AnonymBruker Skrevet 21. august #1 Skrevet 21. august Jeg ble operert for livmorhalskreft i 2020, men fikk beholde eggstokkene. Ikke hatt noe stråle eller cellegiftbehandling. Jeg blir 42 år nå og kjenner kroppen forandrer seg; mye mer sliten og motløs, føler jeg legger på meg hver uke selv ved et bevist kosthold og samme bevegelsesmønster. Går man tidligere i overgangsalderen? Savner informasjon om dette når man får en slik operasjon Anonymkode: 84fe4...837 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #2 Skrevet 21. august Søs har gjort det samme, men har ikke kommet i overgangsalderen. Hun er 45 Anonymkode: c5b86...4a1
AnonymBruker Skrevet 21. august #3 Skrevet 21. august Hvis man fjerner eggstokkene så havner man i overgangsalderen, man havner ikke der bare ved å fjerne livmoren 🙂 Anonymkode: c45d6...89c 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #4 Skrevet 21. august Gynekologen min, som jeg anser som veldig kompetent på overgangsalder, sier jeg statistisk sett kommer ca seks måneder tidligere i overgangsalderen fordi jeg har fjernet én eggstokk (og livmor, men det har ingen betydning). Ingen tegn til overgangsalder foreløpig, er 45. Anonymkode: b0278...06e
Stor pike Skrevet 21. august #5 Skrevet 21. august Har hatt en hysterektomi, fjernet ikke eggstokkene. Er i overgangsalderen nå.
AnonymBruker Skrevet 21. august #6 Skrevet 21. august Hvis man beholder eggstokkene så kommer man ikke tidligere i overgangsalderen, nei Anonymkode: 15124...60b
Hulderen Skrevet 21. august #7 Skrevet 21. august Du kan ha kommet i en tidlig overgangsalder selv om det ikke skyldes fjerning av livmor. Ta en tur til fastlegen, så du kan få sjekket om det er årsaken til forandringene dine. Det kan også skyldes andre ting. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå