Gå til innhold

Dokumentasjon fra lege ifm skademelding etter ulykke på jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må sende inn dokumentasjon til NAV ifm en ulykke på jobb. Jeg har fått en sammenstilling av fysioterapeuten min allerede. Skal til legen i dag (vikar på fastlegekontoret). Jeg har allerede epikrise fra ortoped. Trenger jeg også journalnotat fra legevakt rett etter ulykken, og besøk hos fastlege ca 1 uke senere i tilegg til ortopeden sin epikrise? Har denne vikaren tilgang til dette? 

Bonus spm: hva skjer etter jeg har gitt NAV dokumentasjon?

Anonymkode: c4ba2...5ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet ikke jeg bakgrunnen for den yrkesskaden din , men når jeg ble skadet på jobb så ordnet min kollega opp for for meg mens jeg var på sykehuset og fikk behandling. 
Han tok kontakt med ledelsen og de skrev rapport i felleskap etter opplysninger de fikk fra de som var rundt meg når det skjedde 

Anonymkode: 80f15...067

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå vet ikke jeg bakgrunnen for den yrkesskaden din , men når jeg ble skadet på jobb så ordnet min kollega opp for for meg mens jeg var på sykehuset og fikk behandling. 
Han tok kontakt med ledelsen og de skrev rapport i felleskap etter opplysninger de fikk fra de som var rundt meg når det skjedde 

Takk for svar. Den delen har arbeidsgiver tatt seg av, skrevet om hendelsen o.l. NAV etterspør nå journalopplysninger rundt skaden fra lege, spesialist osv. Fikk et brev på Digipost om å sende det til de digitalt.

AnonymBruker
Skrevet

Vikarlegen du skal til har full tilgang til din journal på legekontoret. Alt av dokumentasjon du får sender du til NAV, ingen god ide å tilbakeholde noe som helst for de.

Epikirse fra legevakt skal også ligge k din journal på legekontoret, hvis ikke ber du bare om utskrift fra legevakt.

Anonymkode: 627f5...648

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortell legen hva du skal bruke dokumentasjonen til, så bør han/hun vite hva du trenger og ikke trenger.

Anonymkode: 61876...4ec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vikarlegen du skal til har full tilgang til din journal på legekontoret. Alt av dokumentasjon du får sender du til NAV, ingen god ide å tilbakeholde noe som helst for de.

Epikirse fra legevakt skal også ligge k din journal på legekontoret, hvis ikke ber du bare om utskrift fra legevakt.

Takk for svar! Jeg ønsker gi de all informasjon. Da kan jeg sikkert be vikarlegen om å gi meg utskrift av alle epikriser fra og med ulykken skjedde, og sende dette til de. 

Er det noe mer jeg må gjøre etter jeg har sendt inn dette? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fortell legen hva du skal bruke dokumentasjonen til, så bør han/hun vite hva du trenger og ikke trenger.

Anonymkode: 61876...4ec

Det jeg også håper :) Blir alltid litt utrygg når det ikke er min egen fastlege, som jeg har så mye tillit til. Må jo tenke og håpe alle legene der er godt kjent med skademeldinger. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Den delen har arbeidsgiver tatt seg av, skrevet om hendelsen o.l. NAV etterspør nå journalopplysninger rundt skaden fra lege, spesialist osv. Fikk et brev på Digipost om å sende det til de digitalt.

Merkelig . Jeg har ikke fått noen henvendelse fra NAV annet enn jeg fikk beskjed om at jeg hadde fått godkjent skaden min som yrkesskade, og selvfølgelig oppfølging ang sykemeldinger 

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å svare på spørsmålet til sist.

Når NAV har mottatt all dokumentasjon så sendes det til NAV lege som avgjør alvorlighetsgraden og evt råder til f.eks. 20% ufør. Evt en uføregrad vil da igjen kunne brukes overfor forsikringsselskaper og evt erstatningssak.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig . Jeg har ikke fått noen henvendelse fra NAV annet enn jeg fikk beskjed om at jeg hadde fått godkjent skaden min som yrkesskade, og selvfølgelig oppfølging ang sykemeldinger 

Jeg også trodde NAV selv kunne innhente mine journalnotater. Er det lenge siden du hadde din ulykke? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Glemte å svare på spørsmålet til sist.

Når NAV har mottatt all dokumentasjon så sendes det til NAV lege som avgjør alvorlighetsgraden og evt råder til f.eks. 20% ufør. Evt en uføregrad vil da igjen kunne brukes overfor forsikringsselskaper og evt erstatningssak.

Takk for svar! Jeg kan ikke så mye om skademelding, fikk bare beskjed på legevakt om at det må ordnes og antok det var fordi jeg hadde en ganske alvorlig skade og at de bare ville ha det dokumentert at skaden skjedde på jobb 😆

Jeg kan forvente få permanent nedsettelse i funksjon i området som ble skadet. Tenkte ikke på at jeg kan ha krav på erstatning (men det gir jo mening). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg også trodde NAV selv kunne innhente mine journalnotater. Er det lenge siden du hadde din ulykke? 

Det var i begynnelsen av juni. Det høres ut som du hadde en alvorligere skade enn meg , men jeg vet ikke om jeg får varige mén i den hånden ennå. 
Vet bare at det vil ta tid før jeg vet hva det vil ende opp med. 

AnonymBruker
Skrevet

Det var i begynnelsen av juni. Det høres ut som du hadde en alvorligere skade enn meg , men jeg vet ikke om jeg får varige mén i den hånden ennå. 
Vet bare at det vil ta tid før jeg vet hva det vil ende opp med. 

Ønsker deg god bedring og håper du ikke får noen varige konsekvenser av skaden… Det er forferdelig å vente på slikt også. Klem til deg ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nav skal innhente nødvendig informasjon, med mindre det står no annet, men ofte prøver de å lure seg unna. Da slipper de å betale for jobben.

Anonymkode: 3ced7...636

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ønsker deg god bedring og håper du ikke får noen varige konsekvenser av skaden… Det er forferdelig å vente på slikt også. Klem til deg ❤️ 

God bedring til deg og ❤️ Jeg kom til å tenke på en ting , og det er at i min sak så var det nok min feil at jeg skadet meg.  Stress og glemte å skru av en viktig detalj. 
Men hvis du i ditt tilfelle var helt uskyldig og at det var ytre omstendigheter som forårsaket ulykken så kan det være de undersøker ekstra grundig i tilfelle varige mén og et evt erstatningskrav. 
Dette må du i såfall spørre NAV om 

AnonymBruker
Skrevet

Nav kan innhente fra legen din selv, men vet ikke alltid nødvendigvis hvem som er din fastlege. 

Ofte går det også raskere å innhente direkte fra deg. De vil nok bare ha nærmere beskrivelse av skaden.

Anonymkode: 5565f...128

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nav kan innhente fra legen din selv, men vet ikke alltid nødvendigvis hvem som er din fastlege. 

Ofte går det også raskere å innhente direkte fra deg. De vil nok bare ha nærmere beskrivelse av skaden.

Takk for svar. Fikk utskrift av alle lege og fysionotater fra ulykken og til i dag. Har sendt dette digitalt til NAV. Har epikriser fra legevakt, ortopedisk skadeklinikk, nevrolog, fastlege og fysioterapeut. Det er forventet langtrukket forløp av skaden dessverre, med skade på nervene i armen og ut i hånden. Har score på 2 av 5 på kraft i hånden. 

Er det slik at jeg vil få dekket utgiftene ifm skaden? Legebesøk, fatle, bandasjer osv? Det er ikke verdens undergang, men blir jo fort et par tusenlapper på det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nav kan svært enkelt finne ut hvem som er fastlege.

Anonymkode: 3ced7...636

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...