Gå til innhold

Vokse selv eller vokse i salong? Er så lei av barberhøvelen!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvilken type og hvor ofte må du bruke den? Så bra at det fungerer 😃

Anonymkode: d71db...273

Jeg bruker denne. Kjøpte på black friday🤭

I starten brukte jeg den en gang i uken i åtte uker. Der hårene er tykkest tok lengre tid, men må bare fortsette. Nå bruker jeg den en gang i mnd for vedlikehold. 

IMG_3867.jpeg

Anonymkode: 4c21a...4be

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg svarte i tråden tidligere. Jeg kjøpte Alvaskin IPL for en tusenlapp. Den fungerer fint for meg. God effekt i ansiktet. Ikke like god effekt på kroppen (enda?).

Anonymkode: da379...2a5

Åå, det så jeg ikke. Takk for svar 😃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg bruker denne. Kjøpte på black friday🤭

I starten brukte jeg den en gang i uken i åtte uker. Der hårene er tykkest tok lengre tid, men må bare fortsette. Nå bruker jeg den en gang i mnd for vedlikehold. 

IMG_3867.jpeg

😃👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2025 den 19.29):

Jeg kjøpte ipl maskin etter å ha brukt massevis av penger på laser i salong. Jeg har tykke, svarte hår. Det har faktisk fungert og jeg har aldri hatt glattere legger, armer, armhuler, bart og alt. Der nede også. 

Kan du gi eksempler på maskiner? Er den noe man får på Elkjøp liksom? 😍

Anonymkode: 98691...5e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler veldig ipl- maskin. Tror jeg har fra Philips, kjøpt på elkjøp. Følg bruksanvisning - du må bruke den noen ganger nokså ofte i starten, men så har jeg vært nærmest hårfri i flere år etterpå, med bare noen ganske skjeldne bruk av maskinen. Og jeg har hatt mye hår. På meg virker det mye bedre enn jeg kunne håpe på.

Anonymkode: 571f5...cf5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 10.26):

Jeg har grei erfaring med IPL-maskin for å redusere hår i ansiktet. Så jeg ville prøvd å kjøpe en billig på Finn/tise. Du må bruke den en gang i uken i 12 uker for å oppnå full effekt

Anonymkode: da379...2a5

Ikke kjøp ipl laser brukt. De har bare så og så mange "skudd" så på ett tidspunkt er det stopp. Utrolig kjedelig å kjøpe en som nesten er oppbrukt. 

Du bør heller ikke kjøpe billige som ikke er sikre. Ei venninne kjøpte en som ga henne brannsår. 

Jeg har Braun Silk-Expert. Den er veldig god, og jeg har mindre år flere steder, men den fjenrer ikke hårene permanent. 

Anonymkode: 5c95e...686

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (14 timer siden):

Eg brukt alltid salong før. Men det ble en stor kost av det. Nå er det over ett år siden eg var i salong. Eg har vokset meg selv, å kjæresten har vokset meg. Men ser nå at det er blitt et par inngrodde hår, så eg har bestilt time hos frisøren min, så hun skal vokse og fikse neste gang.

En frisør som driver med voksing av underliv? 

Anonymkode: 01668...12e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har braun silk epil og veldig fornøyd med den. Da må man jo også barbere, men det er som om hårene går i dvale, det blir færre og færre av dem. Så man må ikke barbere like ofte etterhvert. 

Jeg har også tatt profesjonell laser (brazilian), det er jo mer langvarig. Det skal sies at nå sikkert 10 år senere så har jeg fått tilbake masse, så når de markedsfører det som permanent så er det misvisende. Men den laseren er selvsagt hundre ganger sterkere enn IPL hjemme, jeg gjorde det kanskje 10 ganger, ble kvitt kanskje 90% av håret, så barbering etterpå var jo en lek. 

I tillegg så har jeg en del erfaring med voksing både hjemme og i salong! Jeg har jo slitt med dette her lenge, liker det helt glatt, men har kraftig hårvekst og slitt med nupper og inngrodde hår og at alt bare ser rødt og skadet ut i mange år. Så jeg har vokset en del hos salong, og gikk over til å vokse selv.

Min erfaring: Strips suger, spesielt i sensitive områder. Kjøp en god voks, eller sugaring. Jeg husker ikke merket på den jeg endte opp med å alltid bruke, men det var en man bare kunne varme i mikrobølgeovnen. Kjempelett å bruke. Litt smerte må du tåle da. Vil anbefale å gå til proff første gang. Og så vedlikeholde selv. Og øv deg på leggene først, før du tar turen til armhuler og de nedre regioner. Til sist går du over på napping.

Det jeg ikke likte så godt med voks, da jeg hadde kjæreste, var at det må jo gro ut litt før du kan gå neste gang. Det var da jeg gikk over til laser, for da kan man bare barbere hele tiden mens man driver på.

Anonymkode: 8a125...d47

AnonymBruker
Skrevet

Bruker også ipl-laser, gjort i tre år. Har fast rutine på barbering hver 14. dag og bruker laseren ca annenhver av de gangene som vedlikehold. Har nesten ikke hår igjen, fungerer supert.

Første tre månedene brukte jeg den en gang i uken. 

Kanskje den beste investeringen jeg har gjort for eget velvære. Har tidligere prøvd hjemmevoksing med både sukkervoks, varm voks og strips, voksing i salong, epilator osv. Men laseren gjorde at alt dette med hår plutselig ble et «ikke-problem» 😊

Anonymkode: 36c48...6b9

Skrevet

Jeg ville foreslå epilator for deg, men ser at set ikke er et alternativ. Har du prøvd i det siste? Jeg har nettopp begynt, og synes ikke at det er ille i det hele tatt. Men skjønner at dette er individuelt 😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2025 den 21.36):

Vet ikke hva jeg skal kalle det, hudpleiesalong/hudklinikk/hudpleieklinikk, men dere skjønner. 

Jeg er så jævla drittlei den barberhøvelen. Jeg hater å bruke tid på det, og jeg skulle ønske jeg bare kunne slippe - og jeg dropper det med mindre jeg må, for eksempel om jeg skal gå i kjole som viser legger og lignende, noe som er sjeldent. Og ja, jeg kunne naturligvis bare latt det gro fritt og gi pokker, men så tøff er jeg faktisk ikke! Er veldig hårete. 

Så jeg har da lyst til å vokse legger og lår. Bikinilinje og armhule hadde også vært fint. Jeg har prøvd å vokse leggene selv hjemme, jeg kjøpte slik perlevoks som man skal smelte selv, men jeg syns det fungerte dårlig.. Mulig jeg gjorde det feil, men gjorde akkurat slik det sto i veiledningen og jeg syns ikke det fikk bort alt håret. Så tenker kanskje at å gjøre det med noen som kan det, er mye bedre. 

Vil bare høre andres erfaringer, fra dere som vokser. Vokser dere hjemme, om dere gjør det hos noen andre; hvordan er smerten nå i forhold til hvordan det var når du startet, viktige forholdsregler man burde ta etter voksing, hvor ofte vokser du deg, fungerer det med slike hårveksthemmede kremer osv. Fortell gjerne alt! Jeg er litt sjenert, og syns det er rart å skulle brette frem underlivet til noen men vet jo at disse damene gjør dette daglig. Må jeg ligge splitter naken om jeg bare vil ta bikinilinja? Jeg liker å ha hår nedentil ellers, men kunne kanskje vært digg å tatt bort det i rumpa også da.. 

Epilering er ikke et alternativ, det er satans vondt og det er en smerte jeg ikke klarer å venne meg til. Voksing er kjapt, så det gjør ingenting om det gjør vondt. Når jeg vokset leggene selv, syns jeg ikke det var så ille. Jeg bruker å vokse magen (jeg har dessverre veiviser) med slik man bare fester på og drar av, og det har blitt merkbart mindre hår der, jeg har vokset det i ca. 3 år og nå kan det gå et par måneder og mer før jeg trenger å vokse det! 

Setter stor pris på svar!! :) 

Anonymkode: 62893...245

Har vokset fiffi en gang og gjør det aldri igjen! Var forferdelig vondt og jeg så ut som en ribba høne med små blemmer i ukesvis etterpå. Det var ikke noe hjemmesnekret opplegg, men en ordentlig salong. Jeg anbefaler høvelen selv om det er kjedelig. 

Anonymkode: 723e6...8b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En frisør som driver med voksing av underliv? 

Anonymkode: 01668...12e

Ja hun er multikunstner. Hun driver for seg sjøl, har selvsagt alle kurser som trengs, både for menn og kvinner. Hun er meget dyktig og nøyen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har vokset fiffi en gang og gjør det aldri igjen! Var forferdelig vondt og jeg så ut som en ribba høne med små blemmer i ukesvis etterpå. Det var ikke noe hjemmesnekret opplegg, men en ordentlig salong. Jeg anbefaler høvelen selv om det er kjedelig. 

Det skjedde meg også en gang i salong. De brukte strips, og var kanskje flinkere på å legge vipper enn på å vokse.

Det er jo helt inflasjon i hudpleiesalonger, og alle er ikke like dyktige i faget sitt. Du kan vel nærmest bestille det du trenger fra temu, og åpne en salong uten å ha tatt i en strips før i ditt liv, bare sett det på youtube.

Men jeg har vokset meg utallige ganger i salong uten at det har skjedd. Gå til noen som bruker varmvoks/sugaring. Gjerne en ren vokse-salong. 

Anonymkode: 8a125...d47

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De første gangene eg gjekk til voksing, så var hun som vokset meget lite komfortabel med en mann, hun våget ikke å holde ting stramt, virket som hun var nervøs fo og ta på meg der nede.

hun brukte striper i tillegg, det er den dårligste metode i det området. Hver gang så blødde eg masse, det var masse lim igjen på pung og i rumpen, det kostet 1300kr.

så fant eg ny salong. Det var en ny verden. Den ble kjempefin, det var ikke vondt. Hun bruker Lycon hardvoks, der eg vil si rosa og lilla voks er de beste.

eg kjøpte en vanilla til å vokse meg selv, men den er ikke bra, limer mer i huden, selv med masse olje

Skrevet

Jeg vokser meg selv. Bruker weet sin sukkervoks. Veldig fornøyd med resultatet.  Tar bare en brazilian da, shaver legger. 

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

IPL er jo genialt om du har mørkt hår og lys hud! Du slipper å vente på stubber før du kan vokse/epilere igjen! Du er bare glatt - alltid.

Jeg kjøpte en billig på Computersalg til 699,- (Merke: Anlan). Fungerte fint på ansikt og ben, men virket ikke mellom bena og under armene. Etter 6 måneder knuste pæren, og jeg fikk pengene tilbake.

Kjøpte dermed en Braun IPL Silk-Expert Pro 5, og den virket også mellom bena og under armene. Eller jeg ser at det begynner å minke kraftig. Har ikke prøvd den så mange ukene enda.

Anonymkode: 5daf2...b69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...