Gå til innhold

Bryr du deg om du sårer eller er frekk med noen her inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ellers spiller det ingen rolle og gjør det med intensjon om det? 

Anonymkode: 78dae...568

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si at jeg bryr meg veldig. Jeg er ikke redd for å si hva jeg mener og jeg står også for mine meninger 😊

Er man på et diskusjonsforum, så bør man tåle at det finnes ulike meninger. Liker man ikke det, så bør man holde seg unna slike steder som dette. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke å såre noen, og er bevisst på å ikke angripe person, men holde meg til saken. Jeg prøver å legge fram mine synspunkter uten å bruke ufint språk, men uenighet må man tåle på et diskusjonsforum  

Anonymkode: 7a045...873

• Liker 8
Skrevet

Nei. De ytterst få gangene jeg skriver noe som kan kalles noe i nærheten av nedsettende, så har vedkommende fortjent det.

• Liker 3
Skrevet

Ja jrg liker ikke såre folk. Jeg sier det jeg mener, men med folkeskikk. Jeg viser ikke en helt skjult side av meg selv her inne og er helt Karen, som jeg merker flere gjør 😂 

Skulle tro at når man skjuler seg bak et tastatur så er ALT greit, både såre, mobbe eller bare angripe.. Syns det sier mye om personen hvordan de er her inne som anonyme.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er sted man ikke bør være om man klarer å bli såret av noe fremmede skriver på nett. 

Anonymkode: 885c0...22b

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Når man blir såret av noen på nett, viser det at man har en veldig lav selvfølelse som må bygges opp. Den jobben er ekstremt viktig i alle arenaer av livet! Så den må ta gjøres snarest mulig. 

Bygge seg en god selvfølelse, og bygge en emosjonell modenhet. Da blir man aldri såret av det fremmede sier om en, fordi en står stødig nok i sin egen verdi. 

Anonymkode: 027dd...0ae

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man blir såret av noen på nett, viser det at man har en veldig lav selvfølelse som må bygges opp. Den jobben er ekstremt viktig i alle arenaer av livet! Så den må ta gjøres snarest mulig. 

Bygge seg en god selvfølelse, og bygge en emosjonell modenhet. Da blir man aldri såret av det fremmede sier om en, fordi en står stødig nok i sin egen verdi. 

Anonymkode: 027dd...0ae

For noe sludder og vås! Det er den innstillingen der som gjør at det trolles og herjes på nettet. Selvfølgelig blir folk såret. Du er et menneske bak tastaturet, ikke en gremlin.

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg svarer "frekt" så er det kun fordi det jeg svarer på var frekt, og da tenker jeg litt at den som vil være med på leken må tåle steken.

Om jeg skriver som jeg stort sett gjør og svarer med min ærlige mening om en sak, så gjør jeg det på en ganske nøytral måte, så da må det være innholdet som sårer, og det er som regel ikke veldig drastiske meninger jeg ytrer. Da tenker jeg personen må være veldig sensitiv og burde revurdere om det er fornuftig å be om råd på nettfora. 

Så nei, jeg "bryr meg" ikke egentlig? Litt ansvar må hver enkelt nesten ta for seg selv og sine egne reaksjoner.

Anonymkode: 8e2d4...cb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke å såre noen, men kan godt hende jeg har gjort det uten å mene det. For det meste ønsker jeg å støtte og  å oppmuntre og å hjelpe, men noen ganger klarer jeg ikke å la være å være litt morsom / «morsom». Prøver å ikke være slem.

Anonymkode: 03f36...239

AnonymBruker
Skrevet
cecily skrev (1 time siden):

For noe sludder og vås! Det er den innstillingen der som gjør at det trolles og herjes på nettet. Selvfølgelig blir folk såret. Du er et menneske bak tastaturet, ikke en gremlin.

Jeg har aldri blitt såret her inne. Eller grubler over diskusjoner her når jeg ikke er på. Forstår ikke at det er så normalt? Det er fremmede mennesker bak en skjerm... de har ingen påvirkningskraft på meg, det blir bare for dumt. 

Husker en gang noe irriterte meg, og kom tilbake til meg et-par ganger gjennom dagen. Da droppet jeg bare tråden fullstendig, og også forumet en periode. For det er ikke sunt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver aldri på det, men fakta blir ofte tolket som angrep av enkelte.

Anonymkode: 4b5b2...399

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (7 timer siden):

Kan ikke si at jeg bryr meg veldig. Jeg er ikke redd for å si hva jeg mener og jeg står også for mine meninger 😊

Er man på et diskusjonsforum, så bør man tåle at det finnes ulike meninger. Liker man ikke det, så bør man holde seg unna slike steder som dette. 

Det er jo forskjell på å være frekk og å si hva en mener. En kan fint si hva en mener uten å komme med stygge stikk.... 

Anonymkode: caf83...300

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, tror ikke jeg bryr meg noe særlig om det. Tror ikke folk blir såret av mine kommentarer. Om jeg skriver noe frekt er det som regel et tilsvar til en tilsynelatende arrogant person, så tviler at det går til hjertet på noen. 

Anonymkode: 5f578...a0c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg, ja. Veldig.

Jeg holder meg saklig uten å sjikanere folk. Du vet aldri hvem du diskuterer med, og det er alltid en muighet for at det er en veldig sårbar person som i verste fall kan ende i selvmordsstatistikken på grunn av et par stygge kommentarer her på KG. Det er ofte jeg tenker at "den personen er en idiot", men jeg skriver aldri det. Enten svarer jeg saklig og ryddig, eller jeg lar være å svare.

Jeg synes mange svar på innlegg her på KG er veldig vonde å lese. Det skrives så mye vondt, stygt og sårende til folk at det nesten er vanskelig å fatte at folk kan være så hensynsløse, respektløse og slemme med hverandre. Enkelte tråder må jeg bare forlate. Jeg orker ikke å lese, rett og slett. 

Anonymkode: 9fe5f...8c0

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke inn for å såre folk, men jeg tør å være totalt uenig og si min mening. Om vedkommende da er såret får være deres problem.

Jeg duller ikke, så om folk ikke tåler min ærlige tilbakemelding så bør de heller ikke spørre eller legge frem sin sak for meg.

Anonymkode: 487ed...34a

AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Det er fullt mulig å si sin mening og diskutere uten å være ufin, frekk, nedlatende, bruke hersketeknikker, være hånlig, gå til angrep, osv. 

Det er så utrolig utrivelig her inne til tider, med folk som spyr ut edder og galle. 

Jeg oppfører meg likt på nett som jeg gjør IRL. Ville jeg ikke sagt noe ansikt til ansikt, gjør jeg det heller ikke her. 

Jeg kan helt fint diskutere, men jeg anstrenger meg like mye for å gjøre det på en ok måte her, som ved fysisk tilstedeværelse. 

Anonymkode: a1c6b...6ef

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier det jeg mener, men aldri med stygge kommentarer! Hvis en person ligger ut et "problem", og det hagler med kommentarer som; "dette er garantert tull", og "dette har du liksom ikke tenkt på før", "tror det er du som er problemet jeg", "Mannen din skal være glad om det er DU går fra ham", "hvorfor ble du sammen med en idiot", "herregud, det er jo din feil at svigerdatter har problemer, når du ikke har klart å gjøre en bedre jobb med sønnen din" osv. Jeg klarer fint å si hva jeg mener uten å snakke på denne måten. Blir kvalm av folk som ikke bryr seg om andre enn seg selv! 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker det er sted man ikke bør være om man klarer å bli såret av noe fremmede skriver på nett. 

Mener du at man ikke skal kunne ta opp et problem, hvis en ikke ønsker frekke kommentarer tilbake? Synes det er en trist holdning :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...