Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #1 Skrevet 25. mars 2006 Vi skal dra til syden neste helg, og i den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har tips til hva dere synes var viktig å ha med!? Eller hva dere synes var helt unødvendigå drasse med seg??
Gjest Qlio Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Hvor gamle er barna? Vilde (11 mnd) trengte masse melk, slikkepinner og oppmerksomhet. Ida (2,5 år) trengte en MP3 spiller, godteri, tegnesaker, dukke, mat og drikke. Begge trengte bleier og uante mengder med våtservietter. Om det er varmt dit dere kommer, ta med en stor bag slik at dere kan legge klærne rett i en bag ved ankomst (du tar selvsagt på lettere tøy innerst).
Kosejenta Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 Til eldstemann som da var ca 20mnd hadde vi med bøker,litt kjeks og drikke.Veldig kjekt å ha i nærheten da det ikke er sikkert du får tak i flyvertinne når barnet er tørst/sulten. Vi hadde også med nesespry som han fikk da vi lettet/landet for å utligne trykket(tror faktisk han fikk noe å spise på å...) Han var veeeeldig fasinert av å fly så det var ikke så mye vi trengte å underholde når jeg tenker etter. Til minsten på 2mnd hadde vi ikke med så mye...Han satt med meg og hadde puppen innen rekkevidde og var fornøyd Hadde å med til begge små tepper,for det er ikke sikkert de har på flyet(det har nemlig vi erfart.....)Det kan jo bli litt kjølig for de små. Vi hadde å på de sånne bukser som kan gjøres om til shorts og korte bodyer underst,veldig greit å slippe å styre for mye med å skifte klær, er jo ikke akuratt kjempe plass på flydoer.... Bleier og stellesaker er jo selvsagt et must!!! Lykke til og god ferie(ble litt missunelig nå gitt )
Musemor Skrevet 26. mars 2006 #4 Skrevet 26. mars 2006 Var visst ikke innlogget nei... Det var mitt hovedinnlegg! Sønnen vår er 9 måneder,og jeg tror det skal gå veldig fint å haham mmed på tur Ellers i ferien da? Noe spesielt tips dere vil gi,eller noe dere vil fraråde å ta med?
Gjest Qlio Skrevet 26. mars 2006 #5 Skrevet 26. mars 2006 (endret) Hadde glemt nesespary, når man tenker på trykk i ørene kan seig vingummi eller tyggegummi være greit å ha også! Og evt. smukk og kosedyr, sovende barn på fly er en drøm. Endret 26. mars 2006 av Qlio
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #6 Skrevet 26. mars 2006 Hvor gamle er barna? Vilde (11 mnd) trengte masse melk, slikkepinner og oppmerksomhet. Ida (2,5 år) trengte en MP3 spiller, godteri, tegnesaker, dukke, mat og drikke. Begge trengte bleier og uante mengder med våtservietter. Om det er varmt dit dere kommer, ta med en stor bag slik at dere kan legge klærne rett i en bag ved ankomst (du tar selvsagt på lettere tøy innerst). ← Stakkars barn , en Mp3 spiller til et så lite barn?! Og godteri? Kjøper du deg fri med sukker?
Gjest Qlio Skrevet 26. mars 2006 #7 Skrevet 26. mars 2006 Ja, stakkars liten som hører på Putti Plutti Pott og spiser en eske med Smurf eller kjeks. Og hvor mange timer har du i fly med barn, om jeg tør spørre? Jeg synes det er slemmere å tviholde på en unge som skal sitte i setet sitt i timesvis uten å røre på seg. Glem midtgangen, der går flyvertinner og andre medpassasjerer. Og for ikke å snakke om de andre passasjererene, som elsker å høre på en unge som skriker! Jeg kunne dyttet ungen min full av sukker på flyturer, for det er så sjeldent vi gjør. Hver flink på hverdagene, så kan du heller ta'n skikkelig ut ved behov.
Gjest vsn Skrevet 26. mars 2006 #8 Skrevet 26. mars 2006 Egen vogn er ikke så dumt. Vi hadde med duovogna ifjor da guttungen var 8 mnd. Det angret vi ikke på, siden paraplytrilla der nede var elendig å trille på. Vi hadde også med en liten termos. Veldig høvelig å ha med varmt vann, så vi kunne ordne mme til han når som helst. Noen leker og vannkopp på flyet. Flyturen gikk forresten overaskende bra. Tok 4,5 time som gikk helt smertefritt. Skal til syden i mai hele gjengen. To voksne og fire barn på 9 år, 5 år, 20 mnd og 7 mnd. Gleder/gruer meg
Gjest Hippopotamus Skrevet 26. mars 2006 #9 Skrevet 26. mars 2006 Stakkars barn , en Mp3 spiller til et så lite barn?! Og godteri? Kjøper du deg fri med sukker? ← Herregud, gi deg da...
Musemor Skrevet 27. mars 2006 #10 Skrevet 27. mars 2006 Ja jeg tenkte å hamed egen vogn, for han trenger et par lurer for dagenog da er den litt bedre enn en pinglete paraplytrille..
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #11 Skrevet 27. mars 2006 Hadde glemt nesespary, når man tenker på trykk i ørene kan seig vingummi eller tyggegummi være greit å ha også! Og evt. smukk og kosedyr, sovende barn på fly er en drøm. ← Første gangen jeg reiste med baby ammet jeg under opp- og nedstigning, sugingen utligner trykket i ørene som bare det. Neste gang vi reiste med fly var hun ett og et halvt og jeg hadde slutett å amme; da hadde vi med melk på tåteflasker med ekstra små hull i smokkene, sånn at hun måtte suge litt hardere enn vanlig for å få melken ut, det hjalp også veldig bra
Kosejenta Skrevet 27. mars 2006 #12 Skrevet 27. mars 2006 Det sies også at små barn selv trykkutligner .Vi så dette da eldstemann sov da vi landet.Men det er likevel kjekt å ha med noe som hjelper dem syntes nå jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå