Gå til innhold

Har alle pakkekalender (jul) på barneskolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hatt pakkekalender hittil, men bokkalender/Lego/Paw Patrol. Aldri fått noe klager. Jeg hadde pakkekalender som barn og elsket det, men jeg er alenemor så må tenke litt hva jeg bruker penger på. Tanker? :) 

Anonymkode: 9a560...5b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har ikke hatt pakkekalender hittil, men bokkalender/Lego/Paw Patrol. Aldri fått noe klager. Jeg hadde pakkekalender som barn og elsket det, men jeg er alenemor så må tenke litt hva jeg bruker penger på. Tanker? :) 

Vi har adventskalender, dvs at barna får en gave hver søndag i advent (men da noe ordentlig og ikke en dings til 10 kroner). Det kan være ny julekjole og strømpebukse siste søndag i advent (siden det trengs uansett). Eller en bok, puslespill eller andre ting de bruker eller ønsker seg. 
 I de andre dagene legger jeg inn aktiviteter. F.eks pepperkakebaking, pynte juletre, lage is lykter, julefilm og kakao, lage pepperkakehus, bake noe til jul, julegave handling (vi gir julegaver til barnas nærmeste venner)… 

Anonymkode: 7b7e3...818

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine hadde pakkekalender(kjøkkenmat,tegnesaker osv),så legokalender i mange år! Så andre kalendere. Før de fikk pakkekalendere på ungdomskolen, og no sminkekalender til en og pakkekalender til(eget valg fra barna). Må ikke være dyrt,men blir jo fort det. Kjøpe litt gjennom året feks. Evt la de finne en gøy kalender de ønsker seg. Flax kalender har de hatt og sjokoladekalender.

Anonymkode: d300f...d78

AnonymBruker
Skrevet

Mine ville ikke ha pakkekalender før de gikk siste året på ungdomsskolen, den yngste da hun begynte på videregående. Før det var det bare ferdigkalendere som gjaldt.

Anonymkode: 49099...300

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine har ikke pakkekalender

Anonymkode: 9f758...62f

• Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Våres hadde ikke. De fikk brodert kalender av tanta si. Og der fulgte en pose med 24 julekalender. Og de trak en kule hver dag å hang opp

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 72ead...50e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår har ikke pakkekalender.

Anonymkode: 39b6f...781

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har aldri hatt pakkekalender. Ræl og smånips som ingen bryr seg om. Ungene elsker sjokoladekalenderen vi kjøper til typ 20 kr 😊

Anonymkode: 56e20...596

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ungene får velge hver sin kjøpekalender. Blir nok pokemon og Harry potter. I tillegg en liten sjokoladekalender til 10,- og en liten gave de fire siste dagene før jul, som henger på en hjemmelaget sydd kalender. 

Anonymkode: 0d683...29d

AnonymBruker
Skrevet

Pakkekalender gidder jeg ikke å styre med. Nok opplegg rundt jul om man ikke skal lage enda mer jobb for seg selv. Kjøpekalender av typen Lego, pokemon eller sjokolade alt etter hva de er opptatt av den jula 

Anonymkode: f4b2d...eb8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi pakkekalender. Jeg har allerede kjøpt inn halvparten av pakkene, om ikke mer. Normal, nille, tgr og flere andre butikker har hatt gode salg på slutten av sesongen, så da har jeg kjøpt inn. Jada, noen av pakkene er jo litt nips, det liker ungene. Ellers er det en artig dusjsåpe, ny tannkrem, litt godteri i helgene, kinobillett (for at vi skal finne på ting sammen), pepperkakedeig og slikt i kalenderen.

Alt i alt er det ikke en dyr kalender å handle inn til om du følger litt med på tilbud.

Anonymkode: 79875...2f1

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her har vi pakkekalender. Jeg har allerede kjøpt inn halvparten av pakkene, om ikke mer. Normal, nille, tgr og flere andre butikker har hatt gode salg på slutten av sesongen, så da har jeg kjøpt inn. Jada, noen av pakkene er jo litt nips, det liker ungene. Ellers er det en artig dusjsåpe, ny tannkrem, litt godteri i helgene, kinobillett (for at vi skal finne på ting sammen), pepperkakedeig og slikt i kalenderen.

Alt i alt er det ikke en dyr kalender å handle inn til om du følger litt med på tilbud.

En god del av pakkene kjøpte jeg allerede i januar, faktisk. Sokker med julemotiv, litt julepynt til rommet, hårpynt med julemotiv og litt slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de er egentlig ikke så opptatt av julekalender, vil heller spare pengene til jul. Tidligere Lego-kalender, forsøkt forskerfabrikken (dyr, derfor på deling). Evt godterikalender (godtepose hver lørdag).. å pakke inn 24 småting høres stress ut, har ikke tid…

Anonymkode: b0d7e...1de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pakkekalender til 6-åringen. Men gir mindre til jul siden han får fra besteforeldre, onkel og tante i tillegg da. 
I år kjøper jeg et legosett og deler opp, så kan han bygge litt hver dag. I tillegg til billetter til konserter og teater vi uansett skal på, pepperkakebaking hos bestevennen, en julepynt til rommet, lyslenke… Kjøper ikke noe som ikke har et slags bruksområde.

Anonymkode: 6a710...4fd

Skrevet

Min 2. og 3. klassing har aldri hatt pakkekalender (eller rampenisse). De er strålende fornøyd med 10kr sjokoladekalender, og jeg er strålende fornøyd med at de er fornøyd med det. 
Hvis de begynner med etterspørre en dyrere kalender kan det være at jeg sier ja, men de synes altså det foreløpig er nok stas med sjokoladekalenderen de er vant til, så er ikke så dumt å legge lista litt lavt i starten :) 

AnonymBruker
Skrevet

Litt forskjellig her, jenta vil gjerne ha pakkekalender men guttene vil velge seg en ferdig-kalender, typ Lego, hotwheels osv. Ferdig kalenderne er det billigste og også enkleste

Anonymkode: 5aa0f...2a8

AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke. Er det noe dagens barn ikke trenger mer av, er det gaver og TING. De får altfor mye, hele tiden.

Her er det en billig sjokoladekalender hver desember, fungerer helt topp, mer enn nok. 

Anonymkode: 5cdaf...570

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn får ikke pakke-kalender. Vi har god økonomi, så det er ikke det det står på. Jeg synes bare hele konseptet er noe tull. Miljøsvineri er det ofte også. De får gaver på julaften. 

Mine unger får en 10-kroners sjokoladekalender fra rema, og er strålende fornøyd med det. Aldri noe klaging. Det er faktisk langt ifra alle barn som har pakkekalender, det er også helt vanlig å ikke ha det. 

Og husk: uansett hva "alle andre" får: det er DU som bestemmer hva DINE får. Selv om "alle andre" hadde hatt det, ville ikke mine unger fått det. 

Anonymkode: fc41a...2ad

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde du mente om de hadde det på skolen utfra overskriften.. Men du mente kanskje hjemme? Nei, vi har sjeldent pakkekalender. Har som regel en billig sjokoladekalender. Prøvde pakkekalender ett par år, men det var mye styr. 

Anonymkode: 09d01...476

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...