AnonymBruker Skrevet 23. august #41 Skrevet 23. august Ikke nå lengere, hun ville bli han igjen. Veldig tragisk hvordan det var null oppfølging. Anonymkode: d957a...8fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #42 Skrevet 24. august Vet om to, men kjwnner dem ikke godt. En mannlig kollega sendte ut en mail til alle og sa at han skulle ha en litt lang juleferie for å gjøre noen endringer i livet sitt, og ville komme på jobb som Caroline etter nyttår. Fin måte å gjøre det på, synes jeg. Dett er en person som kler godt å være kvinne og det er ikke veldig åpenbart at hun er født som mann. Hun ser ikke ut som en dragartist men som en moden kvinne. Hun har senere fortalt at hun merket tydelig endring i hvordan hun ble behandlet som kvinne ifht som mann i samfunnet og i møter med nye mennesker (som aldri har møtt henne som mann). Tilogmed i skriftlig kommunikasjon, som i e-mail, der mottaker umulig kan vite at hun er trans, merker hun stor forskjell. Hun har en spesialiststilling og har jo samme kompetanse som før, men det virker som om hun har mistet den faglige tyngden hun tok for gitt før. Hun opplever at hun må kjempe mer for å bli hørt. Blir oftere oversett og forbigått, og hennes innspill blir ikke tatt seriøst. F.eks. når hun kommer med faglige råd innenfor hennes spesialfelt, henvender folk seg ofte til en mann etterpå for å få bekreftet at det er et godt råd. Hun blir rett og slett behandlet som en kvinne... Anonymkode: aca82...3db 5 1
Gangerolv Skrevet mandag kl. 01:29 #43 Skrevet mandag kl. 01:29 AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 16.15): Vet om to, men kjwnner dem ikke godt. En mannlig kollega sendte ut en mail til alle og sa at han skulle ha en litt lang juleferie for å gjøre noen endringer i livet sitt, og ville komme på jobb som Caroline etter nyttår. Fin måte å gjøre det på, synes jeg. Dett er en person som kler godt å være kvinne og det er ikke veldig åpenbart at hun er født som mann. Hun ser ikke ut som en dragartist men som en moden kvinne. Hun har senere fortalt at hun merket tydelig endring i hvordan hun ble behandlet som kvinne ifht som mann i samfunnet og i møter med nye mennesker (som aldri har møtt henne som mann). Tilogmed i skriftlig kommunikasjon, som i e-mail, der mottaker umulig kan vite at hun er trans, merker hun stor forskjell. Hun har en spesialiststilling og har jo samme kompetanse som før, men det virker som om hun har mistet den faglige tyngden hun tok for gitt før. Hun opplever at hun må kjempe mer for å bli hørt. Blir oftere oversett og forbigått, og hennes innspill blir ikke tatt seriøst. F.eks. når hun kommer med faglige råd innenfor hennes spesialfelt, henvender folk seg ofte til en mann etterpå for å få bekreftet at det er et godt råd. Hun blir rett og slett behandlet som en kvinne... Anonymkode: aca82...3db Ja slik har jeg det og 😢 er kvinne nå og merker at jeg ikke blir hørt like godt som før. Men det verste er at noen menn tror de har rett til å ha sex med meg siden de vet jeg har gått fra mann til kvinne. Tror de virkelig at jeg gjorde det kun for å ha sex med menn ??? Jeg vil bare være en normal kvinne og selv om interessen for menn har økt, er jeg ikke blitt helt gal etter mannfolk 😌 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:07 #44 Skrevet mandag kl. 05:07 Ja jeg kjenner to, der den ene har kun fått hormonbehandling og ikke kjønnskorrigerende operasjoner, men er juridisk kvinne og har skiftet til kvinnenavn. Den andre identifiserer seg som kvinne og venter på hormonbehandling. Bruker et kvinnelig navn, men kan ikke juridisk kalle seg kvinne enda. Anonymkode: 44364...73e
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #45 Skrevet 13 timer siden Det dreier seg vel om godt under en promille av befolkningen. Men mange av dem (særlig de bilogiske mennene) er drama queens med et kolossalt behov for oppmersomhet. Hvis man bare registrerer dramaet og støyen kan man jo få inntrykk av de utgjør halve befolkningen. Anonymkode: b1a00...8a0
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #46 Skrevet 13 timer siden Ja. Har en ikke-binær venn, blitt mindre fordomsfull og mer opplyst etter å ha blitt kjent med denne flotte personen. Det har alltid eksistert, men ikke vært like synlig i samfunnet som i disse dager. Lest mye om temaet pga vedkommende da jeg er åpen for kunnskap og perspektiver. Jobber fortsatt med å venne meg til betegnelsen hen. Anonymkode: 4bcca...bfa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå