Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ut fra første menstruasjonsdag beregnet jeg at jeg var 7+3 uker på vei. På tul ble det målt 5+0. Var så smått at hun ikke fant hjertelyd. Jeg kan ikke forstå at det stemmer for jeg tok flere graviditetstester (vanlige, for jeg hadde ikke tidlig) og testet først negativt før jeg for 3 uker siden testet positivt. Har ellers sterke symptomer. Har noen erfaring med dette?

Anonymkode: 7218f...3c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Termin beregnes utfra når barnet forventes å bli født. Ikke når barnet ble lagd

Anonymkode: 9fe68...e50

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Termin beregnes utfra når barnet forventes å bli født. Ikke når barnet ble lagd

Anonymkode: 9fe68...e50

Så det er helt normalt å teste positivt direkte når befruktning skjer mener du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har hatt positiv test i 3 uker, høres det rart ut at det ble målt til 5+0. Jeg har blitt satt tilbake 3 uker selv, og da ble det spontanabort. Gynekologen ville ikke høre på meg da jeg fortalte om når jeg testet positivt, han insisterte bare på at eggløsningen hadde vært sen. Håper det går bra for deg, men jeg ville forberedt meg på at det kanskje ikke gjør det.

Anonymkode: 60b7e...827

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som det går veien dessverre. Ville forventet en spontan abort hvis du har testet positiv i 3 uker og de ikke finner hjertet eller noe annet. 

Anonymkode: 8b829...0d8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ut fra første menstruasjonsdag beregnet jeg at jeg var 7+3 uker på vei. På tul ble det målt 5+0. Var så smått at hun ikke fant hjertelyd. Jeg kan ikke forstå at det stemmer for jeg tok flere graviditetstester (vanlige, for jeg hadde ikke tidlig) og testet først negativt før jeg for 3 uker siden testet positivt. Har ellers sterke symptomer. Har noen erfaring med dette?

Det kan finnes flere grunner til dette. Noen ganger går det fint likevel, andre ganger er det tegn på at det er en MA eller begynnende SA. Er kun tiden som vil vise. Eventuelt ber du fastlege om å få ta to hcg prøver med 48t mellom for å se hvordan hcg stiger. 

Anonymkode: 4f9e9...47b

AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg nok forberedt meg på at det ikke går veien dessverre. Det gir lite mening at du har testet positivt i 3 uker, men at UL kun viser 5+0. 

Anonymkode: b7b02...060

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min menstrasjonstermin ble også endret,  med 1 uke. Pga egget hadde festet seg på et senere tidspunkt.  Trenger ikke å bety at det går dårlig.  

Anonymkode: 7e2d6...f9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min menstrasjonstermin ble også endret,  med 1 uke. Pga egget hadde festet seg på et senere tidspunkt.  Trenger ikke å bety at det går dårlig.  

Anonymkode: 7e2d6...f9d

Det er litt forskjell på en uke hvis du ikke vet når eggløsning er osv. men her er det en med 3 uker positiv test og UL viser jo stor avvik fra dette. 

Anonymkode: 8b829...0d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok forberedt meg på det verste. Jeg var 5+2 da vi så hjerteaksjon i den lille klumpen. Rart å bli satt så mye tilbake. Klem 💕

Anonymkode: 7a7b2...37e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også satt tilbake, men ikke så mye som deg, var vel rundt en uke. Siden jeg fikk tidlig positiv graviditetstest ville det betydd at jeg testet positivt under en uke etter eggløsning... det gikk dessverre ikke veien og jeg mistet i uke 12.

Anonymkode: f6fa8...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...