Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og ikke er i stand til å jobbe 100 %  enda( kun gradert jobbing) 

hva skjer da? Vil man få aap eller fortsatt 100 % sykepenger om man feks kun begynner å jobbe noen prosent? 

Anonymkode: 96a91...829

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

sykepenger får du kun i 12 mnd, etter det går du over på aap gradert om nødvendig men du må søke, og du må søke FØR perioden på 12 mnd er brukt opp.. Legen din eller NAV bør kunne gi deg riktig informasjon om prosessen. 

Anonymkode: 39d42...8e7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

sykepenger får du kun i 12 mnd, etter det går du over på aap gradert om nødvendig men du må søke, og du må søke FØR perioden på 12 mnd er brukt opp.. Legen din eller NAV bør kunne gi deg riktig informasjon om prosessen. 

Men jeg vil ikke jobbe i det hele tatt enda.

hvis jeg får aap får jeg like mye penger om jeg ikke jobber som om jeg jobber litt? Lol , da er det ingen vits å jobbe litt heller da

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn har en medfødt lidelse, og var i jobb en stund før han ble sykmeldt i lengre tid. Han fikk beskjed om at søknaden om AAP hadde opptil 12 ukers behandlingstid... så du bør kanskje finne ut av det med gradert AAP nå om du nærmer deg ett år. Snakk med legen, snakk med NAV.

Anonymkode: f38f2...21f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvis jeg får aap får jeg like mye penger om jeg ikke jobber som om jeg jobber litt? Lol , da er det ingen vits å jobbe litt heller da

AAP er 66% av den opprinnelige arbeidsinntekten. Det er ikke 100% som sykemelding gir.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får du AAP får du 66% av det du har tjent tidligere, eller minstesats. Om du ikke syns det er "vits" i å jobbe vil jeg anbefale deg å forsøke å endre tankegangen.

Anonymkode: 8e65c...e3f

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):