Gå til innhold

Er alle veldig interessert i alt ved bryllupet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

«Over alt» er det reels osv. av brudepar, oftest den kommende brud, som legger ut alt av bryllupsplanlegging. Så en video nå av en som sa de la ut små snutter frem mot bryllupet som skulle vise gjestene hva de hadde drevet på med siste tiden frem mot bryllupet. Kun fantasien setter grenser for hva som legges ut.

Jeg selv er veldig lite interessert i dette. Og jeg vet jeg må ikke se de filmene, hverken fremmedes eller eventuelt til kommende brudepar jeg skal ta del i feiringen av. Men tenker disse brudeparene at alle er hodestups interessert i absolutt alt av planlegging, alt fokuset frem mot bryllupet, alle valg de tar over hvilken kake, hvilken mat, hvilken farge på blomster osv? Jeg forstår det er en stor og veldig stor dag for brudeparet. Men hva er det som gjør at noen må dele hver minste detalj? Som om de er det eneste brudeparet i verden som gifter seg? For meg ser det ut som at slikt tar bort det bryllupet faktisk handler om. Å gi hverandre et ja og feire kjærligheten. 

Noen som har tanker?

Anonymkode: df8ec...618

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen får helt skylapper og tror hele verden er like opptatt av det som dem. De fleste er derimot realistiske, men legger ut sånn at de som ønsker det (kjente eller andre i samme fast) kan se. Mange bruker jo andres reels som inspirasjon når de selv planlegger.

Så lenge dette bare legges ut og ikke sendes direkte, må du nok bare skrolle videre hvis det ikke er interessant. 

Anonymkode: 32498...587

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke tenke meg at andre enn andre kommende bruder er interessert i slikt bryllupsmateriale. Få en del inspirasjon og lære litt om hvordan ditt og datt gjøres, hvor en fin ting kan skaffes og sånne ting. Man sparer da kanskje litt tid på å lete når det er tid for sitt eget bryllup? Eller man er forlovet og sitter og skal begynne planleggingen og finner masse inspirasjon i slike reels og videosnutter.

Jeg personlig kan ikke tenke meg noe mer uinteressant, og giftet meg selv borgerlig i utlandet (ambassade) med et minimum av oppstyr. Kjolen kjøpte jeg på salg og den var ikke hvit. Jeg lette ikke etter noen form for inspirasjon eller bryllupstips på forhånd.

PS! Jo, jeg lette etter hva som trengtes av dokumenter for å gifte seg borgerlig på en norsk ambassade i utlandet. Sånne praktiske ting altså. Det måtte jeg søke etter på internett før giftermålet.

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det er noe jeg gir faen i her i verden så er det bryllup. Finnes ikke intressert og gidder ikke late som heller.

Anonymkode: 508a3...d7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er generelt lite interessert i bryllup så fremst det ikke er nærmeste familie 😅. Skal i bryllup til vennepar nå på lørdag og er ganske nøytral til det hele. Når man har småbarn og skal ha barnevakt og må være tilgjengelig på telefonen og kjørbar etc så er det liksom ikke så veldig avslappende heller. Men sier selvsagt ingenting om min holdning til det til noen. 

Anonymkode: 25cca...743

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at mange av de som gjør det, gjør det dels for å dele med/inkludere familie, og dels fordi de er veldig opptatt av det. 
Og så er det jo en del av dette som brukes som inspirasjon av andre brudepar. 

Nå føler vel jeg at det med overdådig planlegging og kaketesting og alt det der kanskje er mer amerikansk enn norsk. 

Men det skal jo sies, at jeg ikke får opp noe om sånt i mine reels. Så jeg er nok heller ikke i målgruppen. 

Anonymkode: 85a75...276

AnonymBruker
Skrevet

Du får jo opp det du ser på... Og ellers søker på. 

Jeg får ingen bryllups-reels og slik. Men mengder med morsomme katter, og sminketips. 

Anonymkode: 8d5e1...840

• Liker 1
Skrevet

Man havner jo gjerne i en boble i planleggingen og opplever dette som veldig viktig. Det er det selvsagt ikke forede fleste. 

Vi delte planleggingen med hverandre og forloverne, ellers bare til de som  spurte. 

Skrevet

Selvsagt ikke. I alle fall ikke om man legger kvinneguiden til grunn. Her virker det jo nesten som bryllup er det verste som finnes.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2025 den 15.04):

«Over alt» er det reels osv. av brudepar, oftest den kommende brud, som legger ut alt av bryllupsplanlegging. Så en video nå av en som sa de la ut små snutter frem mot bryllupet som skulle vise gjestene hva de hadde drevet på med siste tiden frem mot bryllupet. Kun fantasien setter grenser for hva som legges ut.

Jeg selv er veldig lite interessert i dette. Og jeg vet jeg må ikke se de filmene, hverken fremmedes eller eventuelt til kommende brudepar jeg skal ta del i feiringen av. Men tenker disse brudeparene at alle er hodestups interessert i absolutt alt av planlegging, alt fokuset frem mot bryllupet, alle valg de tar over hvilken kake, hvilken mat, hvilken farge på blomster osv? Jeg forstår det er en stor og veldig stor dag for brudeparet. Men hva er det som gjør at noen må dele hver minste detalj? Som om de er det eneste brudeparet i verden som gifter seg? For meg ser det ut som at slikt tar bort det bryllupet faktisk handler om. Å gi hverandre et ja og feire kjærligheten. 

Noen som har tanker?

Anonymkode: df8ec...618

«Ser ut som du storkoser deg med planleggingen!»

Tar 2 sek å skrive det, trenger ikke se videoen eller whatever for det. 

Anonymkode: cd481...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...