AnonymBruker Skrevet 21. august #1 Skrevet 21. august Jeg fødte for 4 måneder siden. Ventet på «mensen» etter pause på p-pille brettet, men da den på dag 6 ikke har kommet tok jeg en graviditetstest, bare for å utelukke. Den ble positiv. Vi har kun hatt *** en gang etter fødsel, og da har jeg gått på p-piller en stund. Skal til lege i morgen men får ikke sove nå, er det virkelig mulig? Kan en graviditetstest vise positiv så lenge etter fødsel? Å beholde er ikke alternativ da min mann og jeg er enige om at to holder, han har time for sterilisering om to uker. Noen som har erfaring med medisinsk abort? Jeg er så forsiktig og trodde aldri jeg skulle måtte gjøre dette, første gangen jeg er gravid uten å ville være det. Mye følelser nå, da jeg tenker på den lille spiren i magen, men samtidig ikke klar på noen som helst måte for å få nummer 3. Har ellers ingen symptomer på graviditet. Anonymkode: 4dd5a...c2e 4
AnonymBruker Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Wow. Det hadde jeg tenkt var meningen når dere kun har hatt sex EN gang etter fødsel samt p piller. Tatt både medisinsk og kirurgisk. Anbefaler kirurgisk. Medisinsk gir rester på meg og langtekkelig prosess men smerter under aborten er overkommelig med litt smertelindring. Kirurgisk er mer skånsomt mentalt også. Ser ingenting komme ut, blør lite. Anonymkode: bb072...f62 7
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow. Det hadde jeg tenkt var meningen når dere kun har hatt sex EN gang etter fødsel samt p piller. Tatt både medisinsk og kirurgisk. Anbefaler kirurgisk. Medisinsk gir rester på meg og langtekkelig prosess men smerter under aborten er overkommelig med litt smertelindring. Kirurgisk er mer skånsomt mentalt også. Ser ingenting komme ut, blør lite. Anonymkode: bb072...f62 Man kan vel ikke velge mellom medisinsk og kirurgisk tidlig i graviditeten så vidt jeg vet? Da sier de at du må ta medisinsk. Anonymkode: 0b138...7a0 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august Tenker at det handler jo ikke bare om at det ikke passer med flere enn 2, men at det er en ekstrem belastning for kroppen å skulle gå igjennom en graviditet igjen så kort tid etter fødsel, selv om du skulle ha født vaginalt. Det er vel anbefalt at også de som føder vaginalt venter 1-2 år med å bli gravid igjen, så det er ikke risikofritt for hverken mor eller barn. Har lest at det øker faren for komplikasjoner og for tidlig fødsel. Anonymkode: e6885...e9a 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan vel ikke velge mellom medisinsk og kirurgisk tidlig i graviditeten så vidt jeg vet? Da sier de at du må ta medisinsk. Anonymkode: 0b138...7a0 Man skal kunne velge. Anonymkode: 52cde...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker at det handler jo ikke bare om at det ikke passer med flere enn 2, men at det er en ekstrem belastning for kroppen å skulle gå igjennom en graviditet igjen så kort tid etter fødsel, selv om du skulle ha født vaginalt. Det er vel anbefalt at også de som føder vaginalt venter 1-2 år med å bli gravid igjen, så det er ikke risikofritt for hverken mor eller barn. Har lest at det øker faren for komplikasjoner og for tidlig fødsel. Anonymkode: e6885...e9a Det hørte ikke jeg noe om da jeg ble gravid fire mnd etter fødsel, så det må være marginalt? Helt komplikasjonsfritt for min del i hvert fall. Anonymkode: 52cde...8ba 2 2
blvck Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august (endret) Jeg hadde en abort (MA) og fikk positivt utslag på graviditetstesten i hvert fall 2 måneder etter, og jeg var ikke mer enn 9 uker på vei da jeg mistet. Så kanskje det kan være noe lignende for deg? Endret 22. august av blvck 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #8 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hørte ikke jeg noe om da jeg ble gravid fire mnd etter fødsel, så det må være marginalt? Helt komplikasjonsfritt for min del i hvert fall. Anonymkode: 52cde...8ba Du kan google Anonymkode: e6885...e9a
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du kan google Anonymkode: e6885...e9a Ja, jeg tviler ikke på at det er sant altså, men jeg vil nesten tro at fastlegen, jordmor eller gynekologen på sykehuset i det minste ville nevnt det om det var noe de var bekymret for. Anonymkode: 52cde...8ba 1
Yoshi Skrevet 22. august #10 Skrevet 22. august (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tenker at det handler jo ikke bare om at det ikke passer med flere enn 2, men at det er en ekstrem belastning for kroppen å skulle gå igjennom en graviditet igjen så kort tid etter fødsel, selv om du skulle ha født vaginalt. Det er vel anbefalt at også de som føder vaginalt venter 1-2 år med å bli gravid igjen, så det er ikke risikofritt for hverken mor eller barn. Har lest at det øker faren for komplikasjoner og for tidlig fødsel. Anonymkode: e6885...e9a Søsteren min gjorde det med vilje for å ha to tette. Det gikk helt fint. Ingen blir anbefalt med å vente 1-2 år igjen utenom keisersnitt og selv da er det ikke snakk om 2 år. Endret 22. august av Yoshi 1 2
Chantielle Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august Ryddet for regelbrudd på rommets retningslinjer. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august Jeg synes synd i deg 😂 Men ønsker deg selvsagt lykke til. Jeg hadde aldri i verden tålt et nytt svangerskap, fødsel og barseltid så tidlig etter første fødsel - verken fysisk eller mentalt. Anonymkode: 4e4a8...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #13 Skrevet 22. august Yoshi skrev (7 timer siden): Søsteren min gjorde det med vilje for å ha to tette. Det gikk helt fint. Ingen blir anbefalt med å vente 1-2 år igjen utenom keisersnitt og selv da er det ikke snakk om 2 år. Søsteren din er dessverre ikke en representativ andel da hun er 1 person. Det er det som er så interessant med kvinneguiden og statistikk, er at hvis man skriver om økt risiko for ditt og datt så får man alltid svar som "det gikk bra med meg så det må bety at det ikke stemmer" eller "jeg kjenner noen som bla bla bla" 😅 Anonymkode: e6885...e9a 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #14 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes synd i deg 😂 Men ønsker deg selvsagt lykke til. Jeg hadde aldri i verden tålt et nytt svangerskap, fødsel og barseltid så tidlig etter første fødsel - verken fysisk eller mentalt. Anonymkode: 4e4a8...6b1 Har jeg skrevet jeg skal beholde? Jeg skal ta abort, uten 1% tvil engang. Jeg har gått på p-piller, samme merke jeg var gått på i 10 år uten å bli gravid, og hatt sex en gang etter fødsel. Likevel ble jeg gravid, ekstremt uønsket. Har time på sykehus over helgen. Spør her etter deres erfaring, og om noen har erfaring med medisinsk abort. Anonymkode: 4dd5a...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #15 Skrevet 22. august Ts; tusen takk for alle svar. Har time på sykehuset over helgen til abort med blandede følelser. Men 100% sikker på at dette er riktig valg♥️ Anonymkode: 4dd5a...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #16 Skrevet 22. august Forstår du føler deg helt sikker på abort. Og det er nok trolig det riktige for deg. Var helt sikker på det samme selv, endte opp med abort, men slet i etterkant svært lenge med det. I flere år. Følte veldig på det videre at kunne fint klart en til, og tenker det fortsatt at burde aldri tatt abort. Så kort etter fødsel har en gjerne et annet synspunkt på det enn senere. For muligheten til abort, men bare tenk veldig grundig gjennom det. Anonymkode: 9a59b...b87 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #17 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Man kan vel ikke velge mellom medisinsk og kirurgisk tidlig i graviditeten så vidt jeg vet? Da sier de at du må ta medisinsk. Anonymkode: 0b138...7a0 Jeg fikk velge. Selv tidlig i graviditeten. Anonymkode: bb072...f62
AnonymBruker Skrevet 23. august #18 Skrevet 23. august Fikk velge, dog hadde MA og var ønsket. Jeg valgte medissinsk, men måtte ta kirurgisk etter noen uker da den ikke helt kom ut. Dem sier at medisinks er mer "skånsomt" og mindre inngripende men hvis du ikke skal ha flere barn og er ikke redd for narkose, så e vel kirurgisk kanskje bedre valg? For den syns jeg er mer "Skånsom" mentalt. Anonymkode: cffdf...eba
AnonymBruker Skrevet 23. august #19 Skrevet 23. august En abort er en mye større psykisk og sjelelig belastning enn et tungt svangerskap. Jeg aborterte et barn for noen år siden. Det tok både meg og samboer lang tid å bearbeide valget til tross for at vi begge var «helt sikre» den gang. I etterkant ble jeg dypt deprimert, men klarte likevel ikke å forstå sammenhengen før et par år etter aborten. Det er ingenting jeg har angret mer på i livet enn det. Husk at det finnes hjelp! ❤️ Anonymkode: 10024...dc6 1
solosuper93 Skrevet 24. august #20 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): En abort er en mye større psykisk og sjelelig belastning enn et tungt svangerskap. Jeg aborterte et barn for noen år siden. Det tok både meg og samboer lang tid å bearbeide valget til tross for at vi begge var «helt sikre» den gang. I etterkant ble jeg dypt deprimert, men klarte likevel ikke å forstå sammenhengen før et par år etter aborten. Det er ingenting jeg har angret mer på i livet enn det. Husk at det finnes hjelp! ❤️ Anonymkode: 10024...dc6 Veldig synd at du hadde denne opplevelsen med abort, men å påstå at «abort er en mye større psykisk og sjelelig belastning enn et tungt svangerskap» kan du ikke gjøre. Dette er din opplevelse av din situasjon og det er ikke sikkert at det vil være fasit for TS eller noen andre. For mange er abort det riktige valget. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå