Gjest LoisLane Skrevet 25. mars 2006 #1 Skrevet 25. mars 2006 Hva er det beste måltidet du har spist? For min egen del kommer middagen på vår ett-døgns bryllupsreise høyt opp. Vi spiste her. Men du verden som mat på tur eller en brødskvie ved benken smaker når man er skikkelig sulten!
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2006 #2 Skrevet 25. mars 2006 Det var en påske jeg var på fjellet, og etter å ha gått på ski hele dagen kom vi tilbake til hytta til klubb og duppe som mamman til min daværende kjæreste hadde laget. Det var utrolig godt, og klubb og duppe har etter dette blitt min favorittrett
Arkana Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 Jeg har spist mange gode måltider, men akkurat nå tenker jeg mest på et aldeles nydelig måltid vi hadde på en marokkansk restaurant i Mammas hjemby i Frankrike i fjor sommer. Ubeskrivelig godt.
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2006 #4 Skrevet 26. mars 2006 Vi spiste på bryggen i Bergen, mamma og jeg. Dagen før dåpen jeg skulle være fadder i. Maten var vanvittig god, og det var det siste måltidet jeg fikk i meg på seks uker, ettersom jeg ble syk rett etterpå, så jeg må tilbake dit ja
Gjest piaf Skrevet 26. mars 2006 #5 Skrevet 26. mars 2006 (endret) Jeg elsker lange middager med mange retter, minst 4, ihvertfall, med ost før desserten (eller i Italia: pasta mellom forrett og hovedrett) apéritif først, ulike viner til rettene, godt ferskt brød på bordet og goood tid. Er som regel en påkjenning for kroppen , men absolutt verdt det en gang i blant. Planlegger å få meg ihvertfall et par sånne måltider i løpet av våren. Ellers husker jeg også spesielt tre middager vi laget til gode venner hjemme hos oss selv i løpet av fjoråret, der alt klaffet og alle smattet og sukket fornøyd. Kan ikke måle seg i smak og profesjonalitet med de beste restaurantmåltidene jeg har hatt, selvsagt, men opplevelsen er minst like god. Endret 6. september 2007 av Eurydike
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2006 #6 Skrevet 26. mars 2006 Nær sagt hva som helst, bare jeg får det servert, får god vin til, og jeg slipper å rydde opp etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #7 Skrevet 26. mars 2006 Det er så mange måltider som jeg husker som spesielt gode. Her er noen av de jeg kommer på: - Safranblåskjell og gratinert hummer på Sjøbua i Ålesund. - Ekte satay på gata i Singapore. - Biff på "The Wooden Shoe" i Cape Town. - Sjømatspaellaen jeg fikk i Pisa. - Chillikrabbe på campingtur med familien. Ellers er det mange gode måltider som er blitt nytt!
Gjest synseren Skrevet 26. mars 2006 #8 Skrevet 26. mars 2006 Etter å ha gått opp til Briksdalsbreen i Olden forøvrig en fantastisk naturopplevelse, spiste vi en herlig fiskemiddag etterpå. Glemmer liksom aldri dette måltidet.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #9 Skrevet 26. mars 2006 1. Det første måltidet jeg fikk på sykehuset etter å ha født vårt første barn! Gud hvor godt det smakte! Servert på nydelig Villeroy Boch servise attpåtil! 2. Spiste for tre år siden et uforglemmelig 5 retters måltid på Stattholdergården i Oslo. 3. En rett jeg fikk på en knøttliten "høl i veggen" restaurant i Bangkok. Hadde ingen forventninger, men maten var himmelsk! Kostet ca. 15 kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå