AnonymBruker Skrevet 21. august #1 Skrevet 21. august Jeg kjenner ingen. Jeg vet om noen, og har møtt noen og har hørt fra venner og kollegaer at de er nær noen som føler de er født i feil kropp. Men jeg har ingen nære. Hvorfor er dette noe som skal diskuteres side opp og ned på et forum? Jeg forstår det bare ikke. Hvorfor har dette temaet blitt mer populært enn politiske diskusjoner som treffer absolutt alle; helse, arbeidsliv og velferd, miljø, skatt, offentlige bevilgninger, offentlig sløsing, klima og miljø f.eks Selv tenker jeg bare you do you, det påvirker ikke meg. Jeg går ikke i Pride tog, jeg er ikke engasjert i "transsaken" fordi den er så marginal. Om noe så bare er jeg for at folk skal få lov å leve som de vil uten at jeg bryr meg. Og tenker helt oppriktig at folk blir litt manipulert inn i dette av media og internasjonale politikere og kommentatorer som ser på dette som en perfekt avsporing som tar vekk fokuset fra at de ikke kjemper for å gjøre livet DITT bedre. Liten agenda i norsk politikk heldigvis selv om mange her sikkert ønsket at det folkevalgte skulle bruke mer tid på å diskutere det. Why? Anonymkode: bf7fe...ba0 6 5
AnonymBruker Skrevet 21. august #2 Skrevet 21. august Det er en avsporing fra faktiske problemer. Mindre enn 1 % av befolkningen er trans. Hvilket kjønn noen identifiserer seg med har ingen påvirkning på andres liv. Anonymkode: 41ba1...7d7 11 8
AnonymBruker Skrevet 21. august #3 Skrevet 21. august Vet om minst 9 stk, synes det er drøyt mange. Alle sammen litt maskuline jenter opprinnelig. Det er ikke plass til guttejenter lenger, de tror de er trans hele gjengen. Anonymkode: 24714...6af 12 1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 21. august #4 Skrevet 21. august Kjenner færre enn ti. Alle er såkalt «passing», så jeg hadde ikke visst om at de har skiftet kjønn, hvis det ikke var for at vi har bodd i samme by. Små steder har en kollektiv elefanthukommelse. Mange av dem identifiserer seg som det kjønnet de føler seg som. Flere av de er ikke åpne om at de har hatt et annet biologisk kjønn. Noen velger å være åpne, i håp om å hjelpe andre, fordi de selv savnet forbilder/rollemodeller da de vokste opp. Ære være dem for åpenheten, for det har hatt og har sin pris. 💔
AnonymBruker Skrevet 21. august #6 Skrevet 21. august VetAlt skrev (22 minutter siden): Kjenner kun kvinner og menn jeg. De fleste transpersoner er kvinner og menn. Du svarer ikke på spørsmålet. Anonymkode: 41ba1...7d7 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #7 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner ingen. Jeg vet om noen, og har møtt noen og har hørt fra venner og kollegaer at de er nær noen som føler de er født i feil kropp. Men jeg har ingen nære. Hvorfor er dette noe som skal diskuteres side opp og ned på et forum? Jeg forstår det bare ikke. Hvorfor har dette temaet blitt mer populært enn politiske diskusjoner som treffer absolutt alle; helse, arbeidsliv og velferd, miljø, skatt, offentlige bevilgninger, offentlig sløsing, klima og miljø f.eks Selv tenker jeg bare you do you, det påvirker ikke meg. Jeg går ikke i Pride tog, jeg er ikke engasjert i "transsaken" fordi den er så marginal. Om noe så bare er jeg for at folk skal få lov å leve som de vil uten at jeg bryr meg. Og tenker helt oppriktig at folk blir litt manipulert inn i dette av media og internasjonale politikere og kommentatorer som ser på dette som en perfekt avsporing som tar vekk fokuset fra at de ikke kjemper for å gjøre livet DITT bedre. Liten agenda i norsk politikk heldigvis selv om mange her sikkert ønsket at det folkevalgte skulle bruke mer tid på å diskutere det. Why? Anonymkode: bf7fe...ba0 Fordi historien har vist at det er lett å samle mennesker rundt noe felles å hate, dessverre. Jeg kjenner én. En av mine beste kompiser kom ut som ikke-binær for noen år siden. Han hadde visst det nesten hele sitt liv, men det tok han 40 år før han turte å fortelle det til noen. Og det skjønner jeg godt. Om noe har det styrket vennskapet vårt, jeg har stor respekt for hvor vanskelig dette har vært for han og nå er han såpass komfortabel med det at han kan møte meg som kvinne også. Dette er bare et problem fordi noen har valgt å gjøre det til et problem. Anonymkode: 65b4d...030 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #8 Skrevet 21. august Ja, min datters samboer sto frem som transperson i fjor. Det var veldig overraskende, men egentlig ikke aå dramatisk. Fremdeles den samme fine personen, og de er lykkelige sammen. Jeg synes også det blir veldig stort fokus på det, spesielt i anti-leiren. Skulle tro militante transpersoner sto klare til å indoktrinere barna våre og ta over verden, liksom. Fullstendig overdrevet. Live and let live! Anonymkode: a62de...c6d 6 3
tussi84 Skrevet 21. august #9 Skrevet 21. august En i familien er født i feil kjønn. Vil være mann men ble født jente. Har også en venn som føler seg som en mann selv om født kvinne. Prøver å støtte dem så godt det lar seg gjøre, selv om jeg ikke helt klarer å sette meg inn i følelsen av født i feil kropp. Jeg tenker at folk får være det dem føler for, også behandler jeg dem som det kjønnet de sier at dem er. Jeg kaller derfor familie medlemmet mitt og vennen min for hans mannlige navn eller sier han. Ikke binær/ikke definere seg som noe kjønn skjønner jeg derimot ingenting av. Det er to kjønn. Mann eller dame. Hva du er defineres enten av kjønnsorgan eller hva du føler deg som. Politisk sett gir jeg ganske f i dette teamet derimot. Det er andre saker jeg er mer interessert i som helse og omsorg, barn og ungdom, innvandring, og lov/straff. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #10 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg synes også det blir veldig stort fokus på det, spesielt i anti-leiren. Skulle tro militante transpersoner sto klare til å indoktrinere barna våre og ta over verden, liksom. Fullstendig overdrevet. Live and let live! Anonymkode: a62de...c6d Deler av transmiljøet har jo vært veldig lite hensynsfulle for andres synspunkter, og det har kanskje ikke vært så lurt. Anonymkode: 933e4...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Deler av transmiljøet har jo vært veldig lite hensynsfulle for andres synspunkter, og det har kanskje ikke vært så lurt. Anonymkode: 933e4...c6d Hva sikter du til? Noen spesielle konfrontasjonslinjer jeg ikke har fått med meg? Kan ikke si jeg har sett noe særlig trans-evangelisering, men det betyr ikke at det ikke har skjedd- kanskje jeg ikke har sett det fordi jeg ikke har fulgt de debattene. Men generelt synes jeg jo saker om kjønn og identitet er litt skjevtdelt fra starten av: en gruppe hevder sin rett til å være xyz, og den andre mener det er feil og skadelig. Det er sjelden jeg har sett første gruppe hevde at alle andre også bør være xyz. Hvis noen vil bestemme over andres liv har det jo som oftest vært majoriteten som mener at deres måte å leve på er den "riktige" og at andre må tilpasse seg det. Anonymkode: a62de...c6d 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august Minst 5 % av menn er transe i en eller annen form, det kan vere bare at dem liker strømper eller BH og andre dameting. Mesteparten holder dette for seg selv av flere grunner, det kan vere ektefelle, barn og ikke minst samfunnet sitt avsky for dem. Jeg skifter til dametøy hjemme mye av tiden, og ute når jeg er på ferie, har så femi kropp at jeg går for å vere dame. Flere har sett menn som dame ute på byen, men der er flere som meg som dere ikke ser er det. Jeg kjenner og vet om 5 menn som transer og 3 damer som kler seg som menn. Hvorfor er det inn for damer og vere transe, men ikke for menn? Jeg feirer ikke Pride Anonymkode: 66b8d...333 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #13 Skrevet 22. august Jeg kjenner kun en som lever som kvinne og som har gjort det i 20+ år. Ellers kjenner jeg mange som har identifisert seg som trans i noen måneder eller år, men som ikke lenger gjør det. Jeg kjenner også ganske mange barn (10-15 år) som identifiserer seg som trans. Om det varer er jo umulig å vite, men tviler på det gjør det for alle. Disse barna kjenner jeg ganske overfladisk via barn i min familie. Anonymkode: d289d...2d6 1
linsejesus Skrevet 22. august #14 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, min datters samboer sto frem som transperson i fjor. Det var veldig overraskende, men egentlig ikke aå dramatisk. Fremdeles den samme fine personen, og de er lykkelige sammen. Jeg synes også det blir veldig stort fokus på det, spesielt i anti-leiren. Skulle tro militante transpersoner sto klare til å indoktrinere barna våre og ta over verden, liksom. Fullstendig overdrevet. Live and let live! Anonymkode: a62de...c6d Jeg er enig i at "problemene" rundt transpersoner er forsvinnende små her i landet, og det handler nok mye om at mange forskjellige trender, meninger, tilstander og ideologier blandes sammen. Og der er du muligens selv litt skyldig når du bruker et begrep som "anti-leiren." Hvem er det? Er det de som synes Pride-toget er litt over the top, er det de som fastholder at det finnes kun to kjønn, er det feminister som frykter for tilbakeslag for kvinners rettigheter, er det foreldre som er redd for at barn skal bli usikre av å høre for mye om kjønnsidentiteter? Havner jeg i "anti-leiren" hvis jeg sier at kjønn er medfødt og uforanderlig? Vi setter hverandre fort i båser. På samme måte som du kanskje grupperer mange forskjellige mennesker i én gruppe skjer selvsagt det samme motsatt vei også. Det virker som om mange ikke ser forskjell på transvestitter, folk som liker å leke med kjønnsroller, transpersoner, ikke-binære, homofile og mannlige overgripere som kler seg som kvinner for å få tilgang til damegarderoben eller jukser i kvinneidrett. Og det hele blir selvsagt godt hjulpet av algoritmene og tabloidene som slår alle skandaler stort opp selv om det ikke angår så mange.
AnonymBruker Skrevet 22. august #15 Skrevet 22. august Nei, ingen. Aldri hørt om. Men hadde ikke rynket på nesen av det om noen kom ut. Samma faen for meg. Anonymkode: 25ecd...ba7 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #17 Skrevet 22. august Jeg har en kollega som er trans. Men det er eneste personen jeg har møtt som er det, og jeg bor i en "storby" og har passert 40... Jeg anser hele dette voldsomme fokuset som en motegreie. Det er PK og in og trendy å ha masse meninger om det. Det går nok over. Det er fint at stigma blir brutt ned, og at man jobber for toleranse. Men jeg synes faktisk det går en grense når barnehagebarn ikke lenger skal være gutter og jenter, og at man omtrent oppfører seg som at det å være trans er like vanlig som å ikke være det. Anonymkode: 527e2...506 3
Fighter83 Skrevet 22. august #18 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kjenner ingen. Jeg vet om noen, og har møtt noen og har hørt fra venner og kollegaer at de er nær noen som føler de er født i feil kropp. Men jeg har ingen nære. Hvorfor er dette noe som skal diskuteres side opp og ned på et forum? Jeg forstår det bare ikke. Hvorfor har dette temaet blitt mer populært enn politiske diskusjoner som treffer absolutt alle; helse, arbeidsliv og velferd, miljø, skatt, offentlige bevilgninger, offentlig sløsing, klima og miljø f.eks Selv tenker jeg bare you do you, det påvirker ikke meg. Jeg går ikke i Pride tog, jeg er ikke engasjert i "transsaken" fordi den er så marginal. Om noe så bare er jeg for at folk skal få lov å leve som de vil uten at jeg bryr meg. Og tenker helt oppriktig at folk blir litt manipulert inn i dette av media og internasjonale politikere og kommentatorer som ser på dette som en perfekt avsporing som tar vekk fokuset fra at de ikke kjemper for å gjøre livet DITT bedre. Liten agenda i norsk politikk heldigvis selv om mange her sikkert ønsket at det folkevalgte skulle bruke mer tid på å diskutere det. Why? Anonymkode: bf7fe...ba0 Jupp. Flere av dem men ikke mange. Ganske så mange som roper høyt om det heller.
AnonymBruker Skrevet 22. august #19 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kjenner ingen. Jeg vet om noen, og har møtt noen og har hørt fra venner og kollegaer at de er nær noen som føler de er født i feil kropp. Men jeg har ingen nære. Hvorfor er dette noe som skal diskuteres side opp og ned på et forum? Jeg forstår det bare ikke. Hvorfor har dette temaet blitt mer populært enn politiske diskusjoner som treffer absolutt alle; helse, arbeidsliv og velferd, miljø, skatt, offentlige bevilgninger, offentlig sløsing, klima og miljø f.eks Selv tenker jeg bare you do you, det påvirker ikke meg. Jeg går ikke i Pride tog, jeg er ikke engasjert i "transsaken" fordi den er så marginal. Om noe så bare er jeg for at folk skal få lov å leve som de vil uten at jeg bryr meg. Og tenker helt oppriktig at folk blir litt manipulert inn i dette av media og internasjonale politikere og kommentatorer som ser på dette som en perfekt avsporing som tar vekk fokuset fra at de ikke kjemper for å gjøre livet DITT bedre. Liten agenda i norsk politikk heldigvis selv om mange her sikkert ønsket at det folkevalgte skulle bruke mer tid på å diskutere det. Why? Anonymkode: bf7fe...ba0 Jeg kjenner ingen. Kvinne 45 år. Oslo. Har de samme tankene som deg. Om jeg hadde kjent noen så hadde det ikke påvirket meg noe særlig. Anonymkode: ea2a7...134
AnonymBruker Skrevet 22. august #20 Skrevet 22. august Ja, jeg har en venn og mange bekjente som definerer seg som motsatt kjønn av det de ble født med. Det er ikke en sak som opptar meg voldsomt. Jeg kan irritere meg litt over at homobevegelsen er fullstendig overtatt av transaktivisme. Anonymkode: 00506...c99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå