AnonymBruker Skrevet 21. august #1 Skrevet 21. august Har jobbet i emosjonelt krevende yrker siste 10 år. Bv.tjenesten, NAV, psykiatri, bolig mm... Jeg er 31 år og nå har kroppen sagt stopp. Hadde en driv, omsorg og motivasjon de første årene, men kjenner at dette ikke går lenger. Jeg er dritt lei mennesker og jeg er dritt lei av å være en hjelper. Nå ønsker jeg å omskolere meg helt og det er ok om jeg går ned i lønn. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 3b4b2...a9f 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #2 Skrevet 21. august Hva du BØR gjøre avhenger av veldig mye mer enn at du er lei av yrke ditt. Men du er fritt til å si opp opp jobben, og søke skoleplass om du vil ta annen utdanning. Noen ganger er det greit å bare ta en pust i bakken også, se seg litt rundt. Anonymkode: 96bb8...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #3 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har jobbet i emosjonelt krevende yrker siste 10 år. Bv.tjenesten, NAV, psykiatri, bolig mm... Jeg er 31 år og nå har kroppen sagt stopp. Hadde en driv, omsorg og motivasjon de første årene, men kjenner at dette ikke går lenger. Jeg er dritt lei mennesker og jeg er dritt lei av å være en hjelper. Nå ønsker jeg å omskolere meg helt og det er ok om jeg går ned i lønn. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 3b4b2...a9f Velkommen i klubben. Om det er noen trøst 😉 Anonymkode: 31349...c65 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #4 Skrevet 21. august Tenk over hva du trives med. Kan du studere it eller ingeniør fx? Bli landmåler? Ta ppu og bli lærer i vgs? (Krever minimum bachelor fra før) Du er jo ikke for gammel til å ta andre fag og tjene sannsynligvis langt bedre enn du gjør i dag. Elektriker/rørlegger eller andre «mannefagbrev» kan lønne seg godt hvis du ikke vil ta høyere utdanning. Anonymkode: b52a9...e1f
Sunshineyellow Skrevet 21. august #5 Skrevet 21. august Stor klem til deg ♡ Det er knalltøft å jobbe med mennesker! For å overleve så må man faktisk slutte å bry seg så mye.. 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #6 Skrevet 21. august Sunshineyellow skrev (1 minutt siden): Stor klem til deg ♡ Det er knalltøft å jobbe med mennesker! For å overleve så må man faktisk slutte å bry seg så mye.. Nei, heldigvis ikke. Men man må bli flinkere til å lære seg selvomsorg. Anonymkode: 703a7...000 2
Egenskap Skrevet 21. august #7 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har jobbet i emosjonelt krevende yrker siste 10 år. Bv.tjenesten, NAV, psykiatri, bolig mm... Jeg er 31 år og nå har kroppen sagt stopp. Hadde en driv, omsorg og motivasjon de første årene, men kjenner at dette ikke går lenger. Jeg er dritt lei mennesker og jeg er dritt lei av å være en hjelper. Nå ønsker jeg å omskolere meg helt og det er ok om jeg går ned i lønn. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 3b4b2...a9f Du bør omskolere deg. Tenk på hva du liker. Skriv det ned.
AnonymBruker Skrevet 21. august #8 Skrevet 21. august Er i samme situasjon. Er vanskelig å se for seg hva annet jeg kan gjøre når det er arbeid med mennesker jeg har utdanning og erfaring med. Er heller ikke flink i teknisk/praktiske fag, ingeniørfag, regnskap eller lignende. Anonymkode: 70a94...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #9 Skrevet 21. august Takk for gode tips. Jeg tenker høyere utdanning ikke er aktuelt da jeg har en master fra før av. Jeg kan imidlertid ta fagbrev, kurs eller lignende. Er åpen for alt Anonymkode: 3b4b2...a9f
AnonymBruker Skrevet 21. august #10 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tenk over hva du trives med. Kan du studere it eller ingeniør fx? Bli landmåler? Ta ppu og bli lærer i vgs? (Krever minimum bachelor fra før) Du er jo ikke for gammel til å ta andre fag og tjene sannsynligvis langt bedre enn du gjør i dag. Elektriker/rørlegger eller andre «mannefagbrev» kan lønne seg godt hvis du ikke vil ta høyere utdanning. Anonymkode: b52a9...e1f Er rørlegger et yrke jeg kan mestre som kvinne? sånn rent fysisk. Anonymkode: 3b4b2...a9f 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #11 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er i samme situasjon. Er vanskelig å se for seg hva annet jeg kan gjøre når det er arbeid med mennesker jeg har utdanning og erfaring med. Er heller ikke flink i teknisk/praktiske fag, ingeniørfag, regnskap eller lignende. Anonymkode: 70a94...9bd Det er akkurat det. Lett å se etter noe innen samme fagområde og føle at man ikke duger til noe annet. Men jeg vurderer faktisk å begynne i et mannsdominert yrke der man gjør en jobb og ferdig. Anonymkode: 3b4b2...a9f
AnonymBruker Skrevet 21. august #12 Skrevet 21. august Jeg er helsepersonell som ble utbrent, jeg jobber i IT i dag😅 kunne master i Helseinformatikk være noe? Men tar du et mannsdominert yrke blir det ikke manko på jobbtilbud. Bedre arbeidsvilkår også. Anonymkode: 4631d...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #13 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, heldigvis ikke. Men man må bli flinkere til å lære seg selvomsorg. Anonymkode: 703a7...000 Jo, man må faktisk koble ut følelsene litt for å overleve omsorgsyrkene. Å stresse hele tiden går bare ikke. Anonymkode: 63159...1fe 7
AnonymBruker Skrevet 21. august #14 Skrevet 21. august Jeg var på nippet til å velge helsefag men gjorde helomvending og tok en teknisk ingeniørutdannelse. Det kan virkelig anbefales. Jeg jobber stort sett bare med menn, det er lite drama og jeg har massevis av overskudd når jeg går hjem for dagen. Det er selvsagt perioder med tidsfrister og stress, men det er ikke sånt hver dag Anonymkode: e639c...a70 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #15 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er rørlegger et yrke jeg kan mestre som kvinne? sånn rent fysisk. Anonymkode: 3b4b2...a9f Selvsagt. Samme med elektriker, som er en "renere" jobb på mange måter Anonymkode: e639c...a70
AnonymBruker Skrevet 21. august #16 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, man må faktisk koble ut følelsene litt for å overleve omsorgsyrkene. Å stresse hele tiden går bare ikke. Anonymkode: 63159...1fe Trust me, jeg er på et punkt hvor følelsene er skrudd av. Men det er allikevel "draining" Anonymkode: 3b4b2...a9f 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #17 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er rørlegger et yrke jeg kan mestre som kvinne? sånn rent fysisk. Anonymkode: 3b4b2...a9f Selvsagt, men det kan være fysisk belastende både for kvinner og menn. Hva med automasjon, om du likevel skal ta fagbrev? Broren min er oppe på 700 000 kr i året (saftig bonus ikke medregnet), og han er akkurat ferdig med læretiden og fått fast jobb. En del kontor og litt praktisk arbeid, ikke noe som sliter ham ut i hvert fall. Anonymkode: 44fac...160
AnonymBruker Skrevet 21. august #18 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var på nippet til å velge helsefag men gjorde helomvending og tok en teknisk ingeniørutdannelse. Det kan virkelig anbefales. Jeg jobber stort sett bare med menn, det er lite drama og jeg har massevis av overskudd når jeg går hjem for dagen. Det er selvsagt perioder med tidsfrister og stress, men det er ikke sånt hver dag Anonymkode: e639c...a70 Jeg er ræva i matte. Er det bachelor eller fagskole? Anonymkode: 3b4b2...a9f
AnonymBruker Skrevet 21. august #19 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg vurderer faktisk å begynne i et mannsdominert yrke der man gjør en jobb og ferdig. Dette er vel ikke typisk for "manneyrker"? Eller hvilke jobber tenker du er slik? Jobber hvor hver dag er en ny start er vel typisk skole, omsorg, transport, handel, service. Jobber du på et byggeprosjekt eller et annet stort teknisk prosjekt spenner det over lengre tid. Det er tidsfrister og du må produsere noe håndfast og målbart. Så du vil ikke kunne legge fra deg jobben når du går hjem fra dagen. Og er du syk etc. er det ingen som kan ta over oppgavene dine. Anonymkode: a429c...0fd
AnonymBruker Skrevet 21. august #20 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt, men det kan være fysisk belastende både for kvinner og menn. Hva med automasjon, om du likevel skal ta fagbrev? Broren min er oppe på 700 000 kr i året (saftig bonus ikke medregnet), og han er akkurat ferdig med læretiden og fått fast jobb. En del kontor og litt praktisk arbeid, ikke noe som sliter ham ut i hvert fall. Anonymkode: 44fac...160 Er ikke mekanisk eller teknisk anlagt på den måten. Men takk for tips! Har tenkt litt på noe i industrien Anonymkode: 3b4b2...a9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå