Gå til innhold

Hvorfor sier kjæresten min at hvis en mann har sagt noe fint til meg så er det bare fordi de vil pule og så dumpe meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, gjelder sånne kommentarer, som du er fin eller du er pen eller jeg vil ha deg til kjæreste...

Altså det er snakk om kommentarer i fortid. Ble bare litt snakk om sånt, kommentarer en har fått 

Så sier han at han kjenner menn og menn sier sånt bare fordi de vil ha sex med deg og så drar de og at de mener det ikke.  Jeg blir litt såra, fordi han snakker som om ingen andre noen sinne skulle ville ha meg.  Jeg ville aldri i verden ha sagt noe sånt til han ( men så syns jeg han er pen da). 

Betyr det at kjæresten min ikke syns jeg er pen? Siden han tydeligvis mener alle som sier sånt lyver bare for å komme inn i buksa mi? Eller er det sant, at menn bare vil ha sex og sier masse BS?

Anonymkode: 1b569...bae

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan være to ting: Han prøver å bryte deg ned, få deg til å tro at du er 'heldig som har han, for ingen andre vil gjøre det'. God gammeldags manipulasjon. 

Han sier hva HAN selv tenker om kvinner, og at han egentlig er i forhold med deg fordi det er praktisk for HAN. Uansett, så kommer han faktisk ikke godt ut av det. 

Det tenker jeg når menn kommer med slike kommentarer. Drittsekk åkkesom han der. 

Anonymkode: 745a0...0c9

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan nok finnes menn som sier slikt fordi de vil ha sex med deg, eller skape en slags relasjon. Men jeg kan gi komplimenter til damer ( (og menn) for å være hyggelig, og har aldri tenkt på det som en seksuell tilnærming i dagliglivet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende han er så kynisk, men kan være han ikke tenker så langt heller og at problemet er at han er litt sosialt uvitende.

Kan også være det er sånn han tror dynamikken mellom alle som ikke ender opp som kjærester er, fordi det er sånn han behandla alle før deg om det var noen før deg.

Anonymkode: 636a7...40b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Altså, gjelder sånne kommentarer, som du er fin eller du er pen eller jeg vil ha deg til kjæreste...

Altså det er snakk om kommentarer i fortid. Ble bare litt snakk om sånt, kommentarer en har fått 

Så sier han at han kjenner menn og menn sier sånt bare fordi de vil ha sex med deg og så drar de og at de mener det ikke.  Jeg blir litt såra, fordi han snakker som om ingen andre noen sinne skulle ville ha meg.  Jeg ville aldri i verden ha sagt noe sånt til han ( men så syns jeg han er pen da). 

Betyr det at kjæresten min ikke syns jeg er pen? Siden han tydeligvis mener alle som sier sånt lyver bare for å komme inn i buksa mi? Eller er det sant, at menn bare vil ha sex og sier masse BS?

Kanskje ha prøver å manipulerere deg..

Anonymkode: 80fa8...4d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

God gammeldags manipulering. Nå skal du liksom tenke st fu er heldig som har han siden ingen andre er interessert i kjøresteforhold med deg. Så det blir et forhold hvor du er avhengig av han, og han slipper å bekymre seg for at du ser hvor mye bedre du kan få det uten han 😊

Anonymkode: 47c07...167

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Men hvorfor ta opp kommentarer fra fortiden? Du eller han som drar opp kommentarer fra fortiden? Hva er poenget med det?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

enig med første taler, drittsekk uansett, jeg ville nok ristet av meg følelsene og vurdert forholdet mitt om dette var en greie han hadde for vane, å forsøke bryte deg ned mener jeg.. 

Anonymkode: 337cd...a44

• Liker 1
Skrevet

Hva er settinga her? Fortelleren du ham at i dag fikk du flotte kompliment fra bussjåføren/sjefen/butikkselgeren/ en bekjent? 

At menn som ikke er naturlig sosiale ofte har seksuelle motiv for å være hyggelig vet vel alle. Gir de kompliment til nenn også, er de sosiale. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette kan være to ting: Han prøver å bryte deg ned, få deg til å tro at du er 'heldig som har han, for ingen andre vil gjøre det'. God gammeldags manipulasjon. 

Han sier hva HAN selv tenker om kvinner, og at han egentlig er i forhold med deg fordi det er praktisk for HAN. Uansett, så kommer han faktisk ikke godt ut av det. 

Det tenker jeg når menn kommer med slike kommentarer. Drittsekk åkkesom han der. 

Anonymkode: 745a0...0c9

Enig, det er en av disse to. Og begge deler er tegn på at dette er en mann du bør holde deg unna.

At mange (absolutt ikke alle) menn kun gir komplimenter når de vil ligge, er en kjent sak. Dette er en av grunnene til at disse tror at alle kvinner som er hyggelige, flørter med dem. De ser på normal høflighet som en transaksjon for å få sex. Komplimentene de gir går på hvordan man ser ut, ikke hvordan man er som person. "Du er fin" eller "fin kjole" kan oversettes med "du passer inn i tenningsmønsteret mitt og jeg vil ligge med deg". 

Anonymkode: ae683...4b8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
enhjørningfis skrev (1 time siden):

Men hvorfor ta opp kommentarer fra fortiden? Du eller han som drar opp kommentarer fra fortiden? Hva er poenget med det?

Det var fordi han lurte på hvor pen og attraktiv jeg tror jeg er. Var del av en samtale, jeg følte jeg måtte henvise til noe, siden han tydeligvis ikke var enig i min konklusjon om meg selv at jeg er ganske attraktiv.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1) han er sjalu, hsr lsvt selvbilde og er redd for å miste deg 

Og/eller

2) han manipulerer deg med å senke selvtilliten din og gjøre deg avhengig av ham

Anonymkode: 91458...532

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I fremtidige forhold vil det være lurt å ikke snakke om sånne ting folk har sagt til dere tidligere. Det tilhører fortid og har ingen funksjon eller relevans i nåværende forhold annet enn å skape usikkerhet. Du skriver som om dere er unge. Selvfølgelig synes han at du er pen, men dere er umodne og reagerer med følelser istedenfor at dere forstår hvorfor den andre sier ting. Han er fullstendig klar over at det finnes andre som synes du er attraktiv og han reagerer umodent ved å prøve å få deg til å ikke legge noe i det andre har sagt til deg. Han vil ikke at du skal tenke på det. Og det burde dere ikke heller. Dere burde heller fokusere på å bli trygge på hverandre og å bygge hverandre opp om det dere har skal vare. Men dette er bare mitt inntrykk. Uansett burde du stole på deg selv og vite at det betyr ingenting om det er sant. Det som betyr noe er at du kjenner din egen verdi og synes den er viktig.

Anonymkode: d5369...f18

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fy fader for en usikker dritt. Å trykke deg ned gjør ingen som virkelig vil deg godt.

Håper han ellers er svært god med deg og løfter deg på andre områder, ellers fortjener du bedre.

Menn er absolutt ikke bare kjønnsdrift, selvsagt kan de gi komplimenter og mene det.

Anonymkode: cbe87...1b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han her må du bare gi slipp på. En god mann trykker deg ikke ned. Han løfter deg opp. Dette er hersketeknikker. 

Du fortjener bedre enn som så. Lær deg å kjenne din egen verdi så vil du mest sannsynlig tiltrekke deg en som ser deg. Han her er totalt blindskudd virker det som...

Elsk deg selv og tro på at du er verd å elske, for det er du. En som elsker deg eller liker deg ville aldri sagt noe sånt. Da elsker de eller liker deg ikke...

Jeg forstår ikke grunnen til at noen mennesker er så usle mot hverandre...Det er ikke bra...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han gjør dette for å trykke deg ned.

I forrige uke, så gikk jeg hjem fra butikken, en mann går forbi meg, og sier så vakker du er, jeg sa tusen takk, da sa han jamen du er jo det, så gikk han bare videre. Det var jo ikke for å sjekke meg opp. Fortalte dette til kjæresten min. Han sa, så hyggelig, du er jo vakker. 

Anonymkode: fdbf7...7d0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han gjør dette for å trykke deg ned.

I forrige uke, så gikk jeg hjem fra butikken, en mann går forbi meg, og sier så vakker du er, jeg sa tusen takk, da sa han jamen du er jo det, så gikk han bare videre. Det var jo ikke for å sjekke meg opp. Fortalte dette til kjæresten min. Han sa, så hyggelig, du er jo vakker. 

Anonymkode: fdbf7...7d0

Så utrolig herlig 💕 Takk for at du deler. Dette lysna opp min dag kjenner jeg.

Skrevet

Det meste menn gjør handler jo om muligheten for sex. Hvorfor tror du ellers vi har kriger osv? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din er en klassisk "slik tenker jeg ergo slik tenker alle menn". En ganske vanlig feilslutning mange har. 

Han framstår også som en usikker fyr som har behov for å rakke ned på deg. 

Anonymkode: 5f570...718

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det var fordi han lurte på hvor pen og attraktiv jeg tror jeg er. Var del av en samtale, jeg følte jeg måtte henvise til noe, siden han tydeligvis ikke var enig i min konklusjon om meg selv at jeg er ganske attraktiv.

Da er han ute etter å trykke deg ned dessverre 😬 ikke finn på å gå inn I en alvorlig relasjon med han, for det vil gjøre deg maktesløs til slutt virker det som 😬😭

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...