Gjest jegerrinne Skrevet 21. august #1 Skrevet 21. august I huset vi bor var det alt lagt inn til å kunne bruke gass. Men siden vi hadde som gikk på strøm så valgte vi å bruke den. Nå har den på strøm gått i stykker. Så er så usikker hva vi ska kjøpe. På hytta har vi gass og liker det utrolig godt, syns og biffen er lettere å steke å få rett. Noen andre som vil dele erfaringer hvis de bruker gass hjemme
AnonymBruker Skrevet 21. august #2 Skrevet 21. august Jeg ELSKER gass. Var skeptisk da vi fikk det, og følte det var uvant og rart. Nå kunne jeg ikke tenke meg noe annet! Føler jeg bedre kan styre varmen, og det er også noe med vissheten om at jeg ikke trenger å gå sulten hvis strømmen går etc. Anonymkode: a0fef...3b3
AnonymBruker Skrevet 21. august #4 Skrevet 21. august Her er det kun strøm som er aktuelt, jeg er alt for redd for gasslekkasje og brann til å bruke en gasskomfyr. Anonymkode: a7992...224 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #5 Skrevet 21. august Livredd gasslekkasje! Skjer det, er det mye farligere enn elektronikk. Orker ikke tanken på at vi og barna skal fly i luften i flere biter! Og nei - det hjelper ikke å sannsynliggjøre scenarioet! Har sett nok i mitt snart 50-årige liv til å ha dannet meg en mening. Anonymkode: 64210...e1c 1
Gjest jegerrinne Skrevet 21. august #6 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Livredd gasslekkasje! Skjer det, er det mye farligere enn elektronikk. Orker ikke tanken på at vi og barna skal fly i luften i flere biter! Og nei - det hjelper ikke å sannsynliggjøre scenarioet! Har sett nok i mitt snart 50-årige liv til å ha dannet meg en mening. Anonymkode: 64210...e1c Er montert gass alarm i huset. Og er laget eget skap på utsiden av huset. Så føler på en måtte de som bygde huset og fikk det godkjent gjorde ting bra. Er og bryter som gjør at en slår av gassen inn i huset når det ikke er i bruk. Men skjønner hva du tenker
AnonymBruker Skrevet 21. august #7 Skrevet 21. august Hvilken type på støm hadde dere? Anonymkode: 2cf31...b0b
AnonymBruker Skrevet 21. august #8 Skrevet 21. august Spørs om du liker lungekreft eller ikke. Hvis du lar én gasskokeplate stå på i 45 minutter, avgir den mer benzen enn hva som kommer fra passiv røyking. Selv på et lavt nivå avgir gassovner betydelige mengder med benzen, ifølge forskerne. https://dinside.dagbladet.no/bolig/alarmerende-funn/79623001 Anonymkode: 8d4c4...9fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvilken type på støm hadde dere? Anonymkode: 2cf31...b0b Simens er den vi har hatt på strøm Anonymkode: 3cc4d...77f
AnonymBruker Skrevet 22. august #10 Skrevet 22. august Selv hater jeg å bruke gasskomfyrer, føler jeg aldri klarer å få rett temperatur, så her slipper ikke annet enn strøm inn. Anonymkode: 6d97b...5c6
AnonymBruker Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august Jeg er redd for gass, så hadde ikke brukt det. Her har jeg brukt induksjon i over 20 år, og da koker vannet like fort som i en vannkoker. Anonymkode: a053c...ee3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Spørs om du liker lungekreft eller ikke. Hvis du lar én gasskokeplate stå på i 45 minutter, avgir den mer benzen enn hva som kommer fra passiv røyking. Selv på et lavt nivå avgir gassovner betydelige mengder med benzen, ifølge forskerne. https://dinside.dagbladet.no/bolig/alarmerende-funn/79623001 Anonymkode: 8d4c4...9fa Rart ikke alle kokker har dødd av kreft da. Der brukes det nesten bare gass Meg selv inkludert. brukt gass i over 30 år og kunne ikke tenke meg å bruke noe annet Anonymkode: 972a5...830 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #13 Skrevet 22. august Hadde valgt GASS.. Strøm er en såpass nødvendighet at det er sårbart. Strømnettet vårt forsøkes hackes støtt og stadig, en dag vinner terroristene... Anonymkode: ff175...154 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå