AnonymBruker Skrevet 21. august #1 Skrevet 21. august Har barn med en mann som kun har samvær med 1 av 3 barn. far endrer hele tiden regler for samvær. Jeg må ofte melde far for å avtale samvær, noen gang sier han ja, noen gang sier han nei, noen gang avlyser han i site liten å ofte leverer han barnet mye tidligere enn planlagt, å da setter han gjerne barnet på trappa hos besteforeldrene, uten å høre om jeg er hjemme å kan møte barnet. Han etterspør sammarbeid, men nekter å sammarbeide. Nå har han søkt reduksjon i barnetrygd for han ikke klarer å holde på en jobb, så far betaler nå 1000kr i mnd for 3 barn, han mener han betaler for barna så all aktivitet som koster må gjøres på mine helger, eller så må jeg vipse, han tar ingen turneringer for de koster penger, å alt utstyr å klær må jeg holde, samtidig krever han at jeg sender med barnet alt barnet trenger av spill osv for en helg, mener han at han må ha noe utstyr for de har planer, så må jeg kjøpe det inn, for han betaler bidrag å skal dekke slike ting. Vurderer å slutte å sende klær å utstyr med barnet, men vet at barnet blir lidende, så sitter egentlig her å tenker at jeg sender en melding, der jeg sier at han ikke bidrar på noen punkt økonomisk, å bør derfor stå for klær å utstyr når han har barnet, å ikke forvente at jeg gjør dette, videre vurderer jeg at barnet bør komme hjem om far ikke vil ta utgiftene med en helgeturnering når dette faller på far sin helg, jeg har ikke mye penger, å kan ikke huske sist jeg brukte noe på meg selv, menst far som ikke jobber, dette året har kjøpt seg bunad, kano, supboard osv. noen kan lyve å ikke bry seg Anonymkode: 58b0f...5d5
AnonymBruker Skrevet 21. august #2 Skrevet 21. august Dessverre så må du godta at far gjør som han vil med samvær. Jeg har vært igjennom det. Jeg sendte med alt av klær til far. Spurte ham om han iallfall kunne kjøpe noen sokker og undertøy som kunne være hos ham. Skjedde ikke. Jeg sendte ikke med leker til ungene. Det måtte han fikse selv. Nå ble det sånn av presanger som ungene fikk fra hans familie ble hos ham. Noe jeg syntes var helt greit. Hva med å ta barnebidraget gjennom nav? Da er du iallfall sikret minstebidrag uansett. Ikke undertegn på noe påstått samvær. Dokumenter alle endringer, avlysninger og krav han kommer med. Det beste er om du tar all dialog på meldinger/mail. Her valgte far å ikke jobbe de fleste årene. Han ventet til den yngste var ferdig med videregående før han gikk tilbake til jobb. Jeg betalte alt med ungene, inkl. konfirmasjoner, briller og tannregulering. Anonymkode: ff0b9...eb6 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august Hadde bare dritt i far og ikke mast om samvær. La han seile sin egen sjø. Anonymkode: 003c8...0fa
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august Du kan fint be om faste rammer på samværet, også må far forholde seg til det. Han alene kan ikke diktere hvor og når samvær skal være. Barnbidaget tar du alltid via nav, både utregning og innkreving. Alltid! Til samvær sender du nødvendig klær, som du skal. Men that’s it. Anonymkode: 3ec7d...c6b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå