AnonymBruker Skrevet 21. august #1 Skrevet 21. august Morbid spørsmål, men for et par netter siden våknet jeg av høye dyrelyder jeg ikke kjente igjen, har bodd landlig i fire år nå. I dag så jeg at en nabo savner en katt, den forsvant enda noen dager tidligere. Jeg trodde egentlig lyden kunne være fra en rev, for det var ikke helt ulikt hva jeg fant på YouTube. Men det var kanskje litt mer ulende, først 4-5 ganske jevne ul som hørtes ut som en slags alarm med en gang, en pause og så et klagende ul som fadet og så var det stille. Nå har jeg begynt å lure på om det kan ha vært katten som er savnet. Men skadet katt høres kanskje mye lysere og mjauete ut i sine ulende lyder? Anonymkode: 7e4af...16d
AnonymBruker Skrevet 21. august #2 Skrevet 21. august Katter som sloss høres ut som de uler. Anonymkode: 6cc9a...f48
AnonymBruker Skrevet 21. august #3 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Katter som sloss høres ut som de uler. Anonymkode: 6cc9a...f48 Jeg har hørt katter sloss, det syns jeg var uling med en slags hvesing iblandet, men det kan være rent ulete også? Anonymkode: 7e4af...16d
AnonymBruker Skrevet 21. august #5 Skrevet 21. august Vanligvis lager ikke en skadet katt noe lyd i det hele tatt. Kan ha vært en hannkatt som leter etter kjetter. Det lager ofte mye lyd. Ellers kan det være rev eller rådyr. Jeg hørte kattugla her en natt. Den lagde også mye leven. Anonymkode: ace47...c79
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august Skadde katter lager sjeldent lyd (da gjør de seg sårbare). Anonymkode: 41a75...40a
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august Har hørt at trykk på i lyden ved miau, kan bety skade. Anonymkode: fee7d...6c5
AnonymBruker Skrevet 22. august #8 Skrevet 22. august Det er svært sjeldent dyr lager lyd når de er skadet. Skadde dyr har dårligere forsvar, og vil dermed unngå så godt de kan å tiltrekke andre dyr som kan angripe dem. En katt med store smerter vil noen ganger kunne lage lyd, i form av pesing. Fordi de hiver etter pusten, med åpne munn. Men mer lyd enn det vil man neppe kunne høre. Anonymkode: fb337...dbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå