Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min nærmeste venninne elsker å sole seg og hun drar gjerne sørover for å sole seg. Hun soler seg gjerne med solkrem med lav solfaktor eller med sololje og går også på solarium. Hun er glad i å feste, drikker alkohol og festrøyker/snuser, noe jeg aldri gjør. Men uansett hun sendte meg melding om at jeg burde sole meg fordi solbrun er penere. Nå er ingen av oss helt unge lengre og jeg har aldri vært opptatt av å sole meg, så jeg er veldig hvit igrunnen. Etter år med soling ser jeg at hun har mye mer rynker og solskadet hud enn meg. Så når hun sendte den meldingen om at jeg burde sole meg sa jeg at jeg ikke vil se ut som en inntørket rosin og hun tok det tydeligvis praktisk talt og er nå kjempe sur på meg? 

Anonymkode: 9bde6...2a8

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det ikke slik det var ment, da? 

• Liker 30
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min nærmeste venninne elsker å sole seg og hun drar gjerne sørover for å sole seg. Hun soler seg gjerne med solkrem med lav solfaktor eller med sololje og går også på solarium. Hun er glad i å feste, drikker alkohol og festrøyker/snuser, noe jeg aldri gjør. Men uansett hun sendte meg melding om at jeg burde sole meg fordi solbrun er penere. Nå er ingen av oss helt unge lengre og jeg har aldri vært opptatt av å sole meg, så jeg er veldig hvit igrunnen. Etter år med soling ser jeg at hun har mye mer rynker og solskadet hud enn meg. Så når hun sendte den meldingen om at jeg burde sole meg sa jeg at jeg ikke vil se ut som en inntørket rosin og hun tok det tydeligvis praktisk talt og er nå kjempe sur på meg? 

Du må jo skjønne hvorfor hun er sur på deg, da. Det er jo kjempefrekt å si. : P

Anonymkode: 80734...38c

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke rettet mot henne, men generelt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Send henne et bilde av en rosin. 

Anonymkode: 80734...38c

• Liker 2
Skrevet

Ok, dere høres ikke voksne ut, men la gå. Hun bør ikke blande seg i om du soler deg eller ei, og du like så i retur. Hun tar sine valg for livet, og du dine. 
Ikke så pent å antyde at folk ser ut som en inntørket rosin, selv om du ikke helt sa akkurat det. 

Jeg hadde beklaget, og sagt at dere kan snakke om andre ting enn soling. Har dere ikke noen felles interesser dere kan snakke om? 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jada, jada, og månen er en gul ost. 

Selvfølgelig var det rettet mot henne, du lurer ingen andre enn deg selv ved å si noe annet. 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg ang soling, men ville aldri sagt noe sånt til ei venninne som soler seg mye. Det er veldig frekt.

Virker rart at du ikke forstår det selv.

Anonymkode: 3dfe3...93b

• Liker 18
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Merkelig ting av deg å si. Det er helt normlt å elske å sole seg. Og å drikke alkohol! Kanskje du hadde hatt godt av litt sol selv!?

Anonymkode: a6af8...b9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kunne latt vere å si inntørket rosin, det fremstår jo frekt når du vet at hun liker det. Du kunne bare sagt at du ikke liker å sole deg. Jeg liker ikke å sole meg heller 🤷

Anonymkode: ee5d3...e5e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Den uttalelsen burde du spart deg. 

Anonymkode: 0607e...507

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater sol, og hadde sagt akkurat det samme. Klarer ikke venninnen å respektere at jeg ikke vil sole meg så får hun med samme mynt tilbake.

Anonymkode: 7463c...419

• Liker 8
Skrevet

Det var jo for så vidt sant, det du skrev, men du burde kanskje holdt inne med den uttalelsen. Det var jo en fornærmelse.

Skjønner at hun er sur, men du får avgjøre selv om du skal si beklager eller bare la henne seile sin egen solfylte sjø.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig var den rettet mot henne. Dere er like teite begge to. 

Anonymkode: ed271...ae0

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke hjelp i når du vet hun liker å sole seg, du skriver jo også at hun har solskadet hud og mer rynker. Da burde du iallefall latt vere å si noe sånt. 

Anonymkode: ee5d3...e5e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Uforvarende sannheter er bare så morsomt, ikke noe vits å si noe mer, om hun er sur, har hun vel sett det selv?

La det gå noen dager før du henter deg inn igjen med å si at det var ikke ment slik, og at hun ser ut som en (brun?) ungfole. :P

Endret av RaulAngelsk
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mye til venninne du! Frekt å si! 

Anonymkode: a699c...c74

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Alle normale mennesker skjønner at det var rettet mot henne. Du kan si unnskyld, og forklare at du ble såret av hennes «solbrun er penere»-kommentar, siden det var en måte å fortelle deg at du ikke er fon som du er.

Anonymkode: c7a57...0fd

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det frekt å kommentere slikt? Jeg er enig i at det er frekt å kommenteres andres medfødte utseende, men å kommentere ting folk velger er greit. Å velge å slite ut huden er et valg på samme måte som noen velger en stygg hårfarge eller briller i en fasong som ikke kler dem. Det er lov å påpeke slikt. 

Anonymkode: 3c31b...49f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det frekt å kommentere slikt? Jeg er enig i at det er frekt å kommenteres andres medfødte utseende, men å kommentere ting folk velger er greit. Å velge å slite ut huden er et valg på samme måte som noen velger en stygg hårfarge eller briller i en fasong som ikke kler dem. Det er lov å påpeke slikt. 

Anonymkode: 3c31b...49f

Det er absolutt lov, men de fleste av oss har sosiale antenner og sier ikke ting vi vet den andre vil bli såret av.

Anonymkode: 3dfe3...93b

• Liker 9
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...