Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kompis er en eks. Vi var ikke sammen så lenge (ca 6 mnd), men han er verdens snilleste og vi bevarte kontakten etter bruddet. Jeg ser på han som min kanskje aller beste og nærmeste venn. 

Siden vi begge var single etter bruddet, hadde vi noen ganger sex. Men det var vennskap, ikke sex, som var viktigst. Vi har selvfølgelig ikke hatt sex etter at jeg ble sammen med kjæresten (men ikke så lenge før).

Da jeg møtte kjæresten, fortalte jeg om min kompis og at vi hadde vært kjærester, men at vi hadde vært gode venner etter bruddet. 

Nå har kjæresten fått vite om sexen, mener at vi var det han kaller Friends with benefits, han ble skikkelig sint og mener jeg har skjult dette for han og mener jeg skal bryte kontakten med kompisen. 

Kjæresten og kompisen har aldri møttes og jeg tenker at om de møtes, vil dette kanskje løse seg. Men kjæresten er helt låst og vil ikke møte han - men krever at jeg bryter kontakten. 

Hvem er urimelig og hvordan kan vi løse dette? 

Anonymkode: c3642...378

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brøt med min beste venn som var min eks for ekstremt mange år siden fordi kjæresten min ikke klarte det lenger.

Kjæresten min var vennen min da eksen og jeg var sammen så han så oss sammen den gangen, og han var forelsket i meg da. Så det er kanskje litt annerledes. Eksen og jeg hadde aldri sex etter bruddet.

Men jeg valgte kjæresten fordi vi satser alt på hverandre. Og fordi han hadde gjort det samme for meg. Snakket med eksen om det, som forstod det godt. Så det var et ok "siste" brudd.

Anonymkode: 12cca...fdd

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du bare har snudd problemstillingen som er i en annen tråd.

Jeg tenker at du valgte å ha din eks/kompis som fuck friend inntil helt nylig. 

Da kan du ikke forvente at ny kjæreste skal være komfortabel med at du fortsetter å ha kontakt med denne "vennen"/eksen/elskeren din.

Anonymkode: aff6a...840

• Liker 23
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste fikk tidlig beskjed om at enten så går venninna som han har hatt sex med eller så går jeg, det var ikke akseptabelt for meg at hun skulle være med i bildet. Han hadde heller ikke fortalt om alt de gjorde i starten og det gjorde meg egentlig bare enda mer usikker på relasjon deres når det kom frem. 
Så jeg forstår veldig godt din kjæreste og særlig siden ikke kortene kom på bordet med engang, det fremstår egentlig bare som du har vært uærlig. 

Anonymkode: 4cb8a...5fd

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er urimelig, å holde kontakten med den historikken må være det verste jeg har hørt! 

Løsningen er å først fortelle eksen at du nå kutter ham ut pga respekt for kjæresten din og at dere heller ikke skal være på hverandres sosiale media.

Anonymkode: e1526...b22

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg synes ikke kjæresten din har noen rett til å være sint for sex du har hatt før dere ble sammen.

Jeg har forståelse for at kjæresten din synes det er vanskelig, det er tross alt tidlig i forholdet, men personlig hadde jeg aldri bedt partner avslutte et vennskap for å gjøre meg mer trygg og komfortabel. Om vennskapet med eksen hadde gjort meg så ukomfortabel, så hadde jeg heller avsluttet forholdet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (5 minutter siden):

Jeg synes ikke kjæresten din har noen rett til å være sint for sex du har hatt før dere ble sammen.

Jeg har forståelse for at kjæresten din synes det er vanskelig, det er tross alt tidlig i forholdet, men personlig hadde jeg aldri bedt partner avslutte et vennskap for å gjøre meg mer trygg og komfortabel. Om vennskapet med eksen hadde gjort meg så ukomfortabel, så hadde jeg heller avsluttet forholdet.

Han er ikke sint fordi jeg har hatt sex, men fordi han mener jeg har løyet til han ved å presentere kompisen som en venn. 

Han er veldig steil på at man har ikke sex med venner og at jeg burde fortalt om at jeg også hadde sex med kompisen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt for at man skal få ha venner, av motsatt kjønn. Men hadde ikke likt det, om det var noen de nylig hadde hatt sex med.

Anonymkode: b6500...ba0

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han er ikke sint fordi jeg har hatt sex, men fordi han mener jeg har løyet til han ved å presentere kompisen som en venn. 

Han er veldig steil på at man har ikke sex med venner og at jeg burde fortalt om at jeg også hadde sex med kompisen. 

Mange vil sikkert være enig med han i det. Personlig har jeg ingen interesse av hvem kona har hatt sex med før meg, også om det er en av hennes venner, så lenge det er fortid.

Men vi har vært sammen lenge og jeg stoler 110% på henne, det er nok mer komplisert om forholdet er ferskt. Du må nesten vurdere selv om det er verdt å skrote vennskapet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min kompis er en eks. Vi var ikke sammen så lenge (ca 6 mnd), men han er verdens snilleste og vi bevarte kontakten etter bruddet. Jeg ser på han som min kanskje aller beste og nærmeste venn. 

Siden vi begge var single etter bruddet, hadde vi noen ganger sex. Men det var vennskap, ikke sex, som var viktigst. Vi har selvfølgelig ikke hatt sex etter at jeg ble sammen med kjæresten (men ikke så lenge før).

Da jeg møtte kjæresten, fortalte jeg om min kompis og at vi hadde vært kjærester, men at vi hadde vært gode venner etter bruddet. 

Nå har kjæresten fått vite om sexen, mener at vi var det han kaller Friends with benefits, han ble skikkelig sint og mener jeg har skjult dette for han og mener jeg skal bryte kontakten med kompisen. 

Kjæresten og kompisen har aldri møttes og jeg tenker at om de møtes, vil dette kanskje løse seg. Men kjæresten er helt låst og vil ikke møte han - men krever at jeg bryter kontakten. 

Bare nei,de skal  ikke møtes. Vær så snill på vegme av oss som.har faktisk venner av det motsatte kjønn. Man ligher ikke med venner, da er man mer enn venner. Jeg vi får pes fordi nprm kaller det kun venn, og ligger med dem.   Ikke gjør det.

Snu dette litt på hodet, ville du akseptert en såkalt venn av din partner som er både ex og en ff venn? Å tenke at du skal beholde begge her, mår han er mer enn en  venn og har vært det, er litt for mye forlangt. 

Så ingen tvil, her det det du som er urimelig.  Både jeg og min mann har venner av motsatt kjønn, og vi ligger ikke med dem, har aldri gjort heller

Anonymkode: 28a53...a5e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man er virkelig ikke «kun venner» om man har ligget sammen. Sånn er det bare. Min eks hadde ei nær venninne jeg fant ut at han hadde hatt en del sex med før han ble sammen med meg. Viste seg etter hvert at han også hadde en del sex med henne sammen med meg. Kommer aldri akseptere og finne meg i igjen, det handler uansett om å respektere partnerens grenser. 

Anonymkode: b722f...001

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hadde ikke vært fornøyd om det var typen  som holdt på sånn så hadde ikke gjort det selv. Rett før og, den er lei!

Anonymkode: ce419...3a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner kjæresten din sjukt godt of tenker ikke han er spesielt unormalt eller usunt sjalu. Jeg hadde aldri i verden følt meg komfortabel med at typen skulle opprettholdt kontakt med en eksdame som kalles "venn" men som han har ligget med her og der etter bruddet bare sånn læll. Det er noen grenser som da er utvisket der. Dere har jo helt reelt sett vært FWB, det er ikke bare han trekker ut av løse luften. Det er generelt sett ikke vanlig for folk flest å ha casual sex med vennene sine.

Anonymkode: fb06a...e55

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjipt, men det er litt usømmelig å holde kontakt med noen man har hatt den typen relasjon til når du har ny type. Sånn er livet! Gresset gror der du vanner det, du er på ingen måte avhengig av å ha denne kompisen i livet for å ha det bra. 

Anonymkode: d1b79...f40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig positiv til å ha venner at motsatt kjønn. Jeg er veldig positiv til å være venn med eksen. 

Men de to eksene jeg fortsatt har kontakt med, så var jeg ferdig i det bruddet var ett faktum. Det var aldri en sjanse for å skulle ligge med de. Vi klarte beholde ett vennskap fordi vi var enige om at det ikke var noe mer der. 
Fortsetter man ligge med de, så sier man jo rett ut at det fortsatt er noe mellom dere, og at det er en spenning/lyst der. 

Anonymkode: e5741...376

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Venner er viktig, helt klart men vennen din vil en dag får seg kjæreste og hva om hun ber han velge bort deg og du har valgt bort en potensiell bra mann for å beholde vennskapet? 

Anonymkode: 9f6d6...357

AnonymBruker
Skrevet

Aldri la kjærester bestemme slikt. 

Anonymkode: 64484...330

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytt til en mer chill kjæreste. 

Anonymkode: 45ac6...459

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du valgte å ha sex med din eks flere ganger?? Kjæresten din har jo rett. Dere var pulevenner.  Selvfølgelig er det noe annet enn bare en eks man aldri kunne tenke seg ligge med igjen!? Jeg hadde krevd det samme. 

Anonymkode: 72649...dfb

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jeg får vondt i hodet av sånne jenter/damer som deg. Null sosiale antenner, max score på naiv entitlement.  

Jeg ville droppet deg som en sur klut og funnet meg en som er litt mer ryddig. 

Nei - man er ikke "venner" med ekskjæresten når man innleder nytt forhold.  Damer som omgir seg med "guttevenner" - særlig de man har pult litt med er bad news. Forhold med sånne damer varer aldri.  

Anonymkode: 5cb11...b2d

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...