havner under, masse rengjøring. Tomater og annen mat tmtriller under, og leker. Så man må ned på alle fire for å fiske frem.

Why?? 😆

Anonymkode: 43d64...29d

• Liker 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det er bare upraktisk, og jeg skjønner det heller ikke!

Vasker på et kjøkken i ei kantine med slik løsning, og bruker utrolig mye tid på å moppe under alle benker, og vanskelig å komme til også.

Endret av Hanne67
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Og det er jo ikke fint heller.

Anonymkode: ccca9...d00

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alle kjøkken har jo bein. Men noen setter opp sparke kant under så det blir tett. Årsak hvis skapet bare henger på vegg og ikke støtte i forkant vil det etter hvert pga bruken og det vi har i skapp og skuffer gjøre at det heler, evnt løsner fra veggen

Har satt opp en del kjøkken og alle har det fulgt med støtte bein, og alle jeg har satt opp har de valgt sparke kant fremme for å få det tett

Blir jo samme alle som har åpent over skapene. En del skap går ikke helt opp til taket,  så enten må en sette opp plater over eller så vil det legge seg støv og dritt der og

Anonymkode: 23a60...d9f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Med bein kommer man hvertfall under å fiske fram og renholde. Ikke bare skjule støvet bak en kant og la det marinere der. 

Anonymkode: 83e36...091

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skap må helt opp. Men det hadde vært praktisk med åpning under. Selv om man har plater helt ned til gulv så er det fortsatt åpent under der og gud hjelpe meg så mye drit som egentlig havner under der. Prøv å skru bort platen og du kommer til å få sjokk… smuler, støv, sand?! Hvordan det kommer seg under der er ikke godt å si, men det gjør det. 

Anonymkode: 372a9...642

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synest at det ser ut som en barnehage eller typ storkjøkken, pent er det ikke. Litt ukoselig i et vanlig hjem😬

Anonymkode: 46285...abd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jo ben på det ganske nye kjøkkenet mitt. Men, har en list foran som dekker hele høyden. Denne kan plukkes ut så jeg f.eks kan sjekke lekkasjer, bytte filter på vannet til kjøleskapet ++. Jeg vil helst ha et kjøkken hvor man har gode inspeksjonsmuligheter under skapene (helst rundt 10cm åpning), men dekker det igjen med ei list for å gi mer helhetlig inntrykk.

Anonymkode: c95d9...d74

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Med bein kommer man hvertfall under å fiske fram og renholde. Ikke bare skjule støvet bak en kant og la det marinere der. 

Det støvet plager ingen før man fjerner soklene. 

Anonymkode: ce341...ee3

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tenker at en stor ansamling med støv inne i et mindre rom ikke påvirker noen som helst? Jeg trodde ikke det var så enkelt.

Det er jo ikke akkurat lufttett under der, hadde det vært det, hadde det heller ikke kommet støv dit.

Anonymkode: 01c59...784

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjerner sokkelen regelmessig for å rengjøre bak, det kommer utrolig mye støv og smuler under skapene selv om man dekker føttene med en list. 

Anonymkode: fc86f...971

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man har skap som går helt inntil veggen med silikontetting + kant under skapet, så havner ingenting i rommet under der.

Ser ikke problemet med støv m.m.

Anonymkode: 5f515...3ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er jo der og gjør noe med innemiljøet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...