Gå til innhold

Hva gjør du for å ta vare på deg selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være alt ifra å drikke mye vann til å gå jevnlig til hudpleier. Hva gjør du for deg selv, både på utsiden og innsiden, som gir deg følelse av velvære og at du ivaretar deg selv? 

Ser etter "inspirasjon", jeg vil bli flinkere til å være god med meg selv. 

Anonymkode: 16cdc...761

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eg gjer øvelsane til Master Sha i 10-20 minutt kvar dag, gjerne for self-love eller stress. Føler meg mykje betre! ❤️ 

Anonymkode: df937...162

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør de aktivitetene jeg elsker å gjøre, for det synes jeg er motiverende i forhold til meg selv. 

Aktiviteter: 

Danse 💃

Svømme 🏊 

Trene bevegelighet og smidighet

Jeg elsker å være i aktivitet så jeg gjør det jeg orker når jeg har overskudd til å gjøre det. Så sørger jeg for å være god mot kroppen min og kroppen min sine behov. Det er det jeg kjenner etter. 

Hva er det som gir meg glede, overskudd og gjør meg i godt humør?

Så lever jeg i tråd med det. Da opplever jeg at jeg har det bra, gøy og tar godt vare på meg selv. Elsker å utforske og utfordre meg selv om jeg kan klare det.

Dette har jeg aldri gjort før, så dette får jeg sikkert til 😂

AnonymBruker
Skrevet

Tar en time-out hver dag. 

Senker skuldrene, puster og hviler totalt. Enten noen minutter med pust eller en liten strekk så jeg sovner. Det hjelper mye for meg. 

Anonymkode: 81968...540

Skrevet

Går til frisøren selv om det er dyrt. 
Ellers skriver jeg dagbok og innimellom skrur jeg av mobil og tv og ligger på sofaen og hører på musikk noen timer. 
Leser bøker / hører podcast jeg kan lære noe av. 

Skrevet

Drikker vann hver morgen før den første kaffen.

Bruker appen Pustepause til å roe ned.

Tar inn naturen når jeg er ute, stopper opp for å se på en fugl for eksempel.

Spiser mye frukt og grønt.

Har nokså fast døgnrytme hele uka.

Ligger en del og hviler med rolig jazz fra youtube. Bare lytter og slapper av aktivt.

Trener ca tre ganger i uka.

Drar innimellom på hotell i nærheten med basseng for to svømmeturer og en overnatting og god frokost.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg går tur. Mens jeg går tur ser jeg ikke på mobil. Den er hjemme. Når jeg går tur tenker jeg på hva jeg har fått til den siste tiden. Det kan være så lite som at jeg gjorde helt basic hushold eller det kan være at jeg tar et overblikk over trening/ utdanning. 

AnonymBruker
Skrevet

- Går til frisør for klipp/stuss og tannpleier hver 6 mnd.

- Bruker ansiktsolje og øyekrem hver dag. Noen dager Gua Sha massasje.

Ønsker å bli flinkere til å trene. Jeg er ung ufør, så blir mye sittestilling med TV.

Anonymkode: 330f3...2b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går tur ute i naturen hver dag og trener styrke. Prøver å sove nok. Studerer for hjernens del. Jobber og tilbringer tid med familie og venner. Pusser tenner minst morgen og kveld, bruker tanntråd.

Anonymkode: b7db1...0dd

AnonymBruker
Skrevet

Går jevnlig til massasje. Har nettopp tatt opp igjen en fritidsaktivitet, så det blir meg-tid en gang i uken. Bruker penger på det som gjør meg glad, om det nå er et smykke, klær eller planter. Hårpleie som lukter godt.

Anonymkode: ee56f...a40

AnonymBruker
Skrevet

Er i mammapermisjon. 

Bruker LED-maske morgen og kveld 3 min per gang. Ellers grundig rens, toner,serum, hudkrem, øyeserum/øyekrem morgen og kveld. Gua sha et par dager i uka og sånn ansiktsrulle morgen og kveld. Ellers ansiktsmaske en gang i blandt.

Trener rundt 5 dager i uka styrke. Går turer stort sett hver dag eller prøver å få minst 8000 skritt. 

Spiser sunn og næringsrik mat, spesielt viktig siden jeg ammer. Drikker smoothie som jeg lager selv med miks av forskjellige frukter og grønnsaker hver dag

Leser selvutviklingsbøker.

Anonymkode: 3e9bc...275

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går tur, helst på ulendt underlag, i motbakke og vekk fra trafikkstøy, og alltid uten musikk i ørene. Det er min trim og min meditasjon, to fluer i en smekk.

Anonymkode: eaa40...d12

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan være alt ifra å drikke mye vann til å gå jevnlig til hudpleier. Hva gjør du for deg selv, både på utsiden og innsiden, som gir deg følelse av velvære og at du ivaretar deg selv? 

Prøver å ta blodprøver / gå til legen minst en gang i løpet av året.

Prøver å være flink til å bruke tanntråd for å ikke få kjeft av tannlegen.

Prøver å få trent styrke to-tre timer i uken.

Prøver å gå eller sykle minst én time om dagen. 

Prøver å drikke mindre, men bedre rødvin.

Har så og si kuttet ut rødt kjøtt i hverdagen, forbeholder det til høytider og utskeielser.

Prøver å bli flinkere til å omgås mennesker som «gir» like mye som de «får». 
( At vennskapet går begge veier )

Prøver å kutte ut energityver. Både av folk og av praktiske ting.

Skrevet

Mine daglige rutiner for å "ta vare på meg selv":

- Trening
- Sundt kosthold
- Hud- og ansiktspleie
- En eller annen form "hjernetrim", kan være alt fra å lære språk til å løse oppgaver

Så gjør jeg selvsagt også mye som ikke er så bra, men desto viktigere at dette er min daglige baseline.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å drikke mye vann er ikke å ta vare på seg selv. Det er viktig å drikke nok vann, men å drikke mye vann gir ingen helsegevinst, snarere tvert i mot...

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet å røyke. Går mye tur.

Anonymkode: 41607...e81

Skrevet (endret)

Trener 2-3 ganger pr.uke

frisør & tannlege jevnlig

Pedikyr & manekyr jevnlig

moderat alkoholbruk 

klær: bevisst på snitt/farger som kler meg

Endret av Rødstrupa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aktivitet; går mye, løper ca tre ganger i uka, styrke ca tre ganger i uka.

Behandlinger; pedikyr hver 6. uke, bleker tenner annethvert år, laser (hårfjerning og hudtone), ansiktsbehandlinger i vinterhalvåret.

Egenpleie; god hudpleierutine, bruker masker, lange bad, velstelte hender og negler, gode produkter til hår. 

Kosthold; lager mat fra bunnen - også til frokost og lunsj, mye vann, ashwaganda, mye grønnsaker. 

Mental helse; podcast og gåturer, kaffe og internett, morgenbad når jeg har mulighet, sauna når jeg har mulighet. 

Anonymkode: 8fefa...c11

AnonymBruker
Skrevet

- Trener styrke og kardio 
- Spiser for det meste sunt
- Respekterer mitt eget behov for alenetid og fyller dagene med det som betyr noe for meg
- Koser meg med alkohol og snacks også jevnlig

Anonymkode: 888b6...a87

AnonymBruker
Skrevet

Reiser til utlandet hver tredje måned, så to måneder hjemme, og en måned i utlandet. Dette tenker jeg å fortsette med i to år minimum fremover. 
Det er en god følelse av å ha noe å se frem til når man kommer hjem også. 

Anonymkode: 4d00f...928

AnonymBruker
Skrevet

- Minst 7 timer søvn hver natt

- Kaffe og frokost før trening hver morgen (det samme hver dag) 

- Styrketrening og kondisjon 

- Sjokolade og potetgull når jeg vil, små porsjoner

- Har jevnlig sex med meg selv 

- Nyperoseolje i ansiktet hver kveld 

- Går masse turer med gode lydbøker på øret 

- Tillater meg selv å doomscrolle de dagen jeg ikke har ork til å være supermenneske, det er ok å ligge på sofaen liksom

- Skriver takknemlighetsdagbok hver dag 

Anonymkode: 81f84...cd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...